Kultklassikern Punch-Out!! får uppföljare

Robot
Kultklassikern Punch-Out!! får uppföljare
Inaktiv
Kultklassikern Punch-Out!! får uppföljare

äntligen en anleding till att inte sälja mitt wii!

snes versionen är nog ett av de spel jag har spelat allra mest någonsin =D

Medlem

Är det inte Mike Tyson som är sista gubben man möter i spelet? Har fått för mig det.

Medlem

OHHHHHHHHH NICE

Medlem

Mest känd blev nog serien i och med YTMND och "Nigga stole my bike!" och förmodligen är Doc Louis mer känd än Little Mac!

Film finns på gametrailers btw. Ser skitkul ut

Medlem
Skrivet av Spectral:

Är det inte Mike Tyson som är sista gubben man möter i spelet? Har fått för mig det.

Jo, han knockar en på ett slag. Nästan omöjlig att klara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tog dom inte bort Tyson och ersattes han med Mr.Dream eller något i den stilen?

Medlem

Sådär ja! Äntligen ett RIKTIGT boxningspel till Wii, självklart lär det stödja MotionPlus utan tvekan.

Medlem

Sweet, ljuva bardomsminnen och nintendotumme, kom tillbaka !

Medlem

Var det bara jag som hörde Eye of the Tiger i bakhuvudet? =D

Haha satan vad många timmar man lagt på Punch Out en gång i tiden. Helt klart ett av de skönaste spelen som fanns till NES och det lilla man ser i filmen så verkar de ha behållt den gamla stilen. Nu får man bara hoppas att de lyckas få till en riktigt, riktigt bra känsla själva spelstilen också =D

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Tog dom inte bort Tyson och ersattes han med Mr.Dream eller något i den stilen?

från wikipedia:

"Towards the end of the NES's run, Nintendo's license to use Mike Tyson as a special Punch-Out!! character expired. Therefore, Nintendo replaced Tyson with a fictional and official character by Nintendo"

Ser verkligen fram emot detta spel, punch out spelen är fortfarande kul att spela idag( korta men kul).

Coolt kultklassiker synd bara man inte har en Wii


signatur
Medlem

Såg skönt ut, men uppföljare är väl att ta i det va juh dom gamla gubbarna...King Hippo, Glass Joe och Von Kaiser...grymt med baguetter och croisants som flög ur brallan dock...eller va fan de nu va ^^

Medlem

säljer väl för att det är en klassiker, men jag undrar hur bra det blir, känns som att dom gamla knapp tryckningarna inte kommer vara gott nog för nya användare.

Medlem

"niggah stole my bike!"
jag gillade det när jag var liten, men boxnings-spel känns lite pre-2000 imo...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Vad Nintendo måste göra med det här är lite mer än originalet, iaf om det ska säljas till fullpris och inte som WiiWare. Att bara slå sig igenom en rak sträcka av underhållande motståndare är, till skillnad från tex. turbaserade strider, inte något som jag tror håller idag i sig. Hoppas de har någon bra lösning på det hela, Nintendo har hittills varit riktigt duktiga på att utveckla spels format.

Medlem

mmmm... underbart... Kul att dom kör en mycket cartoonig twist på det och driver lite med sig själva.

Föresten så är punchout förmodligen spelet med bäst musik någonsin...

Medlem

Remeber the days, lads. Remeber the days.

Medlem

Var nästan övertygad att NESspelet hette Mike Tyson's Punchout.
Iallafall nåt av det roligaste jag seplat.

Medlem

Såg riktigt nice ut ... På minner en väldigt mycket om de gammla spele


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Spectral:

Är det inte Mike Tyson som är sista gubben man möter i spelet? Har fått för mig det.

Jo Stämmer bra och spelet till NES heter "Mike Tyson's Punch-Out!!". Det kom även en annan version som innehöll Mr Dream istället för Tyson som slutboss.

Inaktiv

Punch out var/är ett av mina favorit spel

MFC
Medlem

HELL YES!!!!!

Lagom till sonens 5-års dag! SÅ FETT!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar