Medlem
Uppcon!

För alla tv-spel, anime och allmänna japan geeks! Vilka ska dit?
Lite sent ute med tråden kanske, men heck!

Jag drar dit om cirka 30 min!

www.uppcon.se

Ser ni nån lika ful som min presentationsbild så hejja gärna


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Önskar att jag kunde åka, nästa år kanske...

Medlem

Änna långt till uppsala


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Föredrar att hålla mina intressen på en "not too nerdy" nivå :).

Medlem

Har varit där 2 gånger förut för ett par år sen eller vad det blir.. Tycker det vart förstort och oorganiserat.

Men enjoy senil ^^

plus, säg gärna till om dom ändrat att dom inte bara visar anime mellan typ 0700 och 1630 som dom gjorde förra gången jag var där.

Vila i frid

Jag trodde jag höll på att bli tokig när jag var på väg från skolan idag. Såg hundratals om inte tusen goth/anime-alternativa människor köa till något. Gick till slut fram och fråga en tjej klädd som någon slags lolita-städhjälp-from-hell och fick reda på att det var Uppcon. Blev lite sugen, men det var nog lite för alternativt för mig, även fast det fanns en hel del söta tjejer och Naruto fans att prata med.

Nästa år kanske... Näe, blir nog inte då heller.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Föredrar att hålla mina intressen på en "not too nerdy" nivå :).

Word, räcker med att se det hemma, men jag tänker inte springa runt med massa utklädda figurer, usch!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Numera hyr de två biografer. ena biografen har 5 salonger där de visar anime till kl 15.00. Sen har de hyrt slottsbion och där visar de till 22.00.:)
Dessutom har de inte bara en våning längre. denna gång var det tre våningar. första våningen var scenen där de hade diverse uppvisningar (bl.a. svärdauktion;)). Andra våningen var till för merchandise och tredje var full med tv-spel... även kareoke fast inne i ett ljudisolerat rum (som tur är).. dörren var öppen en gång och det lät inte bra:dead:

Skönt att höra för alls del, kanske man åker dit nästa gång. För det kändes ganska rastlöst när dom visade enbart på dagarna.

Medlem

Min bild är fin ^^
Tror inte jag såg dig heller Musenkishi, din bild var ju iaf tydlig

Men fan, detta var tredje gången som jag åkt dit och uppcon börjar dala neråt... Det är som Drunken säger, det är för stort och oorganiserat.
Dom har ju inte koll på nåt alls tycker jag :/
Konstiga lokaler och allt blir bara knäppt.

Haha maxx, så du var och tittade på kön, vi räknade hur många som kom fram och frågade vad sjutton det var vi köade till. Jag kom upp till 8 stycken vid mitt lilla "kö område"

Sen måste jag säga till alla er som säger att det är "för alternativt" wtf? gå dit precis som du är och gör precis vad du vill? wtf vadå för alternativt? Gå och lägg er

Men men, blir nog inte mer uppcon än på ett tag. Finns roligare men mindre konvent. Närcon t.ex, fyfan det var ett härligt konvent.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

kollade på bilderna på hemsidan, och lol som en del har spökat ut sig.. skämmigt ju

Medlem

Blir nog att åka dit över dagen nästa gång det är, enbart för att shoppa lite ^-^

p.s Också alltid kul att kolla in Cosplay, så det blir det också

Medlem

Hehe, var där för min styvdotters skull (hon får inte åka själv)..Så om ni såg en gammal gubbe som satt och spela bordtennis på XBOX 360...så var det jag!!
Tyckte det ( Uppcon) verkade rätt kul, fast jag inte är så inne på manga/anime..Hamnade i en seriebutik några kvarter bort som var i min smak däremot..Schysst stad, Uppsala, åker gärna dit igen.

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Hehe, var där för min styvdotters skull (hon får inte åka själv)..Så om ni såg en gammal gubbe som satt och spela bordtennis på XBOX 360...så var det jag!!
Tyckte det ( Uppcon) verkade rätt kul, fast jag inte är så inne på manga/anime..Hamnade i en seriebutik några kvarter bort som var i min smak däremot..Schysst stad, Uppsala, åker gärna dit igen.

ah med den gamla gubben som äger den? Brukar köpa hellraiser tidningar där när jag är i uppsala ^-^

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Olivaw:

Hehe, var där för min styvdotters skull (hon får inte åka själv)..Så om ni såg en gammal gubbe som satt och spela bordtennis på XBOX 360...så var det jag!!
Tyckte det ( Uppcon) verkade rätt kul, fast jag inte är så inne på manga/anime..Hamnade i en seriebutik några kvarter bort som var i min smak däremot..Schysst stad, Uppsala, åker gärna dit igen.

ah med den gamla gubben som äger den? Brukar köpa hellraiser tidningar där när jag är i uppsala ^-^

Ja, en äldre herre med finsk brytning. Den affären är väl värd ett besök.

1
Skriv svar