Robot
Crysis Warhead

När Crysis släpptes förra året var det lika trögflytande som olja under en kall vinterdag. Det var bara en tidsfråga innan uppföljaren skulle dyka upp.


Medlem
Recenserat - Crysis Warhead

"på andra sidan ön när du som Prophet spöade nordkoreaner och utomjordingar i Crysis. "

Mittåt! Det var Nomad man gestaltade i crysis

EDIT: Några andra små saker att överväga nedan:

'I Warhead porträtterar du britten och den för edetta SAS-soldaten Psycho på hans äventyr på den andra sidan av den grönskande ön.'
'Introfilmen bryts och spelet börjar med att du slumrar till och tar dig ut ur det brinnande vraket.

Medlem

coolt, funderar på att köpa, finns ju på steam!

Medlem

Jag tycker nog Crysis var bättre, man blev inte inslängd i fighterna på samma sätt. Warhead tyckte jag dessutom var riktigt buggigt och fick rejäla minnesläckor i stort sätt hela tiden.

Nåja, spelet var väll knappast dåligt ändå.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

warhead var bra grejer.

Medlem

Tyckte om Warhead mer än Crysis, då handlingen, bandesignen och AIn kändes mycket bättre. Kanske var det bara för att det var helt okej att leka övermänsklig Rambo när man körde som Psycho, till skillnad mot att förväntas stealtha runt med en failig cloak som Nomad.

Tycker dock precis som recensenten, att spelet var lite väl kort. Tog ungefär en natt plus ett par timmar på morgonen för mig att klara det. Det nya utbudet vapen och prylar är lite snålt dessutom. Men som sagt, mer prisvärt än orginalet ändå känns som att Crytek lade mer tid på gameplayet denna gång då de redan hade motorn färdigsnickrad.

Medlem

Det är skitkul fram tills utomjordingarna kommer in i bilden.. önskar någon kunde göra ett "humans only"-crysis.

Finns det något multiplayerläge där man kör med Nano-suitsen? Till exempel 4 vanliga soldater vs. 1 med nano-suit? Om det inte finns borde det göra det, vore skoj.

Medlem

har tre saker att säga om Warhead.
1. För kort.
2. Egentligen inget nytt alls.
3. En efterbliven utan varken armar eller ögon hade kunnat spela igenom det, För jävla enkelt med andra ord.

Medlem

En av de bästa recensionerna i klassen "kort och informativ" jag någonsin läst. Koncis, koncentrerad men täcker ändå ett stort område.

Du är faktiskt en skrivtalang. Till skillnad från många på denna sajt och många andra spelsajter.

Skribent
Skrivet av Rainbearer:

"på andra sidan ön när du som Prophet spöade nordkoreaner och utomjordingar i Crysis. "

Mittåt! Det var Nomad man gestaltade i crysis

EDIT: Några andra små saker att överväga nedan:

'I Warhead porträtterar du britten och den för edetta SAS-soldaten Psycho på hans äventyr på den andra sidan av den grönskande ön.'
'Introfilmen bryts och spelet börjar med att du slumrar till och tar dig ut ur det brinnande vraket.

Fan vad klantigt, klart det var Nomad
Ska be Tompa fixa!

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

har tre saker att säga om Warhead.
1. För kort.
2. Egentligen inget nytt alls.
3. En efterbliven utan varken armar eller ögon hade kunnat spela igenom det, För jävla enkelt med andra ord.

Spelade du på svåraste då?

Skrivet av DeSStroyer:

har tre saker att säga om Warhead.
1. För kort.
2. Egentligen inget nytt alls.
3. En efterbliven utan varken armar eller ögon hade kunnat spela igenom det, För jävla enkelt med andra ord.

Vad bra då ska jag se om jag kan klara det med näsan och tungan.


signatur
Medlem

nja, lite för högt betyg tycker jag...men spelet var inte dåligt men den har sina brister...

Medlem

Aldeles för högt betyg, spelet lider ju av exakt alla problem föregångaren hade, samt lite till. T.ex spelet är inte enns värt att säljas så kort det var, tog 2 timmar att ta sig igenom det bland annat, Sjukt för kort.

Obalanserade baner som bara den, och då menar jag grafiskt, vissa flyter på bra, andra stendör FPS'n till typ 5, Detta är något som verkligen behövs poängteras då spelet blev mer eller mindre ospelbart på de inställningar den rekommenderar den på ett antal banor och man blev tvungen att spela på lägsta, och detta med ett high end Cross-Fire.

Fanns heller ingen vidare stor utmaning, om man så ville kunde man ju mer eller mindre nästan ignorera allt och bara springa runt, samma gäller slutbossen.... LOL säger jag. jag var WTH? spelet redan slut???? i den situationen.

Hade jag recenserat spelet hade jag gett den ungefär en 2 av 5.

Medlem

2h? sprang du ingeom det på eazy eller :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tycker inte liret är värt betyget det får av recensenter. Känns nästan som det håller lägre kvalitet än crysis tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av IceMan:

2h? sprang du ingeom det på eazy eller :S

Han spelade på easy med en +57 trainer eller något


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Att spelet skulle vara för lätt förstår jag inte alls, vad kör ni för svårighetsgrad egentligen?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tycker inte heller det var speciellt utmanande, och jag övervägde inte ens att testa spelet på nåt annat än Delta efter att jag spelade igenom Crysis utan större problem.

Och de som säger att det inte är nåt nytt har förmodligen inte testat Crysis Wars..

Inaktiv

Ska köpas om några månader :).

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

...om man så ville kunde man ju mer eller mindre nästan ignorera allt och bara springa runt, samma gäller slutbossen...

Hur menar du att man skulle kunna ignorera slutbossen? O__o

Själv körde jag på Delta. Gillar att det blir mer realistiskt, utan crosshairs och att de pratar på koreanska. Vissa ställen (

som t.ex. tåget

) var riktigt svåra. Resten var alldeles lagom svårt om man kunde hålla sig för att exploita uncloak, headshot, cloak hela tiden. Jag dog betydligt mer sällan denna gång än i första Crysis, men det var precis lika intensivt. Det var bara att man inte blev spottad av en båt på andra sidan världen igenom en buske, och fylld med bly hela tiden.

Medlem

Mycket bättre än originalet tycker jag, men som han skriver, lite förkort story.. men men priset var ju ok

Medlem

Några små + och många - till detta spelet. De som var lite till + sidan är att fienderna tål inte lika mycket stryk som i originalet Crysis och fienderna känns även lite smartare. Sen har där kommet lite fler vapen men inte många. Sen kommer bara alla - upp. Hitta väldigt många buggar. En var när jag flög rakt upp i luften bara för jag tog ett vapen sen tog de 1min där jag landade och dog. Finns även en del grafikbuggar kvar. Spelet är alldeles för litet. Men nu kommer de som jag störde mig mest på och de är att slutbossen är samma som i originalet o till och med lättare. Körde på delta på originalet och i crysis warhead.

Medlem

Det får 4/5 av mig också, spelupplevelsen var riktigt bra, däremot var det för kort för en 5/5.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av TweeTy:

Några små + och många - till detta spelet. De som var lite till + sidan är att fienderna tål inte lika mycket stryk som i originalet Crysis och fienderna känns även lite smartare. Sen har där kommet lite fler vapen men inte många. Sen kommer bara alla - upp. Hitta väldigt många buggar. En var när jag flög rakt upp i luften bara för jag tog ett vapen sen tog de 1min där jag landade och dog. Finns även en del grafikbuggar kvar. Spelet är alldeles för litet. Men nu kommer de som jag störde mig mest på och de är att slutbossen är samma som i originalet o till och med lättare. Körde på delta på originalet och i crysis warhead.

Slutbossen i originalet och slutbossen här skiljdes åt, du kanske menar innan slutbossen i originalet, där man slåss mot en sådan här som var slutboss i WarHead. Haha nu blev det krångligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tyckte det var extremt likt Crysis. Borde hetat Crysis Episode 2. Spelade igenom på normal. Det var för lätt och snabbt. Jag rekommenderar "vanliga" gamers att spela svårare level. På en del ställen gick man igenom byggnader etc där det var coolt "uppbyggt" för fiender men var helt tomt på min nivå för jag hade för lätt.
Jag köpte på Steam och då fick man Crysis Wars på köpet som är multiplayer variant på Crysis.

Medlem

För kort och för lätt. Lekte rambo på Delta utan större svårigheter, koreanerna är ju så otroligt slöa. Tåget var det ända som var utmanande. Multiplayer är mycket bättre i Warhead.

Spelet får 3.5/5 av mig.


signatur

<3

Medlem

Gillade Crysis, de va ok, men Warhead är vad Crysis skulle ha varit från början.
Warhead är unerbart!
För kort dock, men det är ju inte fullpris heller. men ändå, man vill ah emr av de goda!

Inaktiv

Sjukt snyggt(ännu en gång) och sjukt kul med nanodräkt igen....gillar denna mer än Första Crysis...dock för kort:( 4.5/5....att dte tog 2timmar för MugiMugi e la typ nästan omöjligt...även med trainers n shit....lol.

Medlem

Inte mycket att hurra över, skulle get det max 2/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar