Problem med bilbromsar! Chocklad-pris

Youtube-proffs
Problem med bilbromsar! Chocklad-pris

Tänkte, eftersom förra tråden fick ett bra svar så tänkte jag ta in en liten till här.

Har ett problem med bilen. Jag vet ungefär vad det är, och jag vill bara veta om det finns något "billigt" sätt att fixa det.

Den som ger mig svaret, och löser problemet får en 200 G marabou chockladkaka sänt till sin lägenhet (sant).

Mina bromsar , dom är bra. Beläggen är okey, dom är inte för dåliga eller något sådant alls.

Men jag har ett problem, när jag har kört ett tag så gnisslar det i höger framhjul. Det gnisslar extremt mycket ibland och extremt lite. Men det märks när jag svänger eller kör på raksträcka, alls , när ratten är i vissa lägen, eller när vägen jag kör på lutar lite så gnisslar det.

VAD är det?! Jag får panik och när jag hör dom gnisslar så blir jag sur och tvärnitar, då slutar dom gnissla (antagligen pga dom blir så varma men jag är inte säker)

HJÄLP! den som hjälper mig får en chockladkaka sänd till sin lägenhet, en 200 G fet marabou , nötter, vad som helst, you choose.!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

jag gissar på hjullager


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs
Skrivet av Hwergelmer:

jag gissar på hjullager

Okey, hmm. På vilket sätt kan det vara dessa? Och varför skulle dom gnissla? Fukt i lagret? Eller?

Ibland kommer det ett pulserande gnisslande, dvs, typ som att problemet ligger på en viss den av hjulet att det bara kommer varje varv typ!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

en fråga
är ljudet ett "iiiiiiiiiiiiiiiiii"
eller mera "iii iii iii iii iii"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ja fukt som leder till rost. brukar hända om bromsarna legat på har jag för mig. men det är mest en gissning som sagt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

en fråga
är ljudet ett "iiiiiiiiiiiiiiiiii"
eller mera "iii iii iii iii iii"

Ibland iiii iiiii iiii iiii iiiii och när man kör snabbt så blri det iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii IIIIIIIII FUCKING IIIIIIIIIIIIIII AJ MINA ÖRON iIIIIIIII!!! så jävla störande är det, kan ha skithög musik i bilen och ändå så "iiiii" ar det såinnehelvete.

Fast när jag bromsar hårt så försvinner det, en gång blev jag så sur att jag körde upp till 130 knyck och bara nita bromsarna (inte så däcken låste sig men så dom bromsade hårt)

Då sluta det för resten av dagen. Tror bilen blev rädd.. aja får kolla hjullagrena då, om ingen har annat, och om det är hjullagrerna så har du en chockladkaka hwelgmer, pma mig bara med adress osv så skickar jag de såfort jag har tid


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

*slickar mig om munnen*

men jag skulle nog inte våga satsa pengar på att det är som jag sagt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mm låter som de, men sån hög iiii ton?
aja, troligen lagret, lycka till


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har du "anti gnisselplattor" (vet inte vad det heter) monterade runt bromsbeläggen?
Samt när du monterade bromsbeläggen sist, använe du kopparpasta runt dem då ?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Kopparpasta LOL.
Var så kul när bosse bajsdoktorn gick på tv, kopparpasta sålde slut i sverige. Alla bilmekarnoobs köpte kopparpasta.
Attro på kopparpasta en polare var så stolt att han hade köpt kopparpasta som han smetat när han bytade till sommardäck helt själv. Sen efter ett tag fick han problem med att det klonkade i framvagnen så han skulle lämna in bilen. Jag tyckte att han skulle prova dra åt hjulbultarna först, skulle krävt han på en 200 G marabou chockladkaka!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Kopparpasta LOL.
Var så kul när bosse bajsdoktorn gick på tv, kopparpasta sålde slut i sverige. Alla bilmekarnoobs köpte kopparpasta.
Attro på kopparpasta en polare var så stolt att han hade köpt kopparpasta som han smetat när han bytade till sommardäck helt själv. Sen efter ett tag fick han problem med att det klonkade i framvagnen så han skulle lämna in bilen. Jag tyckte att han skulle prova dra åt hjulbultarna först, skulle krävt han på en 200 G marabou chockladkaka!

