Fileplanet - reservera demo

Medlem
Fileplanet - reservera demo

För er som prenumerar på Fileplanet, såg idag att man kan reservera demon, så att de trillar in så snart de släpps. Fin liten grejj, så kan vara värt att kolla in om man missat detta.

T.ex. så har jag reserverat följande:

* Supreme Commander
* Enemy Territory: Quake Wars
* Rainbow Six: Vegas Demo
* Crysis
* Sid Meier's Railroads!

Skall tydligen också gå att pre-loada så att man kan låsa upp på officiella releasedagen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Hade jag en yxa och stod framför Fileplanets server, då skulle jag inte tveka en sekund.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Kallas avundsjuka det där

Skäll på speltillverkan eller dom som släpper spelen är dom som gör avtal med fp.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmm fileplanet måste man betala för att vara medlem i va?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Hmm fileplanet måste man betala för att vara medlem i va?

Det finns medlem, sen finns det betalmedlem.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ok men måste man vara betalmedlem för att ladda hem saker?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nej om det inte står reserverat för paying subscribers


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

nj
Medlem
Skrivet av Rissan:

Ok men måste man vara betalmedlem för att ladda hem saker?

Som betalande medlem så får man tillgång till lägre/inga väntetider alls på FP, som ickebetalande så kan man behöva vänta i en nedladdningskö beroende på hur stort trycket är mot FPs olika servrar.
Utöver det så kan vissa saker vara reserverade för betalande medlemmar, precis som Notumforce skrev.

Personligen så förstår jag inte helt allt gnäll om FP, deras tjänst fungerar riktigt bra (har vid ett tillfälle varit med om att nedladdningsrutan buggat ur och nollställts, men det är det enda sedan de införde könedladdningarna). Visst att alla vill få ladda ner det de ska ha, på direkten, dock så är ju inte direkt servrar och bandbredd gratis. Måste man akut ha filen man väntar på så skriver FP trots allt ut hela filnamnet i nedladdningsfönstret och det är ju inte helt omöjligt att använda sökmotorer som FileMirrors, FileSearching eller helt enkelt Google.

Medlem

Jag hatar fileplanet, snåla jävlar.

Medlem

Fileplanet har en tjänst har inget med snålhet att göra.
Finns andra alternativ om du inte vill betala.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ser inget fel med detta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

FZ klara sig ju ganska bra utan att behöva ta betalt av medlemmarna för att ladda hem vissa filer.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

MFC
Medlem

Fileplanet är bajs, faktiskt. Har inget att göra med att dom kostar, dom är bara bajs helt enkelt.

FZ FTW! Annars googla!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

För 300:-/året så äger de.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Rissan:

FZ klara sig ju ganska bra utan att behöva ta betalt av medlemmarna för att ladda hem vissa filer.

Förvisso men det gör ju inte att fp är ett dåligt alternativ, dom som betalar inkl mig får ju valuta för dom få pengar man betalar.

Vill man inte betala så som jag har sagt tidigare så
finns det andra alternativ men dår får man oftast grejerna senare också.

Många ser ju som att fp tar betalt för att man ska betatesta men det kan ju tolkas så om du bara pröjsar vid ett tillfälle för ett betatest.

Men är du subscriber så är betademos en bonus inte det som gör deras tjänst bra.

fz kan inte tävla på samma vilkor dom har varken pengar eller resurser.

Samt upp till var o en var dom vill lägga pengarna på inget alternativ är ju dåligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem

Ingen som läcker något, för det finns inget att läcka. Men de som tar hem filer därifrån hjälper gärna genom att skicka dem vidare. Man betalar inte för filerna, utan för att slippa väntetid och få en bra downloadspeed.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Då väntar jag hellre ett tag än att betala.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Helt upp till dig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Indeed it is.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar