Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

Annars kan du hänga upp begnade jordflätor på väggarna, rätt orginellt, du kan få nåra av mig...

Du kanske vill sälja en billigt?

Många bra förslag - roligt att en del av er visar upp era hem och era lösningar. Tack så länge, ser fram emot fler tips.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Själv har jag ett gammalt Samurajsvärd upphängt i vardagsrummet. Custommade, köpte den för ungefär 2500kr när jag var i Hartleypool i England.

Medlem

Angående svärd så kan det vara roligt eller tufft om övriga miljön passar in. Hänger det svärd på en tapetserad betongvägg i en lägenhet vete fan... Då känns det inte lika hett.

Halsdukar med fotbollslag eller konsertmotiv på väggen är heller inget för mig. Ölburkssamlingar eller porslinsfigurer är riktigt illa. Tallrikar med handmålade motiv från städer i spanien eller italien är inte min kopp med the, torkade växter går bort. En del människor är så stolta över sina stereoapparater eller tv's att de bygger altare runt sakerna med värmeljus och spottlights... inget jag vill ha...

Det kan se rent och snyggt ut men när man kliver in hos någon och det ser ut som en sida ur mio eller ikeakatalogen blir jag uttråkad direkt. Noll personlighet, noll charm... Att det är helt, rent och snyggt är dock värt mycket. Jag dissar inte ikea eller mio, det är bara för mycket att handla för mycket där...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

En skön väggmålning kan du fixa genom att bjuda hem en eller ett par polare, ställ dessa i olika positioner framför den vägg du ska ha motivet på, sedan tar du en lampa som en ljusponkt i rummet för att få deras skuggor på väggen, rita av konturerna, sedan fyller du i med lämplig färg, t.ex. svart.

Blir väldigt effektfullt på rätt vägg och det ser ut som om du har folk hemma som softar och hänger.

Medlem

Gallerix kan vara värt ett försök. Det man inte vet om om gallerix är att det finns en hel hög pärmar med foton och konst som man kan beställa ur och få inramat. Inte superbilligt (runt 1 000kr beroende på storlek), men en hel del trevligt.

Medlem

en riktigt snygg grej att ha på väggen som kostar ca 1000 pixlar är en longboard (bara själva brädan)

tänk dig en bräda i 100% bambu, 116 cm lång hängandes på väggen med en otroligt snygg grafik på!
www.longboard.se --> Hard --> Decks Only --> Sector9 --> B3 Bamboo Concave Pintail


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

ja, svärd låter trevligt. men då skulle jag rekomendera att man går steget längre, och köper ett riktigt antikt svärd för en tiondel av vad de där replikerna kostar

Riktiga antika svärd för under tusenlappen?

Och bara för att ett svärd råkar ha några år på nacken betyder det inte att det är bra shit. Exempelvis gunto-svärd som tillverkades till officerare i japans armé under andra världskriget. I stora drag alltså massproducerat bajs.

Medlem

tiondel var mer en överslagsräkning (se: överdrift) utifrån dina 1100$

mellan 1500-2500 kan du få ett standard-vapen från 1600-1700-tal. det är visserligen också "massproducerad skit", men bättre än någon hantverkare idag kan göra för några pengar alls


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Här hittade jag en konstnär som gör riktigt coola tavlor, helt i min smak.

Jacek Yerka heter killen, hittar inga planscher dock...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

åfan! jag diggar Bild, fast Bild var också najs!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

åfan! jag diggar Bild, fast Bild var också najs!

du är ju helt från vettet, det var ju Bild som var mest estetisk :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av SeniiL:

åfan! jag diggar Bild, fast Bild var också najs!

du är ju helt från vettet, det var ju Bild som var mest estetisk :crazy:

Mjo.. det har du rätt i... Fast ändå så är ju Bild mer tilltalande än Bild liksom, men det beror väl helt och hållet på vad man gillar jag föredrar ju t.ex Bild framför Bild.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

För mig ser de likadana ut allihopa, men jag är inte så konstnärligt lagd. Bild och Bild ser jag liksom ingen skillnad på.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

...men bättre än någon hantverkare idag kan göra för några pengar alls

Och det grundar du på vad exakt?

Ta inte detta fel, vill inte att nåt ska spåra ur.

Medlem

Vädigt fina bilder.
Faran ligger nära och lurar överallt eller? Får det intrycket.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Hwergelmer:

...men bättre än någon hantverkare idag kan göra för några pengar alls

Och det grundar du på vad exakt?

Ta inte detta fel, vill inte att nåt ska spåra ur.

ok, offt fortsätter : klart att det rent teoretiskt går att få tag på väldigt bra nytillverkade vapen, men troligen inte i västvärlden. i asien är det nog möjligt eftersom de hållit sin tradition mer levande. sen gäller ju med vapen som med andra hantverk, de är beroende av billig arbetskraft. så konst i form av genuint hantverk hör inte ihop med välfärd.

jag föredrar helt enkelt gamla vapen, men det är ju upp till var och en


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

åfan! jag diggar Bild, fast Bild var också najs!

De måste försvunnit under kvällen... sidan är nog nere.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar