Kravaller i Göteborg

Medlem
Kravaller i Göteborg

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,903176,00....

Nån mer än jag som anser att polisen borde få ta till lite mer våld mot dom här jävla idioterna? Så kanske dom lär sig nåt, istället för att polisen bara ställer sig ivägen.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Herregud!

Dessa stackars människor, de är så utsatta, de lever i utanförskap, cut them some slack, för tusan! Det spelar väl ingen roll hur många fönster du krossar, hur många bilar du eldar upp, hur många människor du misshandlar, hur många skolor du klottrar på, när du är SÅÅ utsatt, och lever i ett fruktansvärt _utanförskap_...

Medlem

Jag hoppas att det där var sarkasm?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Jag hoppas att det där var sarkasm?

Tror jag nog va?

Skrivet av Chief Red Cloud:

du är SÅÅ utsatt, och lever i ett fruktansvärt _utanförskap_...

Ärligt talat: W T F ??? Lås in dem och kasta bort nyckeln.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Det är inte realistiskt att låsa in flera hundra personer och kasta bort nyckeln, så överge den tanken.

Medlem

Precis, gör man så här pga av strömavbrott så gör man nog inte några trevliga saker förövrigt heller.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Namron:

Det är inte realistiskt att låsa in flera hundra personer och kasta bort nyckeln, så överge den tanken.

Nåt hårt straff måste dom ju få iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Ärligt talat tror jag nog inte det gör nåon skillnad. Felet är ju inte deras i överhuvud taget. Låt oss tänka på de nya istället som växer upp och kommer in!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Inte deras fel?

Vilka "nya"?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Ja, de NYA som kommer in varje år... är ju några stycken om du inte minns...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

De nya vadå? Hoppas du inte syftar på utlänningar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Låter så...


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Bura in vandalerna!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

De nya vadå? Hoppas du inte syftar på utlänningar.

Jo det är det jag syftar på. Vad skulle det annars vara?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Tror du verkligen att det bara är utlänningar i dom här gängen?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Bura in vandalerna!

Tyvärr är det nog försent. Flykten från New York någon?

Inaktiv

Ja, det tror jag... Tror inte ni?

Edit: kan ju ha fel men något säger mig att det inte är så...

Tråkigt faktist, för dom förstör för oss andra som sköter sig men som ser ut som dom...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Ärligt talat tror jag nog inte det gör nåon skillnad. Felet är ju inte deras i överhuvud taget. Låt oss tänka på de nya istället som växer upp och kommer in!

Varför är det inte deras fel och varför ska de nya behöva någon speciell omtanke för att de ska sköta sig? Kan inte jag också få lite positiv särbehandling för att jag är så snäll?

Inaktiv

Ibland blir man mörkrädd...

Medlem
Skrivet av reset2:

Ja, det tror jag... Tror inte ni?

Edit: kan ju ha fel men något säger mig att det inte är så...

Tråkigt faktist, för dom förstör för oss andra som sköter sig men som ser ut som dom...

Nej det tror jag inte, tror att det fanns en hel del svenskar med här.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Håller med Rissan, blir mörkrädd att du tror så reset2.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Det är förvisso invandrarförorter de pratar om, därmed inte sagt att det är gäng bestående av invandrare.

ro
Medlem

Kravaller i göteborg? Dummaste jävla skiten jag hört på länge, massa jävla förortskids som krossar rutor och tror dom är häftiga. Bah. Minns 2001!

...Det nog nästan bara svenskar med, men spelar det någon roll när alla ser dem som invandrare?

Reset2, ska du inte bara bekänna färg och börja spontanheila innan du skämmer ut dig fullständigt?

Inaktiv

Det beror väl på hur man tolkar svenskar ro. Jag vet hur jag blir tolkad jallafall och vem jag har att skylla på, nämligen fördomsfulla svenskar som ser minsta lilla skit som en bekräftelse och drar alla över en kam och på invandrarkids som mig (även fast 3dje gen) som beter sig som skit (de gör knappast fördommarna mindre tydliga).

Nu är detta inte en disskution om intergration även fast man kommer in på ämnet, eller jag gör...

Återkommer efter lektionen....


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Förstöra mitt fina göteborg på det här viset.
Shame on them!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av reset2:

Det beror väl på hur man tolkar svenskar ro. Jag vet hur jag blir tolkad jallafall och vem jag har att skylla på, nämligen fördomsfulla svenskar som ser minsta lilla skit som en bekräftelse och drar alla över en kam och på invandrarkids som mig (även fast 3dje gen) som beter sig som skit (de gör knappast fördommarna mindre tydliga).

Nu är detta inte en disskution om intergration även fast man kommer in på ämnet, eller jag gör...

Återkommer efter lektionen....

Det var ju du som nyss sa att det antagligen bara var invandrare som var med där! Och nu säger du att svenskar har fördomar?

Jag är "hel" svensk och tror att det inte bara var invandrare. Blir lite förvirrad av det du nys skrev.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Enligt en av mina bekanta, som själv är 3:e gens invandrare, var det företrädelsevis de lokala "småwannabegangstrarna" som var ute och härjade. Dessa gäng består företrädelsevis, men inte enbart, av invandrarkids i 2:a eller 3:e generationen, men är givetvis svenska medborgare och således svenskar. De flesta som bor i dessa områden vet ungefär vilka dessa personer är, eftersom det är de här personerna som brukar ställa till med ofog i områderna.

Jag var inte själv där, så jag kan varken bekräfta eller dementera denna information. Det är alltså, som alltid, på plats med en skopa salt. Men denna snubben brukar ha koll på vad som är på g i förorten.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

På något sätt måste de ju lära sig att detta beteende inte är ok och det måste svida hårt.

Hårdare tag, mer poliser (mindre "väktare") men samtidigt fler alternativ för ungdomarna typ fritidsgårdar, idrottsklubbar, aktiviteter osv...

Ställ föräldrarna till svars, hårt så in i helvete. Se för fan till att hålla ordning på era barn, uppfostran för satan. Ge dem så mycket stryk att det känns i barnbarnen som inte ens är födda ännu. Skriv det på en bräda och slå in det i huvuet på dem som inte lyssnar.

Och invandrarspecifikt: Är de inte svenska medborgare så skicka "hem" dem igen, det kan inte vara så "dåliga förhållanden" de flyr ifrån om de inte kan sköta sig här... Är man utsatt i sitt hemland och inte vill bli skickad tillbaka så sköter man nog sig och ser till att barnen sköter sig.

Det måste vara medierna som vill att vi skall vara rasister eller också är det invandrare själva som vill att vi skall vara det då de är så överrepresenterade i rubrikerna när det gäller brott. Observera att det senare är min egna högst personliga reflektion. Så djävla synd är det...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Medlem
Skrivet av cammo:

Då är det ju helt ok. Ett krossat fönster är ett för mycket.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar