Är jag sjukligt kär?

Inaktiv
Är jag sjukligt kär?

När ändå ämnet kärlek kom på tal i de tidigare trådarna tänkte jag passa på...

Det ligger till såhär...

Jag har varit helt sjukt kär i en tjej i 2 år nu ungefär.. jag har inte riktigt gjort något åt saken, inte tatt tag i det på allvar. Vet inte riktigt varför faktiskt, antar att jag vart lite blyg.

Jag kan verkligen inte sluta tänka på henne, har vart såhär i 2 år nu.. tyvärr kan jag inte göra nåt åt saken nu för att jag bor utomlands för tillfället.

Egentligen vill jag bara säga att jag älskar henne med hela mitt hjärta, men hon skulle uppfatta mig som en jävla idiot isf.

Frågan är fall jag är sjukligt kär i henne?

Hon har allt, hur snygg som helst, söt, sjukt trevlig, rolig osv. och jag tycker typ alla andra tjejer e pest för att jag hela tiden jämför med denna tjejen...

Det känns som om mitt liv inte blir fulländat utan denna tjej.

Vet inte vad jag ska göra riktigt? några vettiga förslag?

PS. Vet att detta lät sjukt bögigt, men det känns såhär.
:\:\


signatur
Inaktiv

Varför skulle hon uppfatta dig som en idiot om hon e.v känner samma sak? Om hon inte gör det får du väll köra dina moves och på diskreta sätt bevisa vilken bra kille du

Sjukligt kär, Nej. Olyckligt kär, Ja.

<3


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Prata med henne, när du kommer hem... Värsta som kan hända är att hon dissar dig, vilket iofs är en katastrof, eftersom du är kär, lol.

Så brukar jag säga till mig själv, vad är det värsta som kan hända? Och så svarar jag mig själv men så blir det ju endå inget mer med saken, som vanligt. Jag kärade ner mig i en i skolan men efter ett tag gick det över...

edit: Visst låter det fånigt men du kanske hittar nån som liknar henne.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

JB
Medlem
Medlem
Skrivet av Fanta:

Att vara kär nån man inte känner är inte kärlek till den andra personen. Du är kär i kärleken, inte i tjejen.

Var någonstans skriver han att han inte känner henne?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Precis soom Fanta beskriver så vad det för mig innan jag såg hennes dark side. Sen kan man väl disskutera vad kärlek igentligen är...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Love is just a four letter word

Medlem

Fanta är fan FZ´s egen kärlekspedagog nice

Medlem

jag var kär i en tjej, ifrån 6àn (1996) tills, hmm ja nyss. dvs _skit_ länge.
gjorde aldrig nått åt det, vilket var dumt.
så gör nått, mitt tips, annars kommer du ångra dig.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

vet hon inte vem du är så lägg ner, annars så är det bara till att erkänna

JB
Medlem

Gamla förälskelser som man kan ha haft i skolan men aldrig gjorde något åt är det värsta som finns. Sätter spår i en resten av livet. Dock växer man ju upp och blir en annan människa och lär sig lite om kärlek och relationer. Men det krävs inte mycket för att väcka dom dära gamla ångest kärlekskänslorna om man råkar drömma en dröm eller liknande. Tur att man blir människa igen när man har vaknat till.

Att vara ett kärlekssjukt ångestpaket i permanent tillstånd är inte så sunt för hälsan. Tur att det bara var en dröm då, och man vet bättre nu för tiden än att kära ner sig i en bild av en person.

Räcker som sagt oftast att lära känna personen, så *switch* så blir man lika avkåtad på tjejen då allt man hade trott om tjejen inte stämde längre.

Annars är det bara att rå-ragga och försöka få tjejen lite full och be om puss så kanske du får nåt. Chansa är hälften vunnet!
Får du inget, så går du till tjejen brevid. Får du inget där heller, så är det en ny lördag näst helg. Och finns 52 lördagar på ett år.

Inaktiv

Mycket trevlig natt-läsning Fanta, tackar för den.

Först o främst vill jag säga att det är inget bögigt att prata om sina känslor.

Jag håller med Fanta till 100. Man kan tyvärr inte älska en tjej förräns man vet vem personen är.
Att vara kär i kärleken är inte detsamma som att vara kär i personen.

Tonnåren är tyvärr det värsta man kan uppleva i sitt liv när det gäller kärlek.
När man blir äldre o visare, så förstår man att kärlek inte handlar om utseende och ytliga saker, utan om hur man kan leva i harmoni med sin käresta. Vad jag menar är.. jag älskar inte min tjej för hennes utseende. Utan för den hon är, vad hon gör och det hon står för, och framförallt, att hon hittat ett loltroll som mig ;D

Nog om det. Som Fanta sa, det finns 52 lördagar om året, använd dem väl. Du ska inte grubbla över en tjej som är "snygg".
Världen är full av söta, intelligenta tjejer. You just have to find one.

Medlem

Han säger fortfarande inget om att han inte känner henne ffs
Ice: damn, det lät hemskt :/ har inte upplevt det lika länge själv så som du har, men nog sätter det sina spår alltid.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

hit her whit your best shot.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Fanta:

Edit 2

Din bild av denna människan du är "kär" i, är sjukt "glorfierad". Dvs du blundar omedvetet för hennes brister, och förstärker hennes positiva egenskaper.

Men summan är att det finns miljoner med tjejer du kan vara lycklig med.

Edit3
Om du börjar prata med tjejen så kanske du märker att hon inte var den person du trodde att hon var. Eller att hon har mycket olika värderingar i livet än vad du har.

Om du pratar med andra tjejer och tänker att dom inte tillräckligt bra som den tjej du är "kär" i, så jämför du ju deras insidor med en tjejs utsida.

För vad jag har förstått så är du kär i utsida av en tjej.

Du kanske vet lite om henne, men allt du inte vet om henne, så där lägger du själv in positiva egenskaper efter vad du själv skulle föredra helt omedvetet. Så du är inte kär i denna människan. Det är en bild av en människa bara som du har under flera år målat upp.

Dock om du känner människan mycket väl, så vore det ju konstigt om du fortfarande var kär i henne och inte gått vidare till nån annan tjej som gillar dig, och som tycker om dig, och som vill vara med dig.

Hehe, folk tar visst för givet att jag inte känner denna tjej..
Jag känner henne tillräckligt bra, kanske inte vet ALLT om henne, med jag känner henne hyfsat.

Det där med att jag målat upp en bild av en "drömtjej" som är glorifierad stämmer faktiskt inte riktigt.

Hon har verkligen allt... Hon e de trevligaste tjejen jag känner, hon är den snyggaste med snyggast kropp, hon är sjukt social och rolig.

Om jag ska finna nåt negativt så är hon lite bortskämd, men det gillar jag

Så... får väl lägga in storsatsningen när man kommer hem då antar jag?
Innan dess gymma som ett djur och ha en grymt solid solbränna :\


signatur
Medlem
Skrivet av Fanta:

Finns singelhandböcker att läsa, de ger bra tips om hur man går för bra samtal med tjejer osv.

Vart finns dom att köpa???

Medlem

Intressant läsning, skall försöka sätta mig in fast jag är bakis...

Tror inte det finns en man i världen som inte har upplevt den känslan, man vill så gärna ha något(i detta fallet en tjej), men man pallar inte att ta det avgörande steget.

Jag är för tillfället själv singel, har varit två år, och att ha någon som man älskar, att få ta hand om den personen, prata, etc, är tusen gånger viktigare än utseendet. Det är ju iofs inte helt fel om de ser bra ut, missförstå inte.

Gå och fråga henne, seriöst, vad är det som skulle kunna hända? Tror du hon skulle klubba dina tår med en slägga, i ett försök att illustrera sin motvilja?

JB
Medlem
JB
Medlem
Youtube-proffs

Fanta, du måste ju vara någon sorts Dr phil eller något .

Jag va sjukt kär i en tjej typ i några klasser, så jag försökte mitt move med henne, hon acceptera inte. Men det va bra det, för sedan när jag fick lära känna henne lite bättre så va hon en gris.

Så det va bra! Men gå och ta din chans mannen, annars kommer du ångra dig resten av livet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Impa, pimpa, pumpa, dumpa!

Inaktiv

Hur gör man när man är kär i en väldigt nära vän som har pojkvän då?

Medlem
Skrivet av Fanta:
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Fanta:

Finns singelhandböcker att läsa, de ger bra tips om hur man går för bra samtal med tjejer osv.

Vart finns dom att köpa???

www.singelhandboken.se

http://www.singelhandboken.se/bestall/bestall.htm

Innehåll här:
http://www.singelhandboken.se/innehall.html

Gratis kapitel:
http://www.singelhandboken.se/Hur%20man%20pratar%20med%20tjej...

Köp ingen sånn skit. Men om du gör det och sen om det funkar då? Ska du köpa "leva ihop med en kvinna boken" "Hitta på saker att göra" boken. Ne skit i det var dig själv duger inte det så är hon en slampa.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av roswell47:

Hur gör man när man är kär i en väldigt nära vän som har pojkvän då?

Pojkvänn är ingen stopskyllt utan mer ett hinder, se det som en utmaning. Om du råkar vinna hennes kännslor lite så få honom att bli pissed på dig så han kanske dänger dig. Då gillar hon dig skarpt sen.

Tro mig det funkar. Fick spö av en snubbe för att jag var på han brud och knulla henne senare på kvällen. Perfekt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av astie:

Impa, pimpa, pumpa, dumpa!

Agree.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

stora ord fanta, tackar för hjälpen.

Impa, pimpa, pumpa, dumpa! hmm... med den tjejen ser jag det snarare som: Impa, pimpa, pumpa, pumpa, pumpa, pumpa, skumpa!


signatur
Inaktiv
Skrivet av SoniC:
Skrivet av roswell47:

Hur gör man när man är kär i en väldigt nära vän som har pojkvän då?

Pojkvänn är ingen stopskyllt utan mer ett hinder, se det som en utmaning. Om du råkar vinna hennes kännslor lite så få honom att bli pissed på dig så han kanske dänger dig. Då gillar hon dig skarpt sen.

Tro mig det funkar. Fick spö av en snubbe för att jag var på han brud och knulla henne senare på kvällen. Perfekt.

Lyssna inte på SoniC. Man kan väll inte ta en person som redan har en pojkvän och se det som en utmaning? Tänk dig själv om en person medvetet försökte förstöra mellan dig och din flickvän.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av roswell47:

Hur gör man när man är kär i en väldigt nära vän som har pojkvän då?

Lägger in en ordentlig jäkla stöt som får henne att helt glömma bort sin pojkvän. Du känner väl inte honom så väl? Varför skulle du då bry dig i honom ifall hon lämnar honom för dig? Även om det så vore för för engångs grej?

Nej, fler borde agera och sluta fundera så mycket. Fuck the consequences. Bokstavligt talat.

Medlem

mm man kan alltid testa, jag har gjort, gick bra
om hon inte vill, så vill hon inte, men om hon vill, fine, kör på!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Fanta:
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Fanta:

Finns singelhandböcker att läsa, de ger bra tips om hur man går för bra samtal med tjejer osv.

Vart finns dom att köpa???

www.singelhandboken.se

http://www.singelhandboken.se/bestall/bestall.htm

Innehåll här:
http://www.singelhandboken.se/innehall.html

Gratis kapitel:
http://www.singelhandboken.se/Hur%20man%20pratar%20med%20tjej...

Intressant bok. Det var ju rent underhållande att läsa gratiskapitlet. Har beställt en bara för skojs skull 243kr är ju ändå en fis i rymden.

Lärorik är den iallafall. Jag som trodde att killen inte gjorde något fel redan vid första gånger han snacka med hon. Jag hittade inget fel skulle själv ställt likadana frågor men dock så fel jag hade. Inte konstigt att alla tjejer på krogen helt plöttsligt ska gå och leta efter sina tjejkompisar mitt under en konversation.

Ser fram emot att läsa den! Tack för tipset!

12
Skriv svar