Spelindustrin gillar Obama

Inaktiv
Medlem

Alla vettiga människor gillar Obama. Eller tja, nåja.. Om det står mellan McCain och honom iaf.

Inaktiv

Tycker alltid dom amerikanska valen verkar syfta mer på att välja the lesser of two evils än att egentligen välja någon vettig.

Medlem
Skrivet av robineng:

Tycker alltid dom amerikanska valen verkar syfta mer på att välja the lesser of two evils än att egentligen välja någon vettig.

Det håller jag verkligen med om, tyvärr vet man aldrig vad en president egentligen står för i U.S.A för vem det än blir har den personen massor av bidragsgivare som vill ha nåt för pengarna de investerat. Med andra ord, kan man köpa sig makt i USA, så länge man är rik.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Blir McCain president så kommer jag förlora allt förtroende för amerikanarna. Kom igen nu USA, ni måste ha en demokrat på presidentposten för att få tillbaka lite förtroende från oss andra! Det går inte att styra ett land med sådana ålderdomliga fördomar och åsikter.

Medlem
Skrivet av Charstone:

Blir McCain president så kommer jag förlora allt förtroende för amerikanarna. Kom igen nu USA, ni måste ha en demokrat på presidentposten för att få tillbaka lite förtroende från oss andra! Det går inte att styra ett land med sådana ålderdomliga fördomar och åsikter.

Oj, då får man hoppas att Obama blir president, då. För utan ditt förtroende går de under.

Medlem

Jag säger som betnér: Obama är racist!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jag säger som betnér: Obama är racist!

Fast han verkar vettigast av dom två, men vad vet jag.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av robineng:

Tycker alltid dom amerikanska valen verkar syfta mer på att välja the lesser of two evils än att egentligen välja någon vettig.

Haha, sen när är detta något speciellt för Amerikanska val?

Medlem

att stötta republikaner är knas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ekonomer har också mer förtroende för Obama och McCain har ju även själv sagt att han inte kan ekonomi speciellt bra. Även Greenspan sa att USA inte har råd med McCains skattesänkningar.

Medlem

Det är möjligt att det stämde i februari, men nu är Ron Paul inte med i leken längre.

Inaktiv
Skrivet av Ozmonatov:

Haha, sen när är detta något speciellt för Amerikanska val?

Här får vi iaf illusionen av att välja mellan höger och vänster.

Medlem

Guh jag vill INTE se en konservativ Redneck ha makten, som vill sänka deras redan låga skatter (vad skall de få pengar ifrån?) och fortsätta Irakkriget -_-

Skrivet av Tassel:

Fast han verkar vettigast av dom två, men vad vet jag.

Jo, och med tanke på att republikanernas kandidat närmar sig medellivslängden för män och att hans vice-president skulle bli en politiker med riktigt obehagliga åsikter: http://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Sarah_Pal...

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tassel:

Fast han verkar vettigast av dom två, men vad vet jag.

Jo, och med tanke på att republikanernas kandidat närmar sig medellivslängden för män och att hans vice-president skulle bli en politiker med riktigt obehagliga åsikter: http://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Sarah_Pal...

Jag tycker Sarah Palin är bra vi skulle behöva henne här i Sverige. Det behövs rensas upp i vårt land.
Men dock är det nog farligt att ha en Sarah Palin vid makten i USA.

Obama är en nickedocka då hade Hilary vart bättre.


signatur
Medlem

Spelar väl ingen roll vem fasen som vinner.. Bägge sidornas kandidater är ju redan köpta av judiska lobby-organisationer precis som i alla tidigare val. Ser ni inte det? Det är bara en illusion.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tassel:

Fast han verkar vettigast av dom två, men vad vet jag.

Jo, och med tanke på att republikanernas kandidat närmar sig medellivslängden för män och att hans vice-president skulle bli en politiker med riktigt obehagliga åsikter: http://en.wikipedia.org/wiki/Political_positions_of_Sarah_Pal...

Jag tycker Sarah Palin är bra vi skulle behöva henne här i Sverige. Det behövs rensas upp i vårt land.
Men dock är det nog farligt att ha en Sarah Palin vid makten i USA.

Obama är en nickedocka då hade Hilary vart bättre.

Vadå, broar till ingenstans, skulder, kreationism i skolan och offer för våldtäkter får betala för att det råkat ut för det? Palin är en ny Quayle. Skrämmande att McCain och folket kring honom valde henne, hon är en "empty suit".

Medlem
Skrivet av yume:

Spelar väl ingen roll vem fasen som vinner.. Bägge sidornas kandidater är ju redan köpta av judiska lobby-organisationer precis som i alla tidigare val. Ser ni inte det? Det är bara en illusion.

Härligt att fler börjat vakna upp.

Skrivet av erge:
Skrivet av yume:

Spelar väl ingen roll vem fasen som vinner.. Bägge sidornas kandidater är ju redan köpta av judiska lobby-organisationer precis som i alla tidigare val. Ser ni inte det? Det är bara en illusion.

Härligt att fler börjat vakna upp.

Jo det kan jag hålla med om.

Men Sarah Palin är sötare än Mccain och Obama.

Men de styrs alla av rika judar som bara vill bli rikare. Har ju varit så sedan länge. Åtminstone sedan 1:a vkgt.


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:

Men de styrs alla av rika judar som bara vill bli rikare. Har ju varit så sedan länge. Åtminstone sedan 1:a vkgt.

Haha!

Medlem

Lobbyister (2005 var det ca 35.000 st i Washington) är knappast alla judar...förmodligen en minoritet som inte har speciellt mycket makt.

AIPAC däremot har väldigt mycket influens. Men influens inte är densamma som att styra.

Inaktiv
Skrivet av adeg:

Det är möjligt att det stämde i februari, men nu är Ron Paul inte med i leken längre.

Det är inte McCain heller

Skrivet av Kaleid:

Lobbyister (2005 var det ca 35.000 st i Washington) är knappast alla judar...förmodligen en minoritet som inte har speciellt mycket makt.

AIPAC däremot har väldigt mycket influens. Men influens inte är densamma som att styra.

Judiska företagare hjälpte USA's regering med pengar till krigskassan under 1:a vkgt. Under förutsättning att de skulle få Israel till sitt. Detta trädde ju dock inte i kraft förrän efter 2:a vkgt. Tyskarnas behandling av judar under det senare kriget gjorde ju inte saken bättre heller. Sedan dess har judiska företagare varit starka lobbyister i USA. Troligen mer än vad vi vet.


signatur
Inaktiv

De som röstar McCain har seriöst inte hållt sig vaken när de presenterar vad de står för... Läs lite mer på nätet om vad de tycker innan ni häver ur er massa skit. Självklart finns det starka, goda argument för båda sidorna men seriöst, kolla helheten.

Obama = Avsluta kriget, höj skatten för höginkommstagarna, en superb plan angående finanskrisen (ok, det är min egna åsikt).
McCain = Fortsätt kriget (jag läste nånstans att han ville göra det till en amerikansk koloni typ, säkert inte sant iof.), höj skatten men mer för låginkommstagarna än för höginkommsttagarna (WTF?), avsluta alla utgående internationella lån (citat:" Why should we help poor countries that can't help us?")

Obama skulle ha fått min röst om jag vore amerikan, men jag antar att det är det som är grejen; man är inte det, så på ett sätt är allt man lägger ner tid på att skriva såhär helt fucking onödigt.

Medlem

Sarah Palin är ju verkligt skrämmande och risken att hon skulle bli president om McCain kommer till makten är stor. Hon är mindre politiskt begåvad än Bush och saknar all politisk erfarenhet samtidigt som hon har rätt extrema åsikter. Det är som om Mona Sahlin skulle bli Sveriges statsminister, hemska tanke...
Det bästa alternativet var Clinton som har erfarenhet och tar med sig Bill som redan lärt sig av politiska snedsteg, det hade gjort storverk med USA. Men det kan i.a.f. inte bli mycket sämre än nu om inte Palin skulle bli president då. Som Naomi Klein sa på Colebert Report, George Bush:s första period strävade efter att förgöra USA och den andra efter att förgöra världen...

Medlem

Hmm gillar att Richard Garriott och John Riccitiello, stöder Obama,
Jag menar "Change we can belive in" känns inte som en slogan för dem

Jaja lågt skämt, men men

Skrivet av skogsvilden:

Sarah Palin är ju verkligt skrämmande och risken att hon skulle bli president om McCain kommer till makten är stor. Hon är mindre politiskt begåvad än Bush och saknar all politisk erfarenhet samtidigt som hon har rätt extrema åsikter. Det är som om Mona Sahlin skulle bli Sveriges statsminister, hemska tanke...
Det bästa alternativet var Clinton som har erfarenhet och tar med sig Bill som redan lärt sig av politiska snedsteg, det hade gjort storverk med USA. Men det kan i.a.f. inte bli mycket sämre än nu om inte Palin skulle bli president då. Som Naomi Klein sa på Colebert Report, George Bush:s första period strävade efter att förgöra USA och den andra efter att förgöra världen...

Bra sagt speciellt det om Mona Sahlin. Jag har mardrömmar om framtiden med Mona Sahlin som eventuell statsminister.


signatur
12
Skriv svar