Dagens snackis: Fallout 3-förväntningar

Inaktiv

Kan ju tyvärr aldrig bli lika bra som Fallout 1 och 2, men kanske lite underhållande ändå.

PaZ
Medlem

Håller med om att alternativen var märkliga, vi som inte har några känslomässiga band till fallout hade inte så mycket att välja på..

Detta borde inte heta Fallout 3 ändå. Helgerån!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Preed:
Skrivet av Orbek:

skitspel, ge hit oblivion 2.

Har du spelat det?

Tydligen... hur kan han annars tycka att det är ett skitspel?

Medlem

Känns inte så optimalt det här spelet. Inte eftar vad man har sett iaf. Det enda de visar i stort sett är ju deras actionsekvenser, slow-mo, och en massa blod och gore. Känns mest som en korsning mellan Gears of War och Oblivion. Inte mycket till rollspelande känns det som.

Medlem

Ser inte alls lovande ut på de videos jag sett hittills, och då är jag inte ett fallout-fan från tidigare heller.

Kommer definitivt testa det innan det blir tal om nått köp, för recensioner kan man ju inte lita på ett smack nu för tiden.

Pansarknekt

Vi som tycker detta är en cool och fräsh återupplivning av postapokalyptiska spel genren men spelet skulle lika gärna heta Max Max Assholemio. Det saknar även Fallout-stämningen men detta är ingen större biggie om man inte ser på det som fallout - alternativet saknade jag. Fick ju nu rösta på det sockersöta positiva alternativet


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

hoppas att PC gamer kommer i brevlådan imorgon, hade räknat att få den idag

och skönt att som vanligt vet folk hur Fallout3 blir utan att ha lirat det själva...Fable 2 suger förresten, suger som fan! oj det har inte släppts än heller...

Medlem

Ge oss TES 5!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

KoP
Medlem
Skrivet av Lootskin:

Oblivion med vapen.

Huh? Fanns det inte vapen i Oblivion?

Medlem

Jag ser verkligen fram mot att se hur Bethesda tänker bygga på Fallout storyn. Fast jag hoppas inte på förmycket, tror många hardcore Fallout fans kommer bli besvikna.

Medlem

81 % av pcgamer.


signatur

B lup

Pansarknekt
Skrivet av Aresz:

och skönt att som vanligt vet folk hur Fallout3 blir utan att ha lirat det själva...Fable 2 suger förresten, suger som fan! oj det har inte släppts än heller...

Mjo lika mycke som du har en poäng i ditt inlägg har någon som jag som klagar lite.
Varför? Jo för jag följt utvecklingen av detta spel, sett trailer, läst forum och uttalanden från utvecklarna Bethesda. Utifrån det har jag byggt upp en bild av vad utvecklarna vill med spelet, vad fansen av franchisen vill ha. Vilken målgrupp det har och vilken ambition spelet har att föra spelbranschen vidare in i 2000-talet.
Spelet får inte topp-betyg i alla dessa kategorier förstås varav mina halvt negativa och halvt positiva åsikter om det.
Lägg därtill 16år erfarenhet av spela tv/dator spel varje dag så förstår du varför en trailer kan avslöja jättemycket för det tränade gamer-ögat.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Vad fick det för betyg av PC Gamer då?

81% av 100%


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Oblivion är och förblir ett av de mest överskattade skräpspelen i mannaminne. Oblivion med pickor, nej tack.

Medlem

Själv så har jag alltid haft en hatkärlek till Fallout 1 & 2.
Jag gillade starkt miljön, storyn och den skruvade galghumorn.
Men stridssystemet tyckte jag aldrig riktigt om. Generellt sett tycker jag om taktikspel, men den delen i Fallout kändes det som att det var för mycket slump i och för få taktiska val för min smak.
Jag hoppas Bethesda lyckas få den aspekten på spelet att bli bättre i Fallout 3. Om inte annat så skall det bli kul att uppleva spelvärlden i riktig 3D.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Själv så har jag alltid haft en hatkärlek till Fallout 1 & 2.
Jag gillade starkt miljön, storyn och den skruvade galghumorn.
Men stridssystemet tyckte jag aldrig riktigt om. Generellt sett tycker jag om taktikspel, men den delen i Fallout kändes det som att det var för mycket slump i och för få taktiska val för min smak.
Jag hoppas Bethesda lyckas få den aspekten på spelet att bli bättre i Fallout 3. Om inte annat så skall det bli kul att uppleva spelvärlden i riktig 3D.

