Robert Gustafsson en fd?

Medlem
Robert Gustafsson en fd?

Vi snackade lite på jobbet ang Robert Gustafsson.
och många lixsom jag tycker att han inte är rolig längre. Hans top var Nile City, när han klädde ut sig till olika snubbar, Greger, sudden osv....
Idag, det ennda han gör är att reta och mobba folk för att en del hjärtlösa ska skratta.
tex föra året? när han gick hårt imot hon som spelar golf, hon tyckte inte det var kul för 5öre... man såg ju hur hon led, och jag tyckte synd om henne.
Ennda humorn han har idag, spela en person, sen driv med den.
Vart är alla roliga karaktärer, och alla roliga skämnt?
nej, i mina ögon är han inte den personen han en gång var.
vad tycker ni? bu eller bä?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Antar att du syftar på Annika Sörenstam som han gav pikar till under Idrottsgalan.

Vissa har självdistans och kan ta sådant, en del blir förnärmade och uppretade. Jag vill inte kasta skit på ngn, men är det inte just mrs Sörenstam som är känd för att vara ganska tråkig och pengakär? Jag har för tillfället inga bevis för detta, utan det är ngt som jag har hört. Rätta mig om jag har fel.

Ang. Robert så tycker jag att han fortfarande håller hög klass, även om det inte är samma klass som förr. Men som med allt annat, idéer och skämt tar inom sinom tid slut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

han kanske bara har en dålig period. hans sketcher och framträdanden kan man leva på i åratal. kommer ihåg när han spelade carl bildt och en annan snubbe var den dära ingvar och dom var på ett tåg...fyfan asså haha.

han kommer ju alltid ha humor i sig så nån gång kanske han kommer tillbaks med en genialisk ide.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Jag har faktiskt suttit och tänkt exakt samma sak som du med Annika Sörenstam. Man ser verkligen på hennes ansikts-utryck att hon inte alls tycker det är roligt. Men ang Robert Gustafsson så tycker jag fortfarande han kan göra riktigt roliga saker ibland, men självklart blir han aldrig bättre än i Nile City.:up:


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Köpte "Spermharen" för nåt år sedan, gav bort DVDn till en kompis att ha som drickaunderlägg. Tycker hela "nile city" gänget har tappat sin humor. "Veckans nyheter" är inte ens roligt.

RG var mycket roligare förut.

Medlem

Tycker nog att Percy Tårar var deras riktiga höjdpunkt. Även om den var lite ojämn var många sketcher riktigt, riktigt bra

Medlem

Spermaharen var faktiskt helt duglig, inte så att man skrattade så man inte kunde andas, men helt ok enligt mig.
Sen så var RG roligare förr, och då sätter man självklart standarden till det högsta han varit.
Han är helt klart rolig fortfarande men som sagt, han hade sin högtid förr


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

RG själv är lika bra som alltid, men han behöver ett pra TV-program eller så att medverka i...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Han har aldrig varit särskilt rolig. Klart överreklamerad. Å andra sidan borde framför allt känt folk tåla en häckling från scenen, annars kan de försvinna ur rampljuset.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag tycker att Robergt fortfarande är väldigt rolig.

Medlem

håller med castorfiber om att man måste tåla lite skämt när man är kändis. sörenstam måste ju vara den bistraste kändisen i världen, sen undrar jag hur hennes testosteronvärden ser ut, men det hör till en helt annan tråd.

tycker torsk på tallin var riktigt bra, nile city var bara bra för att det kändes "nytt" när det kom imho. (vet att nån fanatiker kommer kasta sig över mig nu )


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

bah rg är lika rolig som han alltid varit men visst vissa sketcher är roligare än andra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

bah rg är lika rolig som han alltid varit men visst vissa sketcher är roligare än andra.

Och vem vågar säga emot någon som har Darth Vader som avatar?

PaZ
Medlem

Robert behöver verkligen rätt sällskap. Någon som såg den hiskliga "humor"-serien Grogg för några år sedan? Humor när den är som sämst. Sen kan han ju vara briljant också.

Medlem

Såg nyss filmen jag är inte bitter och kan bara säga att han rullar fortfarande. En av Sveriges roligaste sketch är ju den men Tony Richarsson

Medlem

Tycker han är lika rolig nu som "då".

dvs, jävligt rolig

Inaktiv

Skämten om Annika, och golf i synnerhet, var hur roliga som helst.
Blev bara ännu bättre av att hon blev sur. Skadeglädje ni vet...

Medlem

Torsk på Talinn var ju riktigt bra, även Nile City.

Det är inget fel att vara cynisk.

Inaktiv

han är nog lika rolig fortfarande, men humor har ändrat på sig en hel del sedan Nile City. Komiker tar högre risker nu, dom e mycket mer vulgära, och dom kör mycket mer på buskis humor. Det i sin tur kan verka tråkigt för vissa och skit kul för andra.

Tror dock att dom har tappat singet lite gran. Dom har blivit lite äldre, dom kanske inte bryr sig om humor på samma sätt längre, dom skriver skämt som ska få oss att skratta, men inte dom. Vilket kan kännas fel ibland. De e troligen därför Paralamentet är så om tyckte, för det är troligen inte helt inövat. Det är faktiskt deras egna humor som ses och inte ett manus.

Medlem

Har aldrig gillat Nile City. Bara jobbigt att höra/se på. *sorry alla fääns*:P

Robban är väl en snubbe som kan roa alla, men inte samtidigt.
edit: heh, kom o tänka på ful-öl reklamen. Den var grym

Parlamentet var himla kul då Hans var programledare. Därefter kom flams-vågen. :/

Medlem

mm det är synd, Parlamentet är inte kul längre, förr såg jag det alltid, men nu ser jag det aldrig synd. kom tillbaka Hans!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fråga Bertil var roligt ju

Inaktiv

Han fick in ett ganska diskret skämt om Uranus i en generisk intervju i tidningarna för ett tag sedan, om någon lade märke till det. Annars var det länge sedan han var rolig...

Någon som såg Veckans nyheter för ett tag sedan? Om det var förra veckan. Inslaget om den nya regeringen ... att skolgårdarna numera bestryks med maskingevärseld och att frånvaron därmed minskat med hela 15 procent eller vad det var, o.s.v. Riktigt skojigt. Någon borde lägga upp det på internet.

Medlem

diskret skämt om Uranus? kan bara tänka mig ett skämt om Uranus, det är ganska gammalt och fungerar inte på svenska


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Vi snackade lite på jobbet ang Robert Gustafsson.
och många lixsom jag tycker att han inte är rolig längre. Hans top var Nile City, när han klädde ut sig till olika snubbar, Greger, sudden osv....
Idag, det ennda han gör är att reta och mobba folk för att en del hjärtlösa ska skratta.
tex föra året? när han gick hårt imot hon som spelar golf, hon tyckte inte det var kul för 5öre... man såg ju hur hon led, och jag tyckte synd om henne.
Ennda humorn han har idag, spela en person, sen driv med den.
Vart är alla roliga karaktärer, och alla roliga skämnt?
nej, i mina ögon är han inte den personen han en gång var.
vad tycker ni? bu eller bä?

Han var bra i Nilecity, men nu är han bara jobbig, nuförtiden är han bara samma hela tiden, bufflig och alltid denna hosta han kör med, nää.. hans tid är förbi

Medlem

Typ, jaja - du dricker vatten ur en klorinflaska, jag hajar... se så, hosta klart och kläm ur dig något som kräver manus...
Nehe... du skall spela full först? Ok... oj, vad full du är... Är du klar? Skall du vara med i en dagstidning och tala om hur humor egentligen är jävligt allvarligt?

Ok, jag gillar nästan ingen svensk underhållning så jag kanske är "partiskt" men jag fattar inte varför han är så "het"... nilecity var ju rolig pga Johan rehnborg eller vad han heter, inte RG, den där brandchefen är ju som barnprogram - vem skrattar år det? (över 14, under 60 alltså)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hehe håller med dig där Castror, spela full och dricka klorin, hur ofta har vi sett det nu?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har ni vart på några utav hans teaterpjäser? Det är sånt han sysslar med mycket nu på senare dagar. Såg Fångad på nätet förra året, den var bra.

Men många av hans dåtida sketcher är ju helt klart bättre än dagens små framträdande han gör i Parlamentet, Så ska det låta med mera. Det är inte så mycket killinggänget mera.

2 klassiker:
Bildt & Karlsson - http://youtube.com/watch?v=3-1fZ9OC9Uk
Gayhyllan - http://youtube.com/watch?v=zQkzChF1QJk

Medlem
Skrivet av ScarFace:

han kanske bara har en dålig period. hans sketcher och framträdanden kan man leva på i åratal. kommer ihåg när han spelade carl bildt och en annan snubbe var den dära ingvar och dom var på ett tåg...fyfan asså haha.

han kommer ju alltid ha humor i sig så nån gång kanske han kommer tillbaks med en genialisk ide.

Jo och den sketchen har han ju tagit från hasse & tage.

Youtube-proffs

Damn, har undvikit denna tråden hela tiden pga jag trott det stått "Robert Gustafsson en fp"

Folkpartiet my ass tänkte jag, orka mer politik jag DÖR.

Hur som helst, Nile City va bäst, hans olika karaktärer där var klockrena, ja tycker han va roligare förut som du sa. Tyvärr så har man tröttnat lite på hans stil.

Han är dock jävligt rolig i parlamentet osv, minns en gång när han va den dära vinsmakaren i tv4, jag skrattde tills jag inte kunde andas.

"mm, den har en distinkt smak av gammal karl"


signatur

Calle säger att jag är influencer

12
Skriv svar