Ladda ner filmpremiärer lagligt!

Inaktiv
Ladda ner filmpremiärer lagligt!

Finns en liten notis i senaste Illustrerad Vetenskap som lyder så här:

Citat:

Amerikanerna behöver inte längre gå på bio för att se de senaste filmerna. Nu kan de ladda ned nya filmer från nätet och spela in dem på DVD - lagligt! Därmed kan filmpremiären ses i soffan.

Det här är precis vad jag väntat på. Att man ska börja rätta sig efter läget istället för att föra krig mot konsumenterna.
Jag kan lätt tänka mig att betala för att ladda ner nya filmsläpp så länge det är snabbt, säkert, enkelt och har rätt pris. Dessutom får kvalitén absolut inte bli lidande.

Någon som har mer info om detta?

Medlem

Läste precis tidningen och hoppade först till. Fick läsa om texten 2 ggr innan jag förstod att jag läst rätt.
Äntligen har dom börjat inse att det är bättre att använda dagens teknologi för att tjäna pengar istället för att motarbeta den och (enligt dom själva) förlora pengar.

Om dom nu bara är lite smarta och har lite vett i huvudet så bör priset hamna nånstans i trakterna av vad en biobiljett kostar, men jag tvivlar.
Blir antagligen dubbelt så dyrt skulle jag tro.

Den som lever får väl se


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Låter ju bra ja

Skulle nedladdningspriset motsvara två biobiljetter kan man lika gärna vänta ett tag och köpa filmen i affären... (eller hyra / se den på bio... om man vågar att gå ut bland folk )

Medlem

Vissa filmer är bara störande att se på bio, typ såna som man går och tittar på med sin flickvän.
Alltid gapiga teens som har mobilen på och pratar smink och ringsignaler, nyblivna villaägarpar som diskuterar tapeter och inte verkar titta på filmen, popcorn-Snickers-kexchocklad-tjockisen som smaskar som en gris, ensamme svett-Olle 40 år o s v.
Slipper man sega sej ut till filmkiosken och hyra en repig kopia som börjar hacka på andra spåret så blir jag glad.


signatur

yolo

Medlem

skulle lätt betala 100 spänn för varje film, bara att kolla imdb före


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

100kr låter rimligt för en NY film.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Sett det där ett tag nu dock om det är den siten jag tror så finns det ganska dåligt med filmer tillgänliga och sen kan man undra vad för bitrate det blir på filmerna..

Föredrar iaf att köpa en riktig film med kit o allt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tror ni att DVD-släpp samtidigt som bio-släpp kommer följa detta?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

kanske


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Men bio har ju ändå en känsla som inte går att jämföra med annat. Jag gillar biografer

Medlem

biografer är härliga
var själv nyligen med flickvännen och kollade på Cars, BARA VI TVÅ I SALEN!... gissa om man ångrade sig att man gick och såg en intressant film haha

något jag funderar på är hur det ska fungera i praktiken...
hundra kronor för att kunna se en film hemma i soffan låter okej... men inget verkar hindra mig ifrån att se den 1200 gånger... med 1200 kompisar...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Great.

Om de nu också kan leverera popcorn och cola över nätet också, så är allting löst

nj
Medlem
Skrivet av illern_man:

Men bio har ju ändå en känsla som inte går att jämföra med annat.

Det kan jag hålla med om, på ett negativt sätt.
Kan inte helt påstå att jag gillar att betala 90-120 kr för att sitta trångt med benen (får mina knän i en konstig böj som verkar ge maxbelastning på knät pga jag sitter för lågt samt har dem inkörda i ryggstödet framför mig vilket slutar med härlig knävärk när filmen är slut och det är dags att resa sig), behöva trängas för armstöd, lyssna på idioter som lever om under filmens gång (nej, inte godis/läsk-prasslande, folk som pratar under filmens gång etc).

Tar då hellre en möjlighet att, lagligt, kunna få ladda ner de nya filmerna och bekvämt kunna sitta i soffan, med gott om utrymme för tilltugg/dryck på ett bord framför sig så man slipper fumla med sånt i mörkret i en biosalong.

MFC
Medlem

höhö.. wow, det finns hopp för intellektet på denna sketna planet.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Sett det där ett tag nu dock om det är den siten jag tror så finns det ganska dåligt med filmer tillgänliga och sen kan man undra vad för bitrate det blir på filmerna..

Föredrar iaf att köpa en riktig film med kit o allt.

Poängen som jag ser den är att de måste konkurrera med piratkopieringen. Alltså får inget vara sämre i jämförelse med att surfa in på valfri torrentsida, bortsett från att det kostar naturligtvis.
Men kanske är detta startskottet för en revolution inom industrin, man kan åtminstone hoppas.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av illern_man:

Men bio har ju ändå en känsla som inte går att jämföra med annat.

Det kan jag hålla med om, på ett negativt sätt.
Kan inte helt påstå att jag gillar att betala 90-120 kr för att sitta trångt med benen (får mina knän i en konstig böj som verkar ge maxbelastning på knät pga jag sitter för lågt samt har dem inkörda i ryggstödet framför mig vilket slutar med härlig knävärk när filmen är slut och det är dags att resa sig), behöva trängas för armstöd, lyssna på idioter som lever om under filmens gång (nej, inte godis/läsk-prasslande, folk som pratar under filmens gång etc).

Det är väll detta vi kallar: Dagens I-land problem? :):heart:


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Nya action/äventyr-filmer ska ses på bio!

Sen är det såklart vissa filmer man kan tänka sig se hemma, fast det