The Witcher Enhanced Edition

Robot
The Witcher Enhanced Edition

Enhanced Edition är en uppgradering av gamla goda The Witcher. Spelet är lite snyggare, ljudet är lite bättre och extramaterial har tryckts in så mycket det går plats. Har det blivit ett bättre spel? Kanske inte, men frågan är om det spelar någon roll.

#cd-project, #the-witcher


Medlem
Förbättrat The Witcher under luppen

Lite underskattat spel faktiskt.

Medlem

Få förbättringar? Bara att dom skrivit om mycket av dialogen gör ju mängder -.-

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Få förbättringar? Bara att dom skrivit om mycket av dialogen gör ju mängder -.-


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Vill också peta lite på just den punkten, 'få förbättringar'. Jag har hört en del om Enhanced, där spelet tagits upp på en del podcasts på 1up etc, och samtliga röster har varit enade om hur mycket mer det är. Jag kan inte exakt, då jag personligen inte är jätteintresserad av spelet.
Ett exempel jag tyckte lät rätt så coolt var att de lagt med de polska rösterna, vilket skulle ge mer känsla av odubbad europeisk film, snarlikt.

Ja, ja. Jag vet inte.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Bättre animationer och stridssystem skulle göra spelet nästan spelvärt iaf.
Men jag tyckde inte ens om spelets story så hur mycket dom än fixar det så kommer det inte intressera mig.

Skoj dock för dom som gillade spelet med förbättringar


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Snygga grafik och ett mycket under skattat rollspel tycker jag.

Ni som tycker om RPG till PC rekommenderar jag att ni köper några av dessa spel:
The Witcher Enhanced Edition
Mass effect
Fallout 2 (och ladda ner Fallout 2 Restoration Project)
Deus Ex
The Baldur's Gate Collection

Skrivet av Boldtaar:

Snygga grafik och ett mycket under skattat rollspel tycker jag.

Ni som tycker om RPG till PC rekommenderar jag att ni köper några av dessa spel:
The Witcher Enhanced Edition
Mass effect
Fallout 2 (och ladda ner Fallout 2 Restoration Project)
Deus Ex
The Baldur's Gate Collection

Fallout:Tactics med modden Awaken är också bra.


signatur
Medlem

Medan jag tycker om detta spel, så tycker jag det är konstigt att "enhanced edition" är så pass bättre än orginalversionen så det får 4, när orginalet fick 1.5.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/

Detta visar ju bara att orginalrecensionen var ett stort skämt.

Medlem

har de förbättrat jämlikeheten i spelet då? det var ju det som drog ner det i skiten förra gången ni recenserade det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Medan jag tycker om detta spel, så tycker jag det är konstigt att "enhanced edition" är så pass bättre än orginalversionen så det får 4, när orginalet fick 1.5.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/

Detta visar ju bara att orginalrecensionen var ett stort skämt.

Märk också att det är två olika recensenter på recensionerna och har olika åsikter. Recensenten till "enhanced edition" hade säkerligen inte givit original versionen samma sågande betyg och motiverar därför sitt val av en fyra därefter och inte vad den förre recensenten gav spelet.

Skrivet av moberg:

har de förbättrat jämlikeheten i spelet då? det var ju det som drog ner det i skiten förra gången ni recenserade det.

Ja nu har alla klänningar med urringning, t.o.m Geralt själv......LOL


signatur
ptr
Medlem

var ju laddningstiderna i första versionen som fick en att inte orka spela färdigt spelet. Och orkar ju inte börja från början nu.... det var synd för annars var spelet roligt.

PaZ
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Medan jag tycker om detta spel, så tycker jag det är konstigt att "enhanced edition" är så pass bättre än orginalversionen så det får 4, när orginalet fick 1.5.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/

Detta visar ju bara att orginalrecensionen var ett stort skämt.

Eller så visar det en sak som få verkar förstå: En recension är en recensents subjektiva uppfattning.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Medan jag tycker om detta spel, så tycker jag det är konstigt att "enhanced edition" är så pass bättre än orginalversionen så det får 4, när orginalet fick 1.5.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/

Detta visar ju bara att orginalrecensionen var ett stort skämt.

Ja, en av de mest omdiskuterade recensioner här på FZ vad jag kan minnas.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Kazutoyo:

Medan jag tycker om detta spel, så tycker jag det är konstigt att "enhanced edition" är så pass bättre än orginalversionen så det får 4, när orginalet fick 1.5.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/

Detta visar ju bara att orginalrecensionen var ett stort skämt.

Eller så visar det en sak som få verkar förstå: En recension är en recensents subjektiva uppfattning.

Det är många som inte har förstått att de som skriver recensioner inte kan ge spelen betyg utifrån vad ANDRA tycker. De ger det ett betyg utifrån deras egen bedöming av spelet.

Och ifall man inte tycker det samma själv så ja tro faen att man tycker det är en dålig recension ifall man inte kan förstå att folk tycker olika.

Inaktiv

hur är kvinnosynen i denna version

Medlem

Naken, vad annars?

Medlem

Jag kommer ihåg den första recensionen, av orginalet. Fy fan säger jag bara, den sämsta recensionen jag någonsin läst på en seriös spelsida/tidning. Jag vet att det är en persons egen personliga åsikt, men det var skrivet så otroligt mycket iq-befriade saker i den. The Witcher är och förblir ett av de bästa CRPG:en på mycket länge.

Medlem

Gillade inte spelet nåt särskilt. Spelade bara lite sen la jag ner det. Alldeles för långsamt. När man skulle loota nåt tog det minst 2 sekunder innan rutan med sakerna kom upp. Äh.

Medlem

kvinnosynen är som min, oj för att jag ligger med en vacker kvinna då och då, det måste vara det hemskaste samhället vet även om kvinnorna inte klagar. Lägg ner den diskussionen, även men ultra feministiska kommunist kamrat tyckte om spelet.
Underskattat nja, de som spelat det och pratat med mig uppskattar det mkt, första recensentens recension var faktiskt ganska dålig om man undrade hur spelet var. tror du gillar det mer om du gillar rollspel istället för små hoppande dvärgar i lila klänningar som slåss mot kor.

edit: det tar onekligen endel på systemet, mkt snygg eld men det fixade inte mitt 3870 kort på max tex. inte testat nya versionen men ska så fort jag har tid.

Medlem

Jag känner en tjej som gillar spelet, så när killar klagar på jämställheten är det lite larvigt

Älskade spelet fram tills jag klarade det. Då förstod man ungefär hur alla valen gick ihop och det kändes inte som att ens handlingar skulle påverka slutet. Kanske spelar igenom det igen med denna patch dock.

Medlem

Ta bort "få förbättringar" och ge spelet en femma istället, vi vet att ni inte har något att klaga på

Medlem

Det känns som att en lång diskussion äntligen har nått sitt slut. Där The Witcher vanilla blev sågat av en person, har det nu fått sitt enligt mig rätta betyg av en annan person i en annan version.
/Thread


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Jag är ganska förtjust i bra rollspel. Har haft många bra timmar med baldurs gate, planescape torment och fallout. Jag gav the witcher en chans och fann det ungefär lika styltigt och korkat i handlig, karaktärer samt dialog som valfri lågbudget actionfantasyfilm från 80-talet. Smaken är som baken

Medlem

Spelade igenom det engång sen orkade jag inte engång till, krämen i datorn ville inte, dock när jag har tid o lust så ska jag patcha upp mitt orginal till enchanced o jag ska testa det igen.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Jag kommer ihåg den första recensionen, av orginalet. Fy fan säger jag bara, den sämsta recensionerna jag någonsin läst på en seriös spelsida/tidning. Jag vet att det är en persons egna personliga åsikt, men det var skrivet så otroligt mycket iq-befriade saker i den. The Witcher är och förblir ett av de bästa CRPG:en på mycket länge.

O, så man minns. Håller med varje ord.

Inaktiv
Skrivet av SirMauser:

kvinnosynen är som min, oj för att jag ligger med en vacker kvinna då och då, det måste vara det hemskaste samhället vet även om kvinnorna inte klagar. Lägg ner den diskussionen, även men ultra feministiska kommunist kamrat tyckte om spelet.

Din anekdotiska bevisföring utgör knappast någon relevant källa för vad den kvinnliga delen av befolkning anser om spelets absurda kvinnosyn. Jag tror inte det är det faktum att Gerard faktiskt ligger med ett antal kvinnor i detta spel som upprör en del utan det faktum att majoriteten av kvinnorna i spelet har en absurd kroppsbyggnad. Det är själva förstärkandet av ett förvrängt kroppsideal som är fokuserat på kvinnor som många vänder sig emot, inte sex-ingrediensen i spelet.

Medlem

Yay, the witcher! Började nyligen lira EE, riktigt skoj.

Svinga silversvärd och hugga ner vargar är alltid roligt.

Medlem

ÖÖÖHH... börja spela.

12
Skriv svar