well, ja. man ska inte ha pasta på bultarna, men däremot har jag alltid haft det på beläggens "glidytor" det vill säga på kanterna, för att de inte ska kärva fast, sen kan du snacka om bildoktorn hur mycket som helst, jag har använt det i snart 20 år.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Är du säker på att det inte är en prodigy-platta som fastnat i cd-spelaren?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av DwG*Vidis:

well, ja. man ska inte ha pasta på bultarna, men däremot har jag alltid haft det på beläggens "glidytor" det vill säga på kanterna, för att de inte ska kärva fast, sen kan du snacka om bildoktorn hur mycket som helst, jag har använt det i snart 20 år.

Men timelleffekten i trafiken är livsfarlig. Om man vet vad man gör är det skitbra, jag föredrar produkter med grafit framför koppar pga att det tål högre temp och mindre/ingen korrosion..


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Men timelleffekten i trafiken är livsfarlig.

Där har du ett poäng.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Är du säker på att det inte är en prodigy-platta som fastnat i cd-spelaren?

Hahaha!
Eller carola .. ?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:
Skrivet av CastorFiber:

Är du säker på att det inte är en prodigy-platta som fastnat i cd-spelaren?

Hahaha!
Eller carola .. ?

Njae... kanske om han hade sagt att han fick uppstötningar också...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Kopparpasta is the shit. Jag använde det sist jag pillade med bromsoken osv. Dom satt för tight och chansen är att det är det nu.. fast kan verkligen hjullagret skrika så högt? Har märkt även när jag gör kraftiga accelrationer upp till 90 ungefär så gnisslar det med.. fortfarande hjullagret?

Det låter mycket i bilen men utanför så låter det mer, dom måste tro det är någon sorts starfighter som åker förbi.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Kopparpasta is the shit. Jag använde det sist jag pillade med bromsoken osv. Dom satt för tight och chansen är att det är det nu.. fast kan verkligen hjullagret skrika så högt? Har märkt även när jag gör kraftiga accelrationer upp till 90 ungefär så gnisslar det med.. fortfarande hjullagret?

Det låter mycket i bilen men utanför så låter det mer, dom måste tro det är någon sorts starfighter som åker förbi.

Coolt, låt det vara så och kör Emperial march skithögt med rutorna nere. Ditt missljud är inte en bugg det är en feature!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Jag tippar på att det är dina belägg som gnisslar, gör rent runt dem, se till att det finns gnissel plattor som sagt.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Och använd bromsarna.. Det var tipset jag fick på verkstaden, tillsammans med att de smörjde upp bromsarna. Dvs bromsa mer än du gör, folk bromsar för lite. Problemet då blir att det blir skitigt runt bromsklossarna så de inte går tillbaks ordentligt och inte går ut ordentligt (även om detta då skulle vara mer vanligt om man har skivbromsar bak). De sa att det kan räcka att man trampar på bromsen hårt när man står still nån gång varje gång man är ute och kör.

Medlem

fast det här var ju fram. det stämmer som du säger att bromsarna förstörs av att man inte använder dem ordentligt. men det är i princip bara bak, vilket beror på att bakbromsarna i bara används vid hårda inbromsningar.

kan nog mycket väl vara som DwG*Vidis säger, iaf om det är ett högfrekvent gnissel. har för mig att det snarare brummar om det är lagren.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Ska ta loss dom och göra rent dom. En sak till, om man tvättar bilen i maskintvätt så slutar dom gnissla. DÅ tänker jag "oj det är grus" fast det kan inte fastna grus hela tiden, men jag gör som någon här sa, (ska kolla upp det) och tvätta rent dom och ta loss dom när jag byter till vinterdäck, och om det slutar, då .. Då får en lycklig man en chockladkaka!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Såklart jag har rätt, och jag har redan köpt en kaka till mig som tack, så skicka ingen... iof....*mumlar nåt om whisky*


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Youtube-proffs

FFS, whisky är inget jag skickar Chocklad som sagt!


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar