FyFanFörFjortisar

Inaktiv
FyFanFörFjortisar

FFFF helt enkelt.

Jag har tänkt på hur fjortisar är en blandning mellan en massa personligheter etcetc.

I början så snackade nördar med förkortningar som: lol, omg, omfg, h4x etcetc.
Säger man "lol" så är man klassad som fjortis. För fjortisar har fått det ryktet att dem säger massa "fjortisförkortningar" vilket är våran, vi gamers, förkortningar.
De beter sig omoget (säg en mellan 10-18 år som inte gör det? ) och "misstolkar" allt till något sexistiskt. Lite svårt att ge exempel, men de tycks ha fått allt helt fel helt enkelt, bortsett ifrån deras uppväxt där föräldrar inte ryckt in tillräckligt bra. Tydligen.

Fjortisar vet inte vad musik är för något heller. De lyssnar på Akon, Eminen, 50 Cent etc. Bra rappare hela högen, men låtarna håller inte i längden då de överspelas om och om igen då dem går med mobilen på högsta volym utan att tänka på att andra kanske inte vill höra deras musik?

Påtal om det. Dem är så otroligt kaxiga. Dem tror att dem är något. Att de har på något sätt rätt till att vara det och se sig själva som bättre än vissa andra.
Vilket leder till tjejer.
Det är ett typiskt tjejigt sätt att agera, kaxigt, se sig bättre än andra och kunna nedgradera någon annan utan att känna ens en gnutta..ja? vad ska jag kalla det? Omtanke?

Lite offtopic där, men ville bara få det ur mig.

Men jaa? Killar då? Fjortiskillar/PJ's (Partille Johnnys) dem har lyckats att få "Igelkottsfrisyr" till att vara något hemskt. Att ta bilder på ett speciellt sätt är också, tydligen, ett "fjortis sätt" och du klassas som fjortis.

Jag själv har igelkottsfrisyr, men hade det långt innan fjortisar/Pj's var aktuella på riktigt. Och en tjej jag snackar med, ska träffa på lördag, sa att hennes kompisar tycker att jag liknar en fjortis, då hon med tycker det egentligen. Men säger bara inte. Det stör mig oerhört mycket.

Köp björnborg kallingar, valfri ny snygg tröja och du klassas som fjortis. Och det vill man inte, eller hur? Hur ska man klä sig egentligen för att inte se ut som en fjortis? Det blir svårare och svårare hela tiden.

Sedan en sak jag stör mig mest på.

DreamHack. Fyfan. Det stället har snart inget hopp kvar. Stället kryllar av tusentals med nördar...och fjortisar...
Jag menar VAD FAN HAR DEM DÄR OCH GÖRA!?
Fyfan vad jag stör mig på det. Äckligt hårt. De kommer dit för att knulla och bli av med sin oskuld före sina kompisar när de är 10 år. Men varför oss stakars geeks? Why? Vi har under våran växt stängt in oss för att slippa omvärlden IRL och spelat ihjäl oss. Men vad händer? När en årlig mässa kommer och vi faktiskt har en anledning till att titta ut för att kunna titta in igen, om ni fattar, så kryllar stället av äckliga jävlar.

Jag står inte ut längre. Varför kan människor inte bara växa upp någon gång och fatta? DH är för gamers inte något jävla McDonalds för fjortisar. Häng där ni ska hänga; med ett rep runt halsen.

_Heyno

Var illa tvungen att få detta ur mig.

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv
FyFanFörFjortisar

Du verkar jävligt stabil

Inaktiv

Hur menar du?:)

Men jag irriterar mig hårt på dem, verkligen.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Skrivet av Heyno:

Hur menar du?:)

Men jag irriterar mig hårt på dem, verkligen.

Han lär mena bland annat det här "Häng där ni ska hänga; med ett rep runt halsen ".

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Heyno:

Hur menar du?:)

Men jag irriterar mig hårt på dem, verkligen.

Han lär mena bland annat det här "Häng där ni ska hänga; med ett rep runt halsen ".

Jag tyckte att det lät fint
Nej, men usch...


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv
Medlem

Och med det här inlägget försöker du särskilja dig från dem?
Du når knappt halvvägs...

Inaktiv

Haha, w00t?!

Jag kan åtminstone bete mig normalt och inte springa runt som en sexgalning och leta efter första bätsa och skriva "puouwwszzzzzzzzzz:**** " i slutet av mina bloggar.

Fjortisarna är ett pack omogna ungar som inte lyckats växa upp i rätt takt.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Skrivet av Heyno:

Haha, w00t?!

Jag kan åtminstone bete mig normalt och inte springa runt som en sexgalning och leta efter första bätsa och skriva "puouwwszzzzzzzzzz:**** " i slutet av mina bloggar.

Fjortisarna är ett pack omogna ungar som inte lyckats växa upp i rätt takt.

Tja... vi sätter väl gränsen på lite olika ställen antar jag.

Vad DU tycker är normalt behöver inte vara allmänhetens åsikt. Tänk på det nästa gång du skriver ett sådant här inlägg

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Heyno:

Haha, w00t?!

Jag kan åtminstone bete mig normalt och inte springa runt som en sexgalning och leta efter första bätsa och skriva "puouwwszzzzzzzzzz:**** " i slutet av mina bloggar.

Fjortisarna är ett pack omogna ungar som inte lyckats växa upp i rätt takt.

Tja... vi sätter väl gränsen på lite olika ställen antar jag.

Vad DU tycker är normalt behöver inte vara allmänhetens åsikt. Tänk på det nästa gång du skriver ett sådant här inlägg

Jaja, det klart. Jag kan ju bara säga att jag var väldigt upprörd när jag skrev inlägget. Men kolla in länken: http://www.youtube.com/watch?v=xD2sL9ojWb0

Så ser du vad jag menar


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Skrivet av Heyno:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Heyno:

Haha, w00t?!

Jag kan åtminstone bete mig normalt och inte springa runt som en sexgalning och leta efter första bätsa och skriva "puouwwszzzzzzzzzz:**** " i slutet av mina bloggar.

Fjortisarna är ett pack omogna ungar som inte lyckats växa upp i rätt takt.

Tja... vi sätter väl gränsen på lite olika ställen antar jag.

Vad DU tycker är normalt behöver inte vara allmänhetens åsikt. Tänk på det nästa gång du skriver ett sådant här inlägg

Jaja, det klart. Jag kan ju bara säga att jag var väldigt upprörd när jag skrev inlägget. Men kolla in länken: http://www.youtube.com/watch?v=xD2sL9ojWb0

Så ser du vad jag menar

Efter att med stor möda kämpat mig igenom filmen förstår jag fortfarande vad du menar... Vad exakt syftar du på?

Inaktiv

Videon var bara en liten del av det jag menade.
Jag stör mig bara på fjortisar så jävla hårt att de är så omogna snorungar som tror att de är något. Dricker/röker i tidig ålder av absolut ingen anledning, förutom att vara tuff. Och jag avskyr sådant. Jag kan tyvärr inte beskriva exakt hur jag känner. Man måste helt enkelt vara van vid att vara bland fjortisars närvaro.

Adn i haz ze eXP!


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv

haha jag förstår hatet mot fjortisar med dom kommer man aldrig undan kvittar var man loggar in sig på, de kommer alltid vara där. Tyvärr, men DH är väll för nördar o gamers eller jag har missat nåt? var det inte "nördar" som kom på allt med dh?vad är det som skiljer nördar från gamers? men nu ska jag inte ställa för många frågor så det snurrar runt i huvet på oss.

Loggar man in på nåt fps det första man bemöts av är fjortisar.
Loggar man in på nåt mmorpg så vad det första bemöts av? nån fjortis med namnet bluedude. Så Fjortisar finns överallt.

Offtopic: Heyno är det inte du som springer runt på fz forum o skriver kz2 äger o mw2 suger?om det är du så tycker jag det börjar bli störigt att du skriver det överallt.
visst man kan ha sina åsikter men att upprepa det över allt är lite överdrift.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av Demodemo:

haha jag förstår hatet mot fjortisar med dom kommer man aldrig undan kvittar var man loggar in sig på, de kommer alltid vara där. Tyvärr, men DH är väll för nördar o gamers eller jag har missat nåt? var det inte "nördar" som kom på allt med dh?vad är det som skiljer nördar från gamers? men nu ska jag inte ställa för många frågor så det snurrar runt i huvet på oss.

Loggar man in på nåt fps det första man bemöts av är fjortisar.
Loggar man in på nåt mmorpg så vad det första bemöts av? nån fjortis med namnet bluedude. Så Fjortisar finns överallt.

Offtopic: Heyno är det inte du som springer runt på fz forum o skriver kz2 äger o mw2 suger?om det är du så tycker jag det börjar bli störigt att du skriver det överallt.

Gamers/nördar = Samma sak, ville inte säga "nördar/gamers" för mycket.

Offtopic: Jag kan inte påstå att jag skall anses som en fjortis för att jag skiljer åt mellan två spel. CoD-spelen är jätte kul till en början. Men jag föredrar Kz2 så mycket mer. och jag respekterar att någon annan kanske tycker olika. Men jag har inte skrivit det överallt. Jag kan endast minnas att jag skrivit det i 2 av mina bloggar. Jag skriver bara bloggar på FZ och kommenterar någon enstaka nyhet.

Menmen!
visst man kan ha sina åsikter men att upprepa det över allt är lite överdrift.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Jag fattar inte att folk klagar på att de får ligga? =D


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Och med det här inlägget försöker du särskilja dig från dem?
Du når knappt halvvägs...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Medlem

Bra skrivet.


signatur

Rawr

Medlem

Hahaha ful bild på slutet, ser ut som dom har pumpat in 5L botox.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar