Battlestar Galactica säsong 3!

Medlem
Battlestar Galactica säsong 3!

Bästa "första" avsnittet av en serie som jag sett.
Tog inte ett par avsnitt för mig att komma in i serien igen som det tex gjorde med andra säsongen av prison break.

Har ni inte sett det än så se till att göra det!

Medlem

Håller totalt med dig

Väldigt bra start på säsong 3 !

Medlem

Ahhh, helt glömt att det hade premiär nu. Som jag väntat!

Medlem

Påminner väldigt mycket om Israel/Palestina konflikten. Jag undrar vad det där för planer Cylonsarna har. Mycket spännande. Härligt att världens (just nu) bästa sci-fi serie är igång igen.

Medlem

Mm, härligt när de började rättfärdiga användandet av självmordsbombare.. satt och funderade över huruvida det kommer leda till skandal här i amerikat eller inte . Ser hur som helst ut att bli en supercool säsong, teasern på nästa avsnitt var najs som fan


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Mm, härligt när de började rättfärdiga användandet av självmordsbombare.. satt och funderade över huruvida det kommer leda till skandal här i amerikat eller inte . Ser hur som helst ut att bli en supercool säsong, teasern på nästa avsnitt var najs som fan

Mm, jag gillar verkligen att dom har frågeställningar som inte bara är svart och vitt.
Tyvärr tycker jag väl att det kan bli lite väl övertydligt ibland.

Personligen så tycker jag att Battlestar Galactica är tvns just nu bästa serie. Överlägset.

Ångrar att jag såg teasern till nästa avsnitt, avslöjade alldeles för mycket

Medlem

Kollade på första avsnittet men fastnade inte för det, skulle kanske ge serien en chans ändå

Medlem

Hoppas du började med mini-serien..

BSG har sina brister, liksom alla tv-program och lider dessutom av samma brister som nästan all fantasy och i viss mån sci-fi. Det känns bara knepigt ibland.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Joo, de där två första avsnitten var riktigt suveräna imo Väldigt mkt spänning där och man undrar lite vad som egentligen hände där i slutet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av ReDog:

Kollade på första avsnittet men fastnade inte för det, skulle kanske ge serien en chans ändå

Gjorde precis samma sak först. Kollade första avsnittet, kände mig helt likgiltig, kollade på annat. Sedan bestämde jag för att ge det lite mer tid eftersom att alla var så förbannat förälskade i serien, och då uppskattade jag verkligen den.

Medlem

Kan hålla med om att miniserien och dom första avsnitten på säsong 1 inte är fantastiska. Men dom dom flesta (om inte alla) som ger det lite tid fastnar för serien.

Medlem

Så i vilken ordning ska man se allt jox om man vill börja från den absoluta början?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Miniserien (typ skitlångt pilotavsnitt) -> Serien.

Bra skit, btw. Mycket bra skit.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Utan tvekan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Vad är det som gör att detta står ut i mängden från alla andra dö-trista sci-fi serier? Har inte sätt något av det så jag vet inget om det.


signatur

<3

Medlem

Serien är lite babylon five, såpa i rymden med lite rymdfajter då och då. Skillnaden är väl att BSG känns jävligt genomarbetat, högbudjet shit. Storyn går väl inte framåt hela tiden, men nästan, det är inte 20 avsnitt bullshit följt av en spännande season finale, skit händer mitt i, karaktärer dör, ändras. Skådisarna är inte sämst, manuset är shysst och storyn orginell. Är nog bästa sci-fi serien någonsin, dock så känns alla andra sci fis :down:. BSG är definitivt


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Det viktigaste är dock, iaf för mig, att den sällan får en att vrida på sig pga ostighet, något som i princip alla sci-fi-serier gör ofta (Firefly undantaget, givetvis).

Med ostighet menar jag i det här fallet billiga actionsekvenser i slow-motion, sedellärande historier, tjejer som blir kära i seriens huvudhjälte, Ronon i SG:A, pseudovetenskap, onda tvillingar och så vidare, och så vidare. Bah, sånt skit har ju blivit definitionen av traditionell sci-fi -- genren måste skärpa sig om den nån gång vill bli tagen på allvar.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Serien är jävligt cheesy bitvis dock


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Scrolla ner hit till snabbsvar direkt, vågar fan inte, har inte sett igenom säsong 1 än liksom


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Och sedan när blev inte Firefly (med sina hela 14 avnistt) cheesy ibland. River... snäll, söt, liten, försvarslös, total jävla mördarmaskin...
ALLA serier har sådana saker som folk generellt uppskattar (Ronon är ju cool som klarar att slåss med en superhypad människa (andra flyger 20 mil av ett slag), och Data är för skojig med sin oförmåga att riktigt förstå människor o s v) och därför slängs de in. Ingen av dem är ju speciellt utvecklade.

Medlem

Ronon borde de ta bort imo, riktigt tråkig karaktär. Han tillför liksom inget.

Några av de bästa avsnitten till BSG är iaf under Säsong 2, speciellt mittsäsongsfinalen, fyfan vad man ville veta vad som hände efter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Och sedan när blev inte Firefly (med sina hela 14 avnistt) cheesy ibland. River... snäll, söt, liten, försvarslös, total jävla mördarmaskin...

Men har du vridit dig av den ostigheten nån gång? Ostighet är inte alltid dåligt, utan kan ibland vara genial (Evil Dead-serien, någon?). Vad som gör viss ostighet dålig och annan bra, kan jag dock inte riktigt sätta fingret på.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Jag håller med dig. Ostigheten tar inte överhanden i Firefly, som f ö är en fantastisk serie som borde ha fortsatt. Jag bara menar att ostighet som skapar vridningar (;)) för en kanske känns acceptable för en annan. Det är bara en fråga om hur mycket man själv sett/läst.
En person som aldrig sett Sci-Fi kan säkert inte ens spotta ostigheten, medan en som sett masor antagligen har mycket högre krav på sina serier.

1
Skriv svar