MadWorld för våldsamt för Japan?

Robot
Medlem
MadWorld för våldsamt för Japan?

Undra hur lång tid det är kvar innan Sverige börjar förbjuda för våldsamma spel ?

ptr
Medlem

ööh vad i helvete, dead space också? vad är som det är så hemskt med det?

Medlem

Vår justitiekansler försökte stoppa Postal 2 genom att åtala den svenske distributören för olaga våldsskildring, ett yttrandefrihetsbrott (underbart begrepp), men åtalet ogillades (se DN). Det kanske bara krävs en lämplig förevändning...

Inaktiv

Varför har jag inte sett det här spelet förut ?
Detta måste jag ju ha !


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

jag jobbar på ett spel som heter School Shot Out.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tur att vi ännu i alla fall inte censurerar spel. Kan man censurera spel för våld kan man censurera alt annat för våld. Kan våld censureras kan andra lika "skadliga" saker så som sex, droger, ateism, politiska åsikter och annat också censureras.

Steget är inte så stort som man kan tro.

I slutändan är det väl ändå den som köper spelet som avgör om denne vill se dessa saker eller inte. Ingen stat ska sitta och bestämma vad man ska sitta och göra på fritiden så länge det inte skadar någon annan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

ptr
Medlem
Skrivet av bjosarn:

jag jobbar på ett spel som heter School Shot Out.

moget.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

jag jobbar på ett spel som heter School Shot Out.

Tycker du borde döpa om det ill School Shoot Out isf.

Medlem

Ptr - du tror väl endå inte han menade allvar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Ptr - du tror väl endå inte han menade allvar?

Vem vet i dagens samhälle?


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ankh:

Ptr - du tror väl endå inte han menade allvar?

Vem vet i dagens samhälle?

Helt ok att döda tusentals i strategispel men så fort det blir för personligt så blir våldet helt plötsligt fel.

Mängden kognitiv dissonans är skrämmande.

Inaktiv
Skrivet av United:

Undra hur lång tid det är kvar innan Sverige börjar förbjuda för våldsamma spel ?

Jag är rädd att vi snart är där vi med. Trenden i Sverige pekar åt det hållet.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av United:

Undra hur lång tid det är kvar innan Sverige börjar förbjuda för våldsamma spel ?

Jag är rädd att vi snart är där vi med. Trenden i Sverige pekar åt det hållet.

Håller med och efter det kommer la video marknaden, ser framför mig att åter sitta och beställa dåliga kopier av ocensuerade spel/filmer som under 80/90 talet

Inaktiv

Vad kan vara för groteskt för japan, vi vet ju att 90% av allt våldsamt och märkligt kommer där ifrån.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vad kan vara för groteskt för japan, vi vet ju att 90% av allt våldsamt och märkligt kommer där ifrån.

Genitalier, om inte annat.

Medlem
Inaktiv

Detta har jag varit sugen på sedan första bilderna. Och jag spelar varken FPS eller fightingspel... Grym design!

1
Skriv svar