11 nya PS3-spel avslöjas nästa vecka

Flakmonkey
Skrivet av Prehn:

Enligt ryktena kommer inte Uncharted 2 att komma någonsin tyvärr, då det första sålde för dåligt. Hoppas dock bara att det är rykten, älskade det första.

Det har ju trots allt sålt mer än en miljon och det är ju inte så himla illa pinkat... Tycker dock det borde sålt bättre, är ett otroligt bra spel imo.

Ska bli intressant att se vilka spel som tillkännages, zone of enders 2 vore ju trevligt förstås, men det jag verkligen hoppas på är den första infon om Team Icos nästa spel....

ptr
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Prehn:

Enligt ryktena kommer inte Uncharted 2 att komma någonsin tyvärr, då det första sålde för dåligt. Hoppas dock bara att det är rykten, älskade det första.

Det har ju trots allt sålt mer än en miljon och det är ju inte så himla illa pinkat... Tycker dock det borde sålt bättre, är ett otroligt bra spel imo.

Ska bli intressant att se vilka spel som tillkännages, zone of enders 2 vore ju trevligt förstås, men det jag verkligen hoppas på är den första infon om Team Icos nästa spel....

men what jag har hört att det ska komma ett uncharted 2? Det första var ju förbannat bra, köpte det samtidigt som jag köpte ps3an. Älskade spelet och är sugen på att spela om det, men finns ju alldeles för många spel så man har inte tid

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ett från Konami, undrar vad det kan vara?

Gillar verkligen deras serier; Suikoden, Castlevania, Metal Gear Solid och Silent Hill. Speciellt Suikoden, hoppas det är något nytt där även om det inte är så troligt då de för tillfället jobbar med ett Suikoden redan, fast till DS.

jag hoppas konami börjat på zone of the enders 3, älskade 2:an det var grymt=)

Medlem

Uppföljare jag gärna hade sett på TGS:

Heavenly Sword 2
Uncarted 2
Shadow of the Beast remake(psygnosis var utvecklare och utgivare om jag inte minns fel, vilket borde innebära att sony äger rättigheterna)
Folklore 2
ICO 2
Zone of Enders 3
Metal gear solid preloge

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Nä, favoriserar inte 360, men tycker inte om att ha massor av titlar utsprida över konsolerna och multiplats har hittills varit bättre på 360. Köpte min ps3a endast för exklusiva titlar och det har det inte varit en drös av. Det är faktiskt ganska patetiskt när man jämnför hyllorna med spel i t ex spelbutiker.

Och denna bild för att få slut på allt blah blah du äger ingen ps3a, plus man kan nog fan se allt jävla damm på den!

Multi hittills varit bättre på xbox360? Återigen ett förlegat argument, idag förekommer det att spelen ser bättre ut på ps3 (dock mycket marginellt) ex Burnout paradise, Mercenaries 2, Brothers in arms hells highway(förekommer massvis med oladdade texturer i xbox360 versionen)

Yup, lägg märke till mitt "hittills". Mercenaries och BiA är ju relativt nya multiplat titlar som jag inte ens har brytt mig om. Men som sagt, har endast på senare tiden glidit förbi både ps3 och 360 hörnan i spelbutikerna och blivit besviken varje gång. Så blir nog PC för mig dom kommande generationerna.

Medlem

Det är nog uppföljare till Riiiidge Raceeer!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Nä, favoriserar inte 360, men tycker inte om att ha massor av titlar utsprida över konsolerna och multiplats har hittills varit bättre på 360. Köpte min ps3a endast för exklusiva titlar och det har det inte varit en drös av. Det är faktiskt ganska patetiskt när man jämnför hyllorna med spel i t ex spelbutiker.

Och denna bild för att få slut på allt blah blah du äger ingen ps3a, plus man kan nog fan se allt jävla damm på den!

Multi hittills varit bättre på xbox360? Återigen ett förlegat argument, idag förekommer det att spelen ser bättre ut på ps3 (dock mycket marginellt) ex Burnout paradise, Mercenaries 2, Brothers in arms hells highway(förekommer massvis med oladdade texturer i xbox360 versionen)

Yup, lägg märke till mitt "hittills". Mercenaries och BiA är ju relativt nya multiplat titlar som jag inte ens har brytt mig om. Men som sagt, har endast på senare tiden glidit förbi både ps3 och 360 hörnan i spelbutikerna och blivit besviken varje gång. Så blir nog PC för mig dom kommande generationerna.

Håller med apboxarn till stor del, utbudet är fortfarande inte så imponerande. Tycker det luktar en del fanboyism om redmac's inlägg...

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av simulacra:

Jag gissar på att konamispelet är zone of the enders 2, och att ett av de andra är uncharted 2.

Enligt ryktena kommer inte Uncharted 2 att komma någonsin tyvärr, då det första sålde för dåligt. Hoppas dock bara att det är rykten, älskade det första.

Nope, Christophe Balestra på Naughty Dog har bekräftat att ett uppföljare är under produktion.

Källa:
http://loot-ninja.com/2008/01/02/uncharted-2-confirmed/

Samt att Uncharted har sålts i ca 1.8 miljoner ex, så det är inte helt illa för ett SP spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

måste bara säga att en ps3 dammar inte av sig själv bara för att man spelar på den..

Medlem
Skrivet av Gurthaur:

Håller med apboxarn till stor del, utbudet är fortfarande inte så imponerande. Tycker det luktar en del fanboyism om redmac's inlägg...

Det är okej att försvara Microsoft och xbox360 men att försvara Sony och PS3 så blir det automatiskt "fanboi" snack? Jösses...Det jag har tagit upp är fakta för att motbevisa de påståenden som idag är förlegat. Är det fel?

Apboxaren för gärna älska sin xbox det gör mig ingenting, men att påstå att det inte finns spel till ps3 är helt fel. Att påstå att multi spel är sämre är också fel då det inte existerar längre. Oblivion som är riktigt gammal är samma upplevelse på både systemen (till och med längre draw distance på ps3)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem
Skrivet av Zamuz:

måste bara säga att en ps3 dammar inte av sig själv bara för att man spelar på den..

haha så sant så sant!

och.. wehey för uncharted 2!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av simulacra:

Jag gissar på att konamispelet är zone of the enders 2, och att ett av de andra är uncharted 2.

Enligt ryktena kommer inte Uncharted 2 att komma någonsin tyvärr, då det första sålde för dåligt. Hoppas dock bara att det är rykten, älskade det första.

Nope, Christophe Balestra på Naughty Dog har bekräftat att ett uppföljare är under produktion.

Källa:
http://loot-ninja.com/2008/01/02/uncharted-2-confirmed/

Samt att Uncharted har sålts i ca 1.8 miljoner ex, så det är inte helt illa för ett SP spel.

Är det ok om jag älskar dig för att du just gjort min dag med detta inlägg?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gurthaur:

Håller med apboxarn till stor del, utbudet är fortfarande inte så imponerande. Tycker det luktar en del fanboyism om redmac's inlägg...

Det är okej att försvara Microsoft och xbox360 men att försvara Sony och PS3 så blir det automatiskt "fanboi" snack? Jösses...Det jag har tagit upp är fakta för att motbevisa de påståenden som idag är förlegat. Är det fel?

Att kalla det fakta är väl att ta i?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Nä, favoriserar inte 360, men tycker inte om att ha massor av titlar utsprida över konsolerna och multiplats har hittills varit bättre på 360. Köpte min ps3a endast för exklusiva titlar och det har det inte varit en drös av. Det är faktiskt ganska patetiskt när man jämnför hyllorna med spel i t ex spelbutiker.

Och denna bild för att få slut på allt blah blah du äger ingen ps3a, plus man kan nog fan se allt jävla damm på den!

Multi hittills varit bättre på xbox360? Återigen ett förlegat argument, idag förekommer det att spelen ser bättre ut på ps3 (dock mycket marginellt) ex Burnout paradise, Mercenaries 2, Brothers in arms hells highway(förekommer massvis med oladdade texturer i xbox360 versionen)

Yup, lägg märke till mitt "hittills". Mercenaries och BiA är ju relativt nya multiplat titlar som jag inte ens har brytt mig om. Men som sagt, har endast på senare tiden glidit förbi både ps3 och 360 hörnan i spelbutikerna och blivit besviken varje gång. Så blir nog PC för mig dom kommande generationerna.

Assasins Creed, timeshift, COD 4, GTA4 mfl har alla hållit högre klass på PS3 än på 360:n om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gurthaur:

Håller med apboxarn till stor del, utbudet är fortfarande inte så imponerande. Tycker det luktar en del fanboyism om redmac's inlägg...

Det är okej att försvara Microsoft och xbox360 men att försvara Sony och PS3 så blir det automatiskt "fanboi" snack? Jösses...Det jag har tagit upp är fakta för att motbevisa de påståenden som idag är förlegat. Är det fel?

Att kalla det fakta är väl att ta i?

Jag visade upp hur mycket spel BARA jag har lyckats samla ihop till ps3. Det tycker jag är fakta nog för att visa att det finns en hel drös med spel.

Jag tog upp ett flertal exempel (burnout, Cod4, BiA, Merc2, Oblivion) som exempel på spel som är samma upplevelse på båda systemen och har släpps under en mycket lång tidperiod. Det är fakta tagit från recensioner.

Sedan finns det självklart exempel där upplevelserna är bättre på xbox så som Skate, Oragnge box, men det är långt från ALLA spel som du vill få det att låta som.

Men det kanske inte räcker?

Du får gärna favorisera din xbox, gör mig ingenting. Det är en bra spelmaskin med bra spelutbud. Men de påståenden du har gjort tycker jag saknar grund.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

^- Men recensioner är ju inte objektiva utan subjektivitet, en åsikt.

Men som sagt, favoriserar inte någon konsol utan är mäktigt besviken på alla tre om jag ska vara helt ärlig. Dont even get me started about the wii.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Är det ok om jag älskar dig för att du just gjort min dag med detta inlägg?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

måste bara säga att en ps3 dammar inte av sig själv bara för att man spelar på den..

Jodå, vid uppstart så Annars är den rätt lugn av sig så länge det inte är för varmt i rummet.

Medlem

11 spel på gång, då kommer väl ingen av de närmaste året.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

11 spel på gång, då kommer väl ingen av de närmaste året.

Vem vet, de verkar vara spelbara på TGS enligt artikeln...

Medlem

Majoriteten av alla Multiplattforms spel ser faktiskt bättre ut på XBox 360 det är till och med bevisat och vem fan vill lira online spel på PS3 när man kan lira genom Xbox Live.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Majoriteten av alla Multiplattforms spel ser faktiskt bättre ut på XBox 360 det är till och med bevisat och vem fan vill lira online spel på PS3 när man kan lira genom Xbox Live.

Vilken annan del av Köping kommer du ifrån igentligen?
Va fan är det för fel på att lira online på en PS3:a?
Ok Lost Planet ser bättre ut på 360:n än på PS3:an vilket är ett resultat på att utvecklarna varit lata när de portat det, men kom fan inte och säg att vare sig Burnout,Assasins Creed,COD4,GTA4, Timeshift, Virtua fighter 5 mfl ser bättre ut på 360:n, har ägt båda konsollerna och körde med HDMI på båda, och icke att 360 spelen ser bättre ut.

Medlem

Suck håller med Redmac här att klaga på att PS3 inte har spel är verkligen fel för det finns mycket och bra spel och för det andra tror jag verkligen inte folk kan se nån skildnad i grafik när väl all action är igång och egentligen gott folk VARFÖR BRY SIG det är ju grymt snyggt på bägge konsolerna ÄNDÅ.

Och Kamikaze du vet att allt man läser behöver inte vara sant för man vet inte vart den som skriver står. Visst online läget är kanske inte lika bra på PS3an men det har förbättrats och kommer nog bli ännu bättre. Men det är ju även gratis.

Medlem

Personligen favoriserar jag ledigt 360n över PS3an om ett spel finns till bägge plattformarna. Och det är kontrollen som avgör hehe. Jag trivs mycket bättre med 360ns kontroll.

Å andra sidan har jag inte spelat vare sig 360 eller PS3 på tre, fyra månader nu. Har plöjt JRPG's på PS2an i parti och minut.


signatur
Medlem

älskade också uncharted hoppas på ett nytt sly racoon


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

...och vem fan vill lira online spel på PS3 när man kan lira genom Xbox Live.

För att det är gratis kanske, och funkar precis lika bra som Live.
Men det är klart, äger man ingen ps3 så vill man kanske inte lira online genom den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Suck, PS3 folket lika ignoranta som vanligt.

Medlem

vad ignorerar vi :P?

Inaktiv

11 nya spel wow vad häftigt!

Ser vi något bra och exslusivt tro?

Bara spel som säljer 100.000 per spel?

Nej.. skapa ett Halo 3 så att alla vill köpa det istället.

Istället för att göra spel som suger kan dom väl lika gärna satsa på ett spel som är bra?

Edit : När det händer något nytt för 360 då pratar ni vad som är fel? Här händer samma sak.

Äsh va nöjda istället att ni änns får spel till ps3.

Microsoft vågar satsa iaf.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

11 nya spel wow vad häftigt!

Ser vi något bra och exslusivt tro?

Bara spel som säljer 100.000 per spel?

Nej.. skapa ett Halo 3 så att alla vill köpa det istället.

Istället för att göra spel som suger kan dom väl lika gärna satsa på ett spel som är bra?

Edit : När det händer något nytt för 360 då pratar ni vad som är fel? Här händer samma sak.

Äsh va nöjda istället att ni änns får spel till ps3.

Microsoft vågar satsa iaf.

Alla har inte samma smak. Jag och många andra jag känner tycker halo är en riktigt dålig spelserie. Sen vet jag inte hur du kan veta att spelen suger när dom inte ens har annonserat dom än...

123
Skriv svar