sälj dina gamla hårddiskar

Medlem
sälj dina gamla hårddiskar

http://www.idg.se/2.1085/1.78234

Japp, dom ska betala bra oxå


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Fasen, farsgubben har ju ett helt lager av gamla diskar på firman. Jag vet någon som kommer att bli mellanhand ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

ooh. Den länken får jag skicka till min farsa.
Han har en låda full i sin garderob med gamla diskar.

minns själv när jag satt med 2st 256mb diskar och en 1gb på min gamla 133mhz:are

Medlem

Hohohohoho, pengar här kommer jag.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

MFC
Medlem

uhm.. ska man räkna IBM Deskstars som hårddiskar eller skräp?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hmm, efter att ha läst vidare söker de ju bara vissa hårddiskar ibland. Det var synd.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jo, dom har skrivit som efterlysningar av vissa modeller såg jag nu i efterhand, men det ändras väl så man får hålla ögonen öppna.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem
Skrivet av IDG:

Hur kan jag, om jag säljer min gamla hårddisk till dig, veta att informationen på den inte kommer i orätta händer?

-Vi garanterar i köpevillkoren att hantera hårddisken med sekretess. Vi är inte ett dugg intresserade av informationen, som vi rekommenderar att säljarna raderar själva. Det är bara själva hårdvaran och de olika beståndsdelarna som vi har intresse för.

deras säkerhetstänkande verkar ju lite sådär med tanke på att det står i filnamnen på bilderna av hårddiskarna vem som lämnat in dem. eller vad sägs om "Calle Lindroth Seagate ST3250823A front 13 sept.jpg"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

MFC
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av IDG:

Hur kan jag, om jag säljer min gamla hårddisk till dig, veta att informationen på den inte kommer i orätta händer?

-Vi garanterar i köpevillkoren att hantera hårddisken med sekretess. Vi är inte ett dugg intresserade av informationen, som vi rekommenderar att säljarna raderar själva. Det är bara själva hårdvaran och de olika beståndsdelarna som vi har intresse för.

deras säkerhetstänkande verkar ju lite sådär med tanke på att det står i filnamnen på bilderna av hårddiskarna vem som lämnat in dem. eller vad sägs om "Calle Lindroth Seagate ST3250823A front 13 sept.jpg"

OMGWTF


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

jag skulle aldrig kränga min gamla HD dit om jag hade förtag, visst som privatperson kanske, jag har iaf inte mycket hemligt på min privata dator.

Inaktiv

radera datan då? efter en omgång med shred finns det ingen, detta företag inkluderat, som kan återskapa datan. någonsin.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jahap, det var ju alltså lite synd att man inte har sparat allt sitt skräp med andra ord.

Medlem

jag har ganska många skräpdiskar hemma, tyvärr inga som finns på deras lista. ska dock ta och skriva in dem jag har någon dag. synd att jag givit bort 10-talet diskar till otacksamma vänner

soya: stämmer, tyckte bara att det var lite komiskt att de "hänger ut" sina kunder


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jo, det är ju ganska illa gjort av ett företag som ska hantera känslig data. ^^


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Undrar om de betalar nåt för ett 10-pack 8"-disketter, oöppnad?

Medlem

8"!? inte 5,25"?

Medlem

åttatums? de är inte helt nya, borde ju vara värda pengar

edit: antar att 8" är samma som 200mm- disketterna?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar