Medlem
Inaktiv

"Han får 500 kronor för sveda och värk på grund av det våld han utsattes för. Återstoden av beloppet – 5 000 kronor – är ersättning för kränkning av hans personliga integritet när han kallades "svartskalle". Enligt tingsrätten var kränkningen allvarlig och av rasistisk karaktär."

Tycker det borde vara tvärtom. 500 kr för den hemska kränkningen och 5.000 kr för sveda och värk.

Vila i frid

5500 är något Anna S slösar en kväll på krogen säkert. Enda som skadats är hennes rykte. Bra iaf att hon åkte dit.

Avskyr att citera aftonbladet, men dörrvakten verkar i alla fall vara någorlunda sympatisk:

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,906596,00.html


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Man har råd att vara sympatisk när man vunnit. Det är bara Bert Karlsson som är dålig vinnare.

Antagligen är han rädd för verdergällning. Det kan ju komma en 18-årig, aspackad, brud och spöa skiten ur honom t ex.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Man har råd att vara sympatisk när man vunnit. Det är bara Bert Karlsson som är dålig vinnare.

Antagligen är han rädd för verdergällning. Det kan ju komma en 18-årig, aspackad, brud och spöa skiten ur honom t ex.

Word.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Låter väl bra. Ifrån en icke-insatt persons synpunkt.

Medlem

Inte för jag vet nått om vad hon nu sagt eller inte sagt. alltid beklagligt när nån släpper rassistiska förolämpningar. men att slå en kvinna.. den här karln är fan värsta typen av avskum i min bok iaf


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Han är ju krogvakt och får göra vad han vill.


signatur
Medlem

sett bilder på henne, hon hadde grymt stora blå märken, har svårt att se en 50kg liten tjej och en stor fet vakt, (flera vakter?) sitta/stå och slå henne, fegt som fasen.
en kille på 15år kan hålla fast en full 50kg tjej för fasen, dålig stil vakter.
Men som vanligt, varken poliser eller vakter kan bli fälda i det här landet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

vi har iofs redan haft denhär diskussionen i en annan tråd, men iceman, hon väger inte 50kg. förmodligen närmare det dubbla

försvarar inget eller ingen, se ovanstående som en parentes bara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

sett bilder på henne, hon hadde grymt stora blå märken, har svårt att se en 50kg liten tjej och en stor fet vakt, (flera vakter?) sitta/stå och slå henne, fegt som fasen.
en kille på 15år kan hålla fast en full 50kg tjej för fasen, dålig stil vakter.
Men som vanligt, varken poliser eller vakter kan bli fälda i det här landet.

jag tar ingens sida här... MEN, jag vill påpeka att vissa människor, i synnerhet äldre och kvinnor får grymt lätt blåmärken.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Hej då Anna.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

bara så ni vet har hon varit någon form av kampsportare


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Lash:

...men att slå en kvinna.. den här karln är fan värsta typen av avskum i min bok iaf

Jag vet inget om detta fall men det finns fall där kvinnor förtjänar en och annan käftsmäll.
Även om dom kanske inte är så många finns det "kvinnor" som slåss och misshandlar oxå.

Medlem
Skrivet av Lash:

Inte för jag vet nått om vad hon nu sagt eller inte sagt. alltid beklagligt när nån släpper rassistiska förolämpningar. men att slå en kvinna.. den här karln är fan värsta typen av avskum i min bok iaf

Allt handlar om situation. Är det en kritisk sådan klart som fan man kan slå en tjej om tillfället kräver det?

Det väl för fan lika fel som att slå en kille.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Lash:

Inte för jag vet nått om vad hon nu sagt eller inte sagt. alltid beklagligt när nån släpper rassistiska förolämpningar. men att slå en kvinna.. den här karln är fan värsta typen av avskum i min bok iaf

Allt handlar om situation. Är det en kritisk sådan klart som fan man kan slå en tjej om tillfället kräver det?

Det väl för fan lika fel som att slå en kille.

i helvete heller. klarar du inte som väktare att plocka ner folk utan att använda övervåld så ska de ta mig tusan inte vara väktare. nu har ioaf jag hållt på med kampsport i många år så jag har en liten skev bild. men att lära sig lättare nertagningar/låsning tar inte mer än nån vecka.

kritisk? vad är din defenation av kritisk? att hon säger imot dig eller...


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Hon ska väl ha varit väldigt högljödd och dryg, då är det väl prio att få "bitchen"(:)) ut därifrån. Hon var även kampsportare som sagt, kan ha ett litet krutpacket och därför var de tvungna att dra lite i armen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

bara så ni vet har hon varit någon form av kampsportare

Hon spelar/spelade rugby på hög nivå. Liten nätt flicka? nej nej. En fet bitch

Medlem

Vakten har inte använt övervåld ,
Samt att blåmärken är extremt lätt speciellt om du försöker slita dig om någon håller fast dig.

Hade hon inte gjort mostånd hade hon inte fått nåra blåmärken eod.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

bara så ni vet har hon varit någon form av kampsportare

samuraj? :/


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

URK
Medlem

fattar inte varför man ska se tjejer som utsatta personer i samhället som de inte är i den utsträckningen som manshatarna uppger att de är. vad har vi en vakt som ser inte så stark ut mot en rugbyspelande kampsporatare. så domen var helt rätt förutom att han kallades svartskalle skulle kosta 500kr och våldet 5000kr så är det mera rätt enligt mej. sedan så är detta säkert en slant i havet för henne. det borde vara inkomst relaterat så det ska svida lika mycket för alla och inte enbart för de fattigare.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

HUrsomhelst och tycka vad man vill men ett är säkert - Vakten är bortgjord men formodligen tillräkligt mycket "vakt" för att inte fatta det själv.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Citat:

det borde vara inkomst relaterat så det ska svida lika mycket för alla och inte enbart för de fattigare.

det är ju lixom det som är hela grejjen med dagsböter. skadestånden däremot är ju kompensation för skada man lidit, och inte är min bil mindre sönder och mindre i behov av översyn om en fattig person backar på den, än om en rik gör det samma.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Lät mig bara citera Magnus Ugglas låt "IQ" (den om dörrvakterna för er som inte vet)
"behärska både kung du och karate så de kan spöa en brud som är full"


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

kung du, den va ny


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

men fu då


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Crazy Horse är ju värsta hålan för att gå och supa, hon var säkert full och otrevlig, så deså! Inga fina middagar där inte.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av URK:

sedan så är detta säkert en slant i havet för henne. det borde vara inkomst relaterat så det ska svida lika mycket för alla och inte enbart för de fattigare.

Blir man mer kränkt av en person som är rik. Svaret är självklart ja, för alla bittra vänstermänniskor, men objektivt?

1
Skriv svar