vad heter låten?

Medlem
vad heter låten?

För något år sedan såg jag en deathmetal video på mtv eller ztv kommer ej ihåg antingen headbangers ball eller plektrum.

Musikvideon börjar med två snubbar i en pickup en av dem som kör. På flaket finns det trälåda. De snackar något om at göra sig av med trälådan att det är något farligt med den.
Inuti trälådan så finns det en snubbe med kort hår och solglasögon, han ser inte ut som en dödsmetallare.

Allt detta utspelar sig på en väg och ett slibbigt motell/bensinmack

En sen i videon så käkar de kroppsdelar.

kan man ta bott sina egan trådar?

vad heter bandet?

ni verkar ha en jäkla skräck för att inlägg hamnar utanför tråden.

snälla alla här på forumet vet ingen vad bandet heter.:)

Förlåt jag är bara så jävla sugen på att höra låten.

kan knappt bärja mig.

Medlem

Trodde det var den där push the tempo tills du började jolla om kroppsdelar.

Jag fattar för övrigt inte hur någon kan ha ont av att någon annan gör två inlägg i rad. Dagens I-landsproblem?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Tuppen, förstår du själva liknelsen med dubbelposts?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Tuppen, förstår du själva liknelsen med dubbelposts?

ja det gör jag.:D

Medlem

Ok gott folk,

Det räcker gott med att en person påpekar redigera-funktionen, samt att inlägg så som "forummongo/forumtroll" är helt onödiga och bidrar inte med nåt till tråden. Anser ni att nåt inlägg bryter mot reglerna - var god anmäla inlägget tack.

tuppen: Det du ger är en väldigt vag beskrivning, och kan i stort sett vara vilket band som helst. Försök att ange lite mer detaljer eller googla, kollat in bandet Lamb of God tex?

Medlem
Skrivet av tuppen:

För något år sedan såg jag en deathmetal video på mtv eller ztv kommer ej ihåg antingen headbangers ball eller plektrum.

Musikvideon börjar med två snubbar i en pickup en av dem som kör. På flaket finns det trälåda. De snackar något om at göra sig av med trälådan att det är något farligt med den.
Inuti trälådan så finns det en snubbe med kort hår och solglasögon, han ser inte ut som en dödsmetallare.

Allt detta utspelar sig på en väg och ett slibbigt motell/bensinmack

En sen i videon så käkar de kroppsdelar.

kan man ta bott sina egan trådar?

vad heter bandet?

ni verkar ha en jäkla skräck för att inlägg hamnar utanför tråden.

snälla alla här på forumet vet ingen vad bandet heter.:)

Förlåt jag är bara så jävla sugen på att höra låten.

kan knappt bärja mig.

Bli inte förolämpad nu men jag vart yr av att läsa ditt inlägg. Och jag har ingen aning vilken låt/band du menar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av mullins:

Ok gott folk,

Det räcker gott med att en person påpekar redigera-funktionen, samt att inlägg så som "forummongo/forumtroll" är helt onödiga och bidrar inte med nåt till tråden. Anser ni att nåt inlägg bryter mot reglerna - var god anmäla inlägget tack.

tuppen: Det du ger är en väldigt vag beskrivning, och kan i stort sett vara vilket band som helst. Försök att ange lite mer detaljer eller googla, kollat in bandet Lamb of God tex?

bandet är kanska likt The Agony Scene och Lamb of God.
Sångaren ser typ ut som neo i matrix med solglasögon. Det är konstigt att jag inte kommer på namnet på gruppen jag har googlat run i alla möjliga forum gamla mtv forum etc.

Jag ska försöka beskriva musikstilen lite bättre.
De spelar ganska ganaka likt death meteal med ett grovt growl, men ibland är de sk pauser där han inte growlar och då sjunger några sekunder.
Sedan så görjar han growla igen. Dempot på growlet är jämt och han ändrar inte tonläge tex som i slipknot som ej är death metal.
Bandet skulle nog kunna vara progressive dödsmetal.

Inaktiv

Opeth? Nä, sångaren ser inte ut så men det är progressivt jallafall.

edit: och det inte likt ovan nämda heller men ändå:$


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Opeth? Nä, sångaren ser inte ut så men det är progressivt jallafall.

edit: och det inte likt ovan nämda heller men ändå:$

Detta är nog inte progressivt. Mer åt deathmetal/core hållet

Medlem

jag har hittat den Bleeding Through - Kill To Believe
(: (:

http://www.youtube.com/watch?v=4-NQ51Dd--M

lät inte lika bra som när jag hörde den sist.

Inte så förtjust Metalcore. Men jag är glad att jag hittade den.

Men bra för att var metalcore

tack för hjälpen:)

förlåt jag har dubbelt postat för mycket

Inaktiv

Kan det inte finnas en "Jag söker band/låt/spel etc" tråd eller nått? Ny på forumet btw!


signatur

FZ rehab

Medlem

Ååååhhh, jag som visste vad det var för låt/video!!!

Nu får man inte shina med sina kunskaper heller...:(

Edit: Om ni gillar detta kan jag tipsa om August Burns Red med skivan Thrill Seeker. Bättre Metalcore med mer teknik och mindre skönsång.

Edit 2: Kolla denna video

Medlem
Skrivet av eliizar:

Kan det inte finnas en "Jag söker band/låt/spel etc" tråd eller nått? Ny på forumet btw!

Det går nog alldeles utmärkt att hijacka denna tråden ifall du vill veta om någon låt, vill du däremot hitta lir så är nog övriga spel mer passande?

Och hej gej, förresten.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av eliizar:

Kan det inte finnas en "Jag söker band/låt/spel etc" tråd eller nått? Ny på forumet btw!

Det går nog alldeles utmärkt att hijacka denna tråden ifall du vill veta om någon låt, vill du däremot hitta lir så är nog övriga spel mer passande?

Och hej gej, förresten.

Ja, hej gej. Ville inte skriva först, He know's why ! :evil:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Hej gejs, Okaj sno0zer men inte för att jag vet hur många som
söker låtar här men denna tråden blir väl ala go.


signatur

FZ rehab

Medlem
Skrivet av Tony:

Ååååhhh, jag som visste vad det var för låt/video!!!

Nu får man inte shina med sina kunskaper heller...:(

Edit: Om ni gillar detta kan jag tipsa om August Burns Red med skivan Thrill Seeker. Bättre Metalcore med mer teknik och mindre skönsång.

Edit 2: Kolla denna video

Denna video var som förra albumet med bleeding through
ingen skön sång alls bara metalcore raktigenom med lit trashmetal inslag. Bleeding trough kör med syntar vilket ger bitvis en känsla av blackmetal sedan så öser de på med brutal metalcore.

bleeding through shadow walker

http://www.youtube.com/watch?v=4Qu058x-hmQ

Medlem

Kill To Believe va ju äcklit bra =D

1
Skriv svar