Det går fort när det händer...

Medlem
Det går fort när det händer...

Jag kom precis tillbaka ...
Jag åkte och lyssnade på radion när jag helt plötsligt fick för mig att jag såg bakändan av en bil försvinna över den väldigt branta stupliknande vägkanten... Träden svajade och löv hängde fortfarande i luften. jag kände mig nästan dum när jag trots att vägen är riktigt smal stannade och orsakade nästan en olycka eftersom en lastbil legat och flåsat mig i nacken i ett par km... Utan att veta om jag hittade på eller inte stannade jag, satte på varningsblinkers och satte av mot det ställe jag "sett" bilen. När jag närmade mig kände jag lukten av "bränd olja" och gummi och därnere, omfamnades ett träd var bilen... Satan vad rädd jag blev, tänk om någon dött? Värre, tänk om någon håller på att dö? Tänk om det är barn i bilen? Tänk om, tänk om... Jag sprang ned för slänten, hoppde över något gyttjigt hål och framme vid bilen slet jag upp dörren. Det var så mörkt där nere att jag inte såg vem eller vad som satt bakom ratten men jag suckade högt av lättnad när damen bakom ratten lyckades stamma fram att hon var ok... Hon såg faktiskt helt ok ut trots att bilen såg ut som ett dragspel. Hon ville ta sig ur bilen och även om jag tänkte på att man inte skall flytta en skadad så tyckte jag det var en bra idé eftersom det rök lite oroväckande under huven... Ni som har sett en amerikansk film vet ju att bilen exploderar precis när man gått bort från den... Hon klev ur genom den dörr jag slet upp i ren upphetsning, den andra var fastnaglad... hon fick sätta sig igen dock, jag antar att det snurrade till eller så... Nu började det dyka upp annat folk som stannat uppe på vägen och det började kännas mer farligt pga av alla bilar som stannat på den smala vägen i en lång kurva... Jag frågade henne om hon klarade sig själv (hon hade plockat fram sin mobil och skulle ringa polisen) hon svarade att hon var ok och mest ledsen för sin nya bil... "Jag måste somnat, sade hon... jag minns inte..." Jag försäkrade mig om att hon var ok och frågade om hon ville att jag skulle hjälpa henne med något... Jag gick tillbaka till min bil och innan jag hunnit kliva in i bilen hade säkert tre bilar till stannat... en minut eller tvpå senare mötte jag två ambulanser, två brandbilar, en polisbil och en bärningsbil... alla i utryckningskarriär... Förmodligen hade 35 pers ringt och trott att alla som stannat var inblandade i olyckan...

Otäckt, men kunde varit mycket,. mycket värre. Jag vill bara tacka "krafterna" för att ingen dog, för att jag slapp se skadade barn, jag slapp mun-mot-mun, ABC och allt annat man inte minns.... Fan vad fort det går, ta det lugnt i trafiken, det är inte värt det. Det finns ingen vinst i att skynda, köra trött eller full, för snabbt eller vårdslöst. Tänk efter före... thanks for listening.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Wall of text hits you for 12 points.

Men bra att allt gick bra.

Youtube-proffs

Damn, låter som något jag kunna vart med om. Påminner faktiskt lite om en sak som hände för ett par år sedan när ett par yngligar snodde en saab och körde fort som fan klockan 5 på morgonen på vintern, dom tappade kontrollen och flög upp på en stolpe och bilen la sig sedan på sidan.
Dom sprang som fan men ingen skadades.

Fan det är obehagligt det där Castor hur som helst, men som sagt, många stannar men det är ju typ ett måste enligt lag så som jag ser det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

...så har någon blivit knivhuggen när man kommer tillbaka... fan är det med folk?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

FZ borde ge dej titeln "Good Samaritan" Castor!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ni som har sett en amerikansk film vet ju att bilen exploderar precis när man gått bort från den...

eller på "World's most amazing videos"

BRA JOBBAT!!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Var hände detta CastorFiber? (va, knivhuggen på olycksplatsen?..)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Var hände detta CastorFiber? (va, knivhuggen på olycksplatsen?..)

Ryhov... psyket... Lyssna på radion, han dog stackarn..


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Styckeindelning, tack


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Inaktiv

Bra jobbat, jag personligen hade säkert tittat på eller nåt...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

bra jobbat grabben

hur motverkar vi att folk sommnar?
jo vi infriar FRI FART! ))
ligga i 200km/h, alla skulle vara så glada konstant, att ingen skulle somna, weeeeEEEEee


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dessutom kanske folk skulle komma hem snabbare så de inte hann somna förrän de nått egen säng?

Medlem

bra jobbat!

IceMan och Karma: :D:D:D


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Kul o höra att det gick bra, farligt det där med o köra bil när man är trött.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Jag är dömd att vara med i en sån olycka nån gång i livet.
Jag tror det var två år sen som jag lyckades slumra till på en moppe och vaknat till just när jag såg diket komma emot mig. Tur som jag har så behövde jag inte ringa på dörrklockan till diket utan åkte vidare.
Sen lyckades jag för en vecka sen slumra till i bilen när jag övningskörde. Kvick som farsan var så höll sig bilen på vägen.

Jag har helt enkelt lätt att somna i fordon. Jag tror det är för att jag brukar gå och lägga mig kl.3 på morgonen och sen bli väckt av en grinig far som inte tycker om att jag sover bort hela dagen. (Nattid som är ju så mysigt:()

snälla gå och lägg dig tidigare då så slipper du "råka" döda nån.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

har blivit ägd 2 gånger i trafiken och varit nära döden 2 gånger dock har ingen hjälpt mig någon av gångerna haha svenska hjälpsamheten ftw

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Musenkishi:

Jag är dömd att vara med i en sån olycka nån gång i livet.
Jag tror det var två år sen som jag lyckades slumra till på en moppe och vaknat till just när jag såg diket komma emot mig. Tur som jag har så behövde jag inte ringa på dörrklockan till diket utan åkte vidare.
Sen lyckades jag för en vecka sen slumra till i bilen när jag övningskörde. Kvick som farsan var så höll sig bilen på vägen.

Jag har helt enkelt lätt att somna i fordon. Jag tror det är för att jag brukar gå och lägga mig kl.3 på morgonen och sen bli väckt av en grinig far som inte tycker om att jag sover bort hela dagen. (Nattid som är ju så mysigt:()

snälla gå och lägg dig tidigare då så slipper du "råka" döda nån.

2nd that. För fan, börja sin karriär som bilförare med att somna framför ratten? :ironisk fettummeupp:


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

ja, kan man inte avgöra om man är i stånd att hålla sig vaken eller inte kanske man ska vänta med att ta körkort. alla kan somna framför ratten, men vid övningskörning?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar