Microsoft: Européer är Sony-lojala

Robot
Medlem
Microsoft: Européer är Sony-lojala

Undrar fortfarande vart de utlovade tvserierna osv man skulle kunna ladda hem är, bara amerikaner som får allt gott.

Rätt tråkigt att läsa om Netflix t ex och inte kunna ta del utav det själv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

håller med ovanstående post med filmer och dylikt

Medlem

tro mig dem hade gjort det om dem kunde...det är stort skillnad mellan USA och europa..för det första så är dem ett land och vi är inte det så det betyder att microsoft måste fixa lincens till varje land som filmen ska finnas i+ att release datum för filmerna är olika i europa så därför är det mycket mycket mycket mer arbete

Medlem

Samma lall som det är för Apple att släppa hyrfilmer via iTunes i Europa.
Fattar inte varför inte Eu kan ta hand om detta så att saker och ting kan ske lite snabbare. En annan anledning är också att vi i EU har ett antal olika språk vilket man inte har i USA

Inaktiv
Skrivet av Prehn:

Fattar inte varför inte Eu kan ta hand om detta så att saker och ting kan ske lite snabbare.

+1

Medlem

gnäll, om ett företag inte har 100% av marknaden äre bara gnäll å gnäll


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Inaktiv

Jag skulle ägt en PS3 om dom inte hade så hutlösa priser :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Sony = Buhh..

Men menar de då att resten av världen är MS loja... Eller vem vill va det? Det mesta MS släpper är skit.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

heja sony glatt humör....

ha lite mer support och bättre kvalitet på era konsoller microsoft så kanske ni kan få lite mer respekt.

xbox 1 gick upp i rök
sony stöttar fortfarande ps2 trotts den är äldre än xbox1


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Sony = Buhh..

Men menar de då att resten av världen är MS loja... Eller vem vill va det? Det mesta MS släpper är skit.

sluta snacka skit.. du sitter väl säkert med Microsoft Windows i datorn....

Ms : Mjukvaruföretag
Sony : Hårdvaraföretag

Ser ni skillnaden? Båda företagen har en står del av marknaden på olika sett.

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

heja sony glatt humör....

ha lite mer support och bättre kvalitet på era konsoller microsoft så kanske ni kan få lite mer respekt.

xbox 1 gick upp i rök
sony stöttar fortfarande ps2 trotts den är äldre än xbox1

Vill citera ditt inlägg också.

Kan du berätta vilken av ps2 och Xbox som släpptes först? Playstation hann nog sälja flera miljoner.

Och om du nu ser nu så har Xbox 360 ett övertag över sjunde generationen. Dom har sålt mest! Bättre spelutbud. Släpper inte updates som tar bort sparningar.

Nej jag är ingen fanboy men jag tycker att båda konsolerna har fel på olika ställen.

Medlem

Jag funderar på om det verkligen är någon skillnad mellan vad för slags spel man gillar i Europa jämfört med USA. Phil har säkert siffror som backar upp påståendet, men jag har väl alltid tyckt att vårt utbud är ungefär detsamma.

Den japanska marknaden har ju alltid utmärkt sig genom att vara radikalt annorlunda, men det är ju en annan sak.

Hur hade han egentligen tänkt sig att spelen skulle bli mer anpassade för den brittiska och franska marknaden? Skall spelkaraktärerna ta pauser för att dricka té eller äta baugetter?

Inaktiv

det är på grund av att det inte är utsidan som räknas i europa

amerikaner ser bara presentation och dömer därefter... här bryr vi oss om innehållet också


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

det är på grund av att det inte är utsidan som räknas i europa

amerikaner ser bara presentation och dömer därefter... här bryr vi oss om innehållet också

+1

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:

Sony = Buhh..

Men menar de då att resten av världen är MS loja... Eller vem vill va det? Det mesta MS släpper är skit.

sluta snacka skit.. du sitter väl säkert med Microsoft Windows i datorn....

Ms : Mjukvaruföretag
Sony : Hårdvaraföretag

Ser ni skillnaden? Båda företagen har en står del av marknaden på olika sett.

Men till skillnad från Microsoft så ser Sony efter sina produkter. Skrev dessutom "MESTA". Bara för att man sitter med en sak (som du gav exempel på) betyder det inte att man gillar det.

Men, måste medge att 360 är en riktigt bra konsol - skulle vara guld värd om det där jävla surande ljudet och RROD försvann.

Men som alla produkter, de har sina svagheter.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Köper hällre 10 Sony producter än 1 ända MicroJunk produkt.
Sony kan det här med kvalitet och end user support medans MicroJunk e lite av MacDonalds på data marknaden funkar ok finns hur mycket som helst av deras skit men ingen vill ha deras grejer när det väll kommer till kritan.......

Edit:

Vid närmare efter tanke så jag går nog och köper en Wii som jag kan ställa vid Ps2/Ps3'an innan jag sänker mina surt förtjänande pengar på Xbox360 med sin Jet motor till fläkt, hehehehe

Medlem

Sony 1 Microsoft 0


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag har hört att flera av 360 när dom kom ut repat skivan och sånt.
Ps en kompis till mig som har köpt en 360 i år säger att den repar hans skivor.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har en kompis som hade en PS2 som repade hans skivor, Sony gav honom en ny PS2 plus ersättning för spelen, men det har inte med saken att göra..

MS får det att låta som att européer köper Sony för att det är Sony.. Det är Japaner som gör det, och Amerikaner som köper MS för att det är MS.. Vi européer köper det som känns mest tilltalande bara, antingen det är genom reklam, vissa titlar eller hårdvara. Så ser jag det iaf.

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:

Sony = Buhh..

Men menar de då att resten av världen är MS loja... Eller vem vill va det? Det mesta MS släpper är skit.

sluta snacka skit.. du sitter väl säkert med Microsoft Windows i datorn....

Ms : Mjukvaruföretag
Sony : Hårdvaraföretag

Ser ni skillnaden? Båda företagen har en står del av marknaden på olika sett.

Men till skillnad från Microsoft så ser Sony efter sina produkter. Skrev dessutom "MESTA". Bara för att man sitter med en sak (som du gav exempel på) betyder det inte att man gillar det.

Men, måste medge att 360 är en riktigt bra konsol - skulle vara guld värd om det där jävla surande ljudet och RROD försvann.

Men som alla produkter, de har sina svagheter.

Om du sitter på Windows o inte gillar det, varför inte byta till Linux/Mac då?
å sen då du endå e i farten köper en PS3 att spela på.


signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Jag skulle ägt en PS3 om dom inte hade så hutlösa priser :/

En dator nu för tiden är inte speciellt mycke billigare..nej vänta, dom är dyrare!

Xbox 360 Elite är inte heller så långt ifrån PS3 40GB priset...

Om man tänker igenom det är inte PS3 speciellt dyrt med tanke på vad du får. Förrut kan jag nog ha hållt med fast nu anser jag det mer som prisvärt.

Inaktiv

Har svåra minnen från allt shit MicroJunk släppt genom åren man e ju inte dummare än att man lär sig, att kolla på alternative.

1
Skriv svar