Tactics fixade det hyffsat, material kunde vara i vägen samt ducka/lägga sig ner, men jag håller med om 1 o 2, ren tur/otur tar kål på en rätt ofta. Bethesda har stoppat taktiken på hyllan och ersatt det med backa-o-skjut, circle strafe och VATS systemet. Räknar man med stealthboy så kanske en aning.

Skrivet av Mack:

Jag ser verkligen fram mot att se hur Bethesda tänker bygga på Fallout storyn. Fast jag hoppas inte på förmycket, tror många hardcore Fallout fans kommer bli besvikna.

De kör en helt egen story o skiter totalt i vad som var planerat (storyn var klar o mycket mer) för det ofärdiga Fallout: Van Buren. De tar de absolut mest ikoniska grejerna (brotherhood of steel, powerarmor, hund medhjälpare, vaults, mutanter, lite annat) men inte mycket mer utom det och den apokalyptiska världen. Dessutom kör de egen spin på de sakerna också, på gott o ont.

Jag röstade på "mediokert", det kan enligt mig inte bli bättre. Säkert spelbart spel och säkert skoj på sitt sätt men Fallout 3 är det inte imo!


signatur
Medlem

Tidigare PC gamer betyg
Fallout 90/100
Fallout 2 89/100
Fallout tactics 85/100

Fallout 3 81/100

ÄR FALLOUT TACTICS BÄTTRE???!!!!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Lootskin:

Oblivion med vapen.

Huh? Fanns det inte vapen i Oblivion?

You know what i mean, men för att förtydliga. Oblivion med skjutvapen, alltså inte pilbågar och liknande utan krutbaserade skjutvapen.. förut laservapnen osv.. Tydligare? ^^


signatur

subterranean homesick alien

00a
Medlem

Om någon är intresserad fick spelet

81%

av pcgamer.

EDIT: såg att folk redan lagt upp det

Medlem
Skrivet av Mack:

Tidigare PC gamer betyg
Fallout 90/100
Fallout 2 89/100
Fallout tactics 85/100

Fallout 3 81/100

ÄR FALLOUT TACTICS BÄTTRE???!!!!

fallout 3 fick 93% utav franska pc gamer


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Skrivet av Mack:

ÄR FALLOUT TACTICS BÄTTRE???!!!!

Ja som det ser ut nu!


signatur
Medlem

Fallout 3 ser ju helt grymt ut enligt mig. Det känns som att det kommer bli en hel del timmar framför datorn med fallout. Om det nu blir lite som Oblivion så stör det inte mig, eftersom det också är kul. Ska bli grymt att få lira!

Medlem

Tycker det verkar helt okej, men det är lite för mycket oblivion av vad jag har sett på trailrarna, särskilt röstskådespeleriet, mina förväntningar störtdök direkt när jag hörde dem, jag lär ändå spela det rösterna till trots dock.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Oblivion är och förblir ett av de mest överskattade skräpspelen i mannaminne. Oblivion med pickor, nej tack.

Varför tycker du så? oblivion e ju kanonkul!:up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har sett en del trailers och något jag verkligen stör mig på är att folk man pratar med verkligen har noll ansiktsuttryck. Helt stela. Känns som något självklart att satsa på är att få gubbarna att verka levande =(

Pansarknekt
Skrivet av Rurounin:

Tycker det verkar helt okej, men det är lite för mycket oblivion av vad jag har sett på trailrarna, särskilt röstskådespeleriet, mina förväntningar störtdök direkt när jag hörde dem, jag lär ändå spela det rösterna till trots dock.

No shit, stack up on Pepsi n salla skallar. Trossen approaching on the bike from hell, Bettan.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Rafner:

Oblivion är och förblir ett av de mest överskattade skräpspelen i mannaminne. Oblivion med pickor, nej tack.

Smaksak - jag har laggt ner enormt mycket timmar på spelet och uppskattar fortfarande det.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Lootskin:

Oblivion med vapen.

Huh? Fanns det inte vapen i Oblivion?

Skrivet av Mack:

ÄR FALLOUT TACTICS BÄTTRE???!!!!

FoT var faktiskt riktigt riktigt roligt i multiplayer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rafner:

Oblivion är och förblir ett av de mest överskattade skräpspelen i mannaminne. Oblivion med pickor, nej tack.

2Smaksak - jag har laggt ner enormt mycket timmar på spelet och uppskattar fortfarande det."

helt ärligt, hur är det en smaksak i ett spel som straffar en för att lvla? Kan förstå om du menar med mods, men vanilla oblivion är en av spelvärldens absoluta katastrofer. kan ej förstå hur det kunde få så högt betyg hos den stora median. Bara att man blir STRAFFAD för att lvla upp sina skills och kan klara spelet som lvl 2, gör det till ett skämt som ett RPG.

123
Skriv svar