Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Inte mycket att hurra över, skulle get det max 2/5

Håller med.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

måste fan skaffa detta. tror inte jag blir besviken


signatur

Rawr

Medlem

visste det skulle få bra betyg innan jag kollade
första Crysis var sjukt roligt, å detta kommer nog också vara hel skoj har dock inte kvar min Speldator

får se ifall ifall min Asus g2s kan dra igång Warhead


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

dom som gillade Crysis kommer att älska warhead!...helt sjukt kul...klarade precis spelet...tar sisådär 6-7timmar...vilket e lite kort..men men.

Medlem

4/5 från mig, tyckte det kändes välgjort (förrutom animationer i vissa scriptade sekvenser) och lite mer varierat och actionfyllt än Crysis.

Var skönt att man viste ens karaktärs personlighet nu också.. när man lirade som Nomad hade man ju ingen aning om vad man var för en, och man drogs bara med i handlingen som en påse luft. Nu väntar jag bara på SDK'n så man kan börja screenshotta lite på riktigt

Medlem

Det jag störde mig på var att man inte kunde ha sönder så mycket saker. Jag antar att jag är skadad av spel som Merceneries 2 och Warmonger (i vilka man kan spränga i stort sett allt) men när man skjuter med ett raketgevär på en dator som ligger på golvet och den inte ens rör sig eller blir svart då är det något som är lite snett. Hade hoppats på lite mer destruktiva krafter.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Gillade denna rejält,,bra mkt kompatiblare än Crysis

Medlem

Jag gillade Crysis och jag gillade Warhead. Det är kort, men känns lite intensivare och mer action-inriktat. Fienderna i nano-suits verkade lite enklare än i Crysis, men så hade man ju iofs också EMP-granater som kunde slå ut deras suits tillfälligt.

Hur det egentligen står till med optimeringen låter jag vara osagt - tyckte det på många banor kändes som att man hade lägre FPS än Crysis. Värst var slutstriden, vilken utspelar sig på en bana som är väldigt stor och öppen. Att dra ned inställningarna hjälpte knappt något märkbart.
Kanske skulle prova att spela om det nu med dem nya Nvidia-drivisarna installerade för att se om det hjälpt något.

Medlem

Hur ger man (som läsare) betyg på FZ igentligen?

//LD

Medlem

Spelat var helt toppen:P men det som inte var bra med de var tiden:(

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Aldeles för högt betyg, spelet lider ju av exakt alla problem föregångaren hade, samt lite till. T.ex spelet är inte enns värt att säljas så kort det var, tog 2 timmar att ta sig igenom det bland annat, Sjukt för kort.

Obalanserade baner som bara den, och då menar jag grafiskt, vissa flyter på bra, andra stendör FPS'n till typ 5, Detta är något som verkligen behövs poängteras då spelet blev mer eller mindre ospelbart på de inställningar den rekommenderar den på ett antal banor och man blev tvungen att spela på lägsta, och detta med ett high end Cross-Fire.

Fanns heller ingen vidare stor utmaning, om man så ville kunde man ju mer eller mindre nästan ignorera allt och bara springa runt, samma gäller slutbossen.... LOL säger jag. jag var WTH? spelet redan slut???? i den situationen.

Hade jag recenserat spelet hade jag gett den ungefär en 2 av 5.

Med ett high end Cross fire my ass, är du helt inkompetent eller? Förmodligen du som har ett "skitigt" system.
Det här var otroligt mycket bättre optimerat än första.
Det flöt på riktigt bra i 1024 med Medium inställnigar. Och när jag körde det med ett 8800gts(g92) flöt det på riktigt bra på högsta också!

Det var kort dock, vad jag fatta för av tiden uträknat i spelet kom jag inte över 3 timmar. Någon sade att det var tiden mellan checkpointarna bara för det lät för snabbt. Men jag tror inte det tog längre tid! På Delta givetvis.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Måste skaffa detta spel men budgeten tillåter det inte med köp av xbox 360 och far cry 2.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Hjärndöd action i snygg kostym? Nej tack. Eftersom första Crysis var ett sömnpiller lär jag inte uppskatta Warhead heller.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Hjärndöd action i snygg kostym? Nej tack. Eftersom första Crysis var ett sömnpiller lär jag inte uppskatta Warhead heller.

Hjärndött blir det bara om man själv spelar hjärndött och på för låg svårighetsgrad, IMO. Men men, jag tvingar inte någon att spela det här spelet. Själv gillade jag Crysis så jag gillar nog det här också.

Medlem

Om jag inte missminner mig så rapporteras speltiden på dina savegames i hur mycket tid du spenderat på sparad bana. Alltså inte total speltid. Sista banan är ganska lång, därav felaktigt rapporterade speltider på ~2h.

Själv tyckte jag att spelet var ruskigt underhållande med en härlig mix av koreaner och aliens i lagom tempo. Borde definitivt avnjutas på hard eller delta. Under det blir det inte särskilt utmanande.

Buggfritt för mig, förutom ett rum där jag föll genom golvet. Fick sätta overallen på 'speed' och hoppa igenom för att inte trilla ner i evigheten och dö.

Medlem

För enkelt, spelar igenom hard och jag bryr mig inte ens om att använda abilities. Jag går fram skjuter en två , gömmer mig tills skölden är full och börjar om. Har dött en gång hittils och kör bara med autosaves.

Sen tål fienden alldeles för mycket, det är på snudd löjligt. Spamma lite mer NPC och låt dem ha mindre health. Det hade varit mycket roligare.

Inaktiv

Helt extremt roligt. Ska nog köpa det, är multiplayern bra? Ska testa i helgen Behöver något nytt att knarka.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Snajsigt att det fick ett såpass bra betyg.

Medlem

då köper vi detta!

Medlem

Riktigt underhållande! Enligt mig är Crysis förnärvarande det bästa FPS:et. Warhead är dock ytterst kort.

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Hur ger man (som läsare) betyg på FZ igentligen?

//LD

Ehm.. ingen som vet detta?

//LD

Redaktör

Lägg till spelet i din spelsamling, sen klickar du på det betyg du vill sätta.


signatur
Medlem

Finslipad grafik och förbättrad optimering gör Crysis Warhead till en klar 10/10 imho. Crysis 2 och 3 är rena skiten dock. Usch, fy och blä.


signatur

Den som sover levlar inte.

12
Skriv svar