Septembers storsäljare

Medlem
Septembers storsäljare

WAR är ett fett bra spel så jag e inte så överaskad:P

Medlem

Härligt att WAR säljer, själv så köper jag det i december för att spela i tre månader.

Medlem

Säger ju en del när det är faktikt tre EA titlar som ligger i topp >_>

Medlem

Att folk köper Spore är fan sjukt, spelet är hur dåligt som helst och för avancerat för de flesta som jag känner som spelat Sims och tyckt att det var kul.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Kovski:

Säger ju en del när det är faktikt tre EA titlar som ligger i topp >_>

Fyra stycken är det väl ändå?

Medlem
Skrivet av Achii:
Skrivet av Kovski:

Säger ju en del när det är faktikt tre EA titlar som ligger i topp >_>

Fyra stycken är det väl ändå?

visst ja, tänkte inte på det.

KoP
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Att folk köper Spore är fan sjukt, spelet är hur dåligt som helst och för avancerat för de flesta som jag känner som spelat Sims och tyckt att det var kul.

Och du är 100% säker på att alla tycker precis som du?

Medlem

Spore är underhållande.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

spore är ett utmärkt barnspel...inget annat......


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag tycker att det är konstigt att WoW ligger med på topplistorna månad efter månad.

Är verkligen tillströmningen av nya spelare så hög, eller handlar det mer om guldförsäljare som måste köpa nya konton i takt med att de blir bannade?

Medlem

And I am NOT surprised

Medlem

synd att det inte kommer vara så länge, tyvärr.

Medlem
Skrivet av stream:

Jag tycker att det är konstigt att WoW ligger med på topplistorna månad efter månad.

Är verkligen tillströmningen av nya spelare så hög, eller handlar det mer om guldförsäljare som måste köpa nya konton i takt med att de blir bannade?

Har för mig att sådana där månadskort räknas in, men är inte helt säker.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Nu får dom ju sluta köpa Counter-Strike. Det är ju så jävla gammalt nu så att ungarna som köper det idag var väl inte ens födda när det släpptes?

Medlem

haha a fan sverige är väll C-s snart en national sport eller nåt
Fan C-s tröttnade man väll på efter några år men grejjen är väll att det funkar på dem flesta datorer och är rätt så lätt o spela.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

spore är ett utmärkt barnspel...inget annat......

Precis som när massa vuxna springer efter en boll.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Nu får dom ju sluta köpa Counter-Strike. Det är ju så jävla gammalt nu så att ungarna som köper det idag var väl inte ens födda när det släpptes?

Så vadå? Ska du hindra barn från att lyssna på musik som gjordes innan de föddes också (och se film??).

Trams - köp de spel ni vill ha, oavsett dess ålder. Själv köper jag fortfarande spel från 1980-2000 talet när jag väl kommer över dom billigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av stream:

Jag tycker att det är konstigt att WoW ligger med på topplistorna månad efter månad.

Är verkligen tillströmningen av nya spelare så hög, eller handlar det mer om guldförsäljare som måste köpa nya konton i takt med att de blir bannade?

Notera även att Counter Strike har legat på topplistan i ganska många år nu.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hälften av mina spel jag köper kommer inte med i denna statistik.
Måste få med alla Steam liknade tjänster och utländsk online butiker så som www.play.com för att det ska bli en rättvis lista.

Går naturligt vis inte att ordna lika lätt, men det vore kul någon ville försöka göra en 6 eller 12 månader sammanställning genom att försöka få ut lite beställnings från andra ställen.

Medlem

Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.

Medlem

lol spelade cs för 10 år sedan På det gamla hederliga beta stadiet.

Inaktiv
Skrivet av Guran:

lol spelade cs för 10 år sedan På det gamla hederliga beta stadiet.

Då man blev gibbad av att hoppa ner från en trottoarkant, det fanns 2 banor och Paran dödade allt på ett skott.
Det var bättre förr.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Spore är underhållande.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.

Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.

Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.

Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.

Citat:

If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC

Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.

Inaktiv

Inte helt oväntat.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Twitch:

Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.

Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.

Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.

Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.

Citat:

If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC

Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.

Bästa inlägget på länge!

Medlem

är ju inte förvånad att NHL09 ligger på topp hos konsol


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

dock väntar fortfarande hela spelindustrin på att Jokeymon börja spela och förstöra sitt liv precis som vi andra!

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Twitch:

Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.

Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.

Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.

Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.

Citat:

If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC

Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.

I dom 41 Miljarder dollarna räknas även hårdvaran som säljs in (TV-konsoller samt handburna). Förra året såldes det PC spel för ca 3.5 miljarder dollar jämnfört med ca 25 Miljarder $ för konsoller.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

12
Skriv svar