Nya regeringen redan i konflikt

Inaktiv
Nya regeringen redan i konflikt

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,902405,00.html

Citat:

Reinfeldt och Bildt osams om arbetsrätten - efter bara några timmar "

Redan första dagen började Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt bråka.
-Det kommer att dyka upp nya saker, säger en moderat toppolitiker som arbetat med dem båda.

Medlem

mja, det var väl inte så allvarligt - än så länge. klart att det kan bli problem, ena lägret föredrar bildts lite hårdare politik, andra reinfeldts mjukare mittenpolitik...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

please, spare us the pain of these politik trådar.

JAG DÖR!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Heh, kommer ju vara Bildt som drar i trådarna framöver, blir intressant att se.


signatur
Inaktiv

Men det blir fortfarande Reinfeldt som gör knutarna, han tolerar nog inte nåt annat.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

som att S, V, MP aldirg bråkade? ^^

vidare är det bra att Reinfeldt visar vart skåpet ska stå.
som vi alla vet är bilt en extremt stark personlighet, och om Reinfeldt vill/ska vara #1 i partiet så måste han ta i med hårdhandskarna.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

någon bygger visst hönsgårdar av ett ejderdun...
med tanke på att de politiska sympatierna hos trådskaparen är ganska kända vid det här laget, vågar jag sluta mig till att detta endast är (ännu) ett halvkasst försök att sprida fud. ^^


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Medlem

fud = Fear, Uncertainty and Doubt

Medlem
Skrivet av IceMan:

som att S, V, MP aldirg bråkade? ^^

vidare är det bra att Reinfeldt visar vart skåpet ska stå.
som vi alla vet är bilt en extremt stark personlighet, och om Reinfeldt vill/ska vara #1 i partiet så måste han ta i med hårdhandskarna.

S,V, MP satt aldrig i regering. Vad som är skillnaden mellan en koalitionsregering och en enpartiregering är att i den förstnämnda är statsministern aldrig riktigt det högsta hönset, han måste hela tiden ha hela stöd av sin regering.


signatur
Medlem

Som moderat väljare är jag faktiskt splittrad. Har enorm respekt för Bildt, han är oerhört vältalig, nästintill kryptisk, han får gärna vara med sålänge han inte inkräktar på Reinfeldts auktoritet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Som moderat väljare är jag faktiskt splittrad. Har enorm respekt för Bildt, han är oerhört vältalig, nästintill kryptisk, han får gärna vara med sålänge han inte inkräktar på Reinfeldts auktoritet.

håller med dig till fullo.
det är ju faktist Fredricks regering vi har valt fram, och inte Bilt, men han verkar förstå det när man har hört han prata. hoppas det kommer vara så med.
Bilt äger, men det skulle bli ett politiskt kaos om han å fredrick började tjafsa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

är bildt också en ny moderat?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Bildt är gammal moderat skulle jag tro.

Medlem

klart han är, det är ju därför han är kung!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ser bara det som positivt att man har en debatt/diskussion inom sitt parti det är bara bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ja so what om dom bråkar lite, så äre alltid liksom


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Egentligen bara lite småtjafs. Det kommer säkert bli värre

Inaktiv

Nu mår sossarna gott. Nu kan dom säga:
"Kolla, direkt när det blir en ny regering blir det bråk. Vad var det vi sa?"


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

... ända tills någon påpekar att det gänget inte ens kunde äta frukost, utan att det genast blev tjafs om vem som kunde minnas vem som sagt vad. och då hade de inte ens lyckats bilda regering tillsammans än.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Småsaker. Riktig bonus att ha "Carl" ombordigen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Ser bara det som positivt att man har en debatt/diskussion inom sitt parti det är bara bra.

mm bättre att det händer nått än att alla är nick dokor och följer allt som en stor sekt. (s,lo)


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Är någon förvånad?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Säg efter mig:

- Lösnummer, Lösnummer, Lösnummer!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

sedan får man ta det med en nypa salt...
skulle inte förvåna mig att "Bråket" handlar om att Fredrick ville äta tacos, men Bilt Korv. och sen sa Bilt "okej då" och då uppfattade en 14åring på aftonbladet som att Bilt hadde mördat 12personer, och sedan invaderat Norge.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv


iceman über alles! \o/


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

haha, låter som ett rimligt antagande iceman, med tanke på vilken källa det handlar om


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

saknade dessa politiska diskutioner, det höll forumet igång ^^

Medlem

ja, visst är det lite dött här. sitter och klickar frenetiskt på uppdatera-knappen, men inget händer. det har blivit så illa att jag sitter och spamar sweclockers nu också

(kan ju också vara så att mitt beroende blivit värre, och att jag därför upplever det som att inget händer)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skriv svar