Demo - Pro Evolution Soccer 2009

Robot
Medlem
Demo - Pro Evolution Soccer 2009

Är det bara jag som tycker att 1gb inte är så "bastant" längre?
För några år sedan kanske, men nu?

Jag tror fz-redaktionen håller på att bli gamla

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Är det bara jag som tycker att 1gb inte är så "bastant" längre?
För några år sedan kanske, men nu?

Jag tror fz-redaktionen håller på att bli gamla

Jag kan bara hålla med, 1gb tillhör standard numera!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

sweet! Jag personligen har alltid föredragit pes.. eller alltid, upptäckte det 2007 så

Medlem

Spelat 8 matcher nu med en polare 2 mot datorn och vi är inte imponerade. Mer om detta sen...


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

dags att testa!!!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör

Nå, omdömen - bättre än förra året?


signatur
Medlem

Spelet är bättre än förra året. Det jag märkt nu efter sådär 10 matcher är att det inte finns så många irriterande moment än förra året.
EX:
-Slowdowns är borta (dock kvar lite i mellansekvenserna i paus, ingen fara dock.)
-Målvakterna har blivit smartare på ett sett, samtidigt trögare på annat.
- Passningsspelet har blivit mer realistisk dvs lättare att passa fel. Passningar känns också lite annorlunda än förr.
- Publiken är lite snyggare och i 3d.
- Lite snyggare grafik.
- Lite slöare spel (positivt dock)
- Domaren är fortfarande helt skadad i huvudet.

Det känns som att spelet är en stor patch jämfört med förra året. Nya menyer tillför inte spelet något. Även om Champions Leage är licenserat är det inte stor sak för mig eftersom alla lag inte är med. Mycket små förbättringar på plan som t.ex. att det nu går snabbare att ta bort/lägga till spelare i muren, WOW vad svårt det var att fixa!

Som sagt, spelet känns som är stor patch bara. Att man utveckar det så lite på 1 år är för mig ofattbart.

Sa jag att Robinho fortfarande är i Real, Scheva i Chelsea, Baptista i Real och Muntari finns inte i Inter.... fler exempel? Riktigt dåligt!! (Jag vet att Inter finns i demot men jag vet att det ovannämnda stämmer)

EDIT: Nu skriker min polare bakom mig "målvakterna är riktigt, riktigt jäv*** dåliga"!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

tröttnade snabbt pga xbox360 interface, stela animationier och taskigt ljud så det lutar mer år fifa i år... eller nästa med tanke på
alla bra spel som släps i oktober.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Ahhh går alltid lika snabbt när man laddar ned härifrån! 800+

Medlem

Det som jag stör mig riktigt mycket på är inte den suddiga grafiken utan på vilket sätt en spelare bytar riktning. Det ser så overkligt ut när de skottfintar varenda jävla gång även fast de inte har en motspelare inför sig. Har inte hunnit testa mycket annat då jag inte har en kontroll för tillfället.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Tjenare grabbs!

jag kan inte få igång skiten då det kommer upp ett fönster där det står "the system administrator has set policies to prevent installation" jag hoppas att ngn klok kille kommer på det iaf.

P.S detta sker när jag sätter igång installationsfilen.

Inaktiv

Testat ett par matcher till 360'n nu. Jag är besviken, visst är där förbättringar sedan 2008, men känns mer som en uppdatering än ett nytt spel. Och vad fan var det för ljud när man passar runt bollen, låter förjävligt.

Fick mitt exemplar av FIFA 09 redan i tisdags, så jag har hunnit spelat en hel del och måste säga att jag verkligen gillar det hittills. Är en inbiten PES-spelare sedan tidigare, så det svider att säga, men just nu står FIFA som klar vinnare i mina ögon.

Gillar man ett mer simulatorbetonad fotbollsspel, som jag, är det FIFA som gäller. Medans PES står för en mer arkardig inriktning. För ett par år sedan var det tvärtom.

Medlem

hmm. Trist. Visst, det är snäppet bättre än förra årets upplaga. Ändå pinsamt. Hur lång tid tog det att uppdatera Konami? Hur många veckor? Trist.

Inaktiv
Skrivet av allaverdi:

Tjenare grabbs!

jag kan inte få igång skiten då det kommer upp ett fönster där det står "the system administrator has set policies to prevent installation" jag hoppas att ngn klok kille kommer på det iaf.

P.S detta sker när jag sätter igång installationsfilen.

Jag har samma problem :S

Jag sitter på enda accet på datorn och det är admin.. Har inte ställt in något sånt vad jag kan minnas

Medlem

*suckar* Det blir PES6 iår igen, håll än!


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Jag har kört PS3 versionen ett par matcher. Men alltså... Vad är detta??? Jag har hållt mig undan fotbollsspel ett tag. PES 5 var nog det senaste och då var det betydligt bättre än FIFA. Nu har jag kört Fifa 09 i ett par dagar också och tyckte det var grymt. Tänkte att då måste PES vara ännu bättre. Men hej hopp! Det var stelare än ett spel jag hade till Amigan för 15 år sedan, Manchester United Soccer eller något hette det. Vad tusan har Konami gjort??? Nä, min plånbok tackade iaf för att det inte blev inköp av 2 fotbollsspel nu.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag har tyvärr inte hunnit prova varken Fifa eller PES än, väntar på consoleinköp istället för att spela på keyboard.
Påstår ni inbitna PES-fans att man borde överväga Fifa när det skall inhandlas fotbollsspel?


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Inaktiv
Skrivet av Heat:
Skrivet av allaverdi:

Tjenare grabbs!

jag kan inte få igång skiten då det kommer upp ett fönster där det står "the system administrator has set policies to prevent installation" jag hoppas att ngn klok kille kommer på det iaf.

P.S detta sker när jag sätter igång installationsfilen.

Jag har samma problem :S

Jag sitter på enda accet på datorn och det är admin.. Har inte ställt in något sånt vad jag kan minnas

Tjenare!

Jag kan berätta att jag har fixat problemet, först sökte jag på denna mening "the system administrator has set policies to prevent installation" på google; där fick man lära sig en massa men dessa "huskurer" fungerade inte alls för mig. Jag körde på en XP pro 64bitars och jag installerade om skiten igår natt till Vista Ultimate x64, spelet fungerar prima - sen har man ju dx10 nu

Inaktiv
Skrivet av 4skin:

Påstår ni inbitna PES-fans att man borde överväga Fifa när det skall inhandlas fotbollsspel?

Ja, du ska definitivt överväga det. Har varit inbiten PES-fan i flera år, men tröttnat en aning på PES sedan det blivit mer arkard. Årets FIFA är så nära en fotbollssimulator man kan komma tycker jag, mycket imponerad.

Medlem
Skrivet av 4skin:

Jag har tyvärr inte hunnit prova varken Fifa eller PES än, väntar på consoleinköp istället för att spela på keyboard.
Påstår ni inbitna PES-fans att man borde överväga Fifa när det skall inhandlas fotbollsspel?

Nej absolut inte, efter att ha lirat båda demon så är fortfarande PES absolut bäst! Fifa har ingen känsla för fem öre, det är plastigt, linjärt o inte fotboll känns det som! Nej fan tacka vet jag PES, vet man hur fotboll fungerar så lirar man PES fortfarande!

Inaktiv
Skrivet av allaverdi:
Skrivet av Heat:
Skrivet av allaverdi:

Tjenare grabbs!

jag kan inte få igång skiten då det kommer upp ett fönster där det står "the system administrator has set policies to prevent installation" jag hoppas att ngn klok kille kommer på det iaf.

P.S detta sker när jag sätter igång installationsfilen.

Jag har samma problem :S

Jag sitter på enda accet på datorn och det är admin.. Har inte ställt in något sånt vad jag kan minnas

Tjenare!

Jag kan berätta att jag har fixat problemet, först sökte jag på denna mening "the system administrator has set policies to prevent installation" på google; där fick man lära sig en massa men dessa "huskurer" fungerade inte alls för mig. Jag körde på en XP pro 64bitars och jag installerade om skiten igår natt till Vista Ultimate x64, spelet fungerar prima - sen har man ju dx10 nu

Kör också på Xp64 sp2 men glöh, tänker inte installera nytt op för att kunna köra ett demo ^^,
Men tack iaf. Vet man vad det kan bero på, ska försöka lösa det på annat sätt

Medlem

efter att spenderat en dag med fifa och pes demo så har jag bestämt mig: det blir fifa (för första gången sen international superstar soccer) fysiken känns lite mjukare, den högra analogen är "normal", och systemet med "kraftmätare" på allt gillar jag. dock tar spelarna inte lika goa löpningar utan boll som i PES, men djupledsbollarna funkar mycket bättre i FIFA.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Stor besvikelse. Att skjuta går fortfarande inte att göra på ett realistiskt sätt, samt vet inte Konami vad offside är. Det finns vissa aspekter som gör spelet bättre än föregångarna, men det är väl det minsta man kan begära. Om det dessutom fungerar online som tidigare spel gjorde, så är det ingen idé att köpa.

Inaktiv

även om fifa har börjat flåsa PES i nacken så är det fortfarande PES som gäller, och det tror jag alla som förstår fotboll håller med mig om.

Inaktiv

Kom igen nu grabbar! Fifa 09 demot var ju värdelöst, det kändes som om man spelade Fifa Lego 2009 seriöst förfan!

Nu över till Pes2009, jag tycker att pes2009 har lyckats iår, konami har funnit inlevelsen igen vilket skiljde sig från pes2008 (som många kritiserat, men enligt mig fortfarande är bättre än fifa med en god marginal). Några saker som jag blev nöjd med var bollens luftmotstånd ja bollens rörelse i helhet, även spelarnas "fysiska kamp" och att man inte behöver vänta på domarens tjuuut ibland. Det finns en speciell grej med pes08-09 som jag hatar så oerhört mycket, det där den där skottvarianten man kan göra vid en viss vinkel. Annars är det julafton varje dag med pes.

1
Skriv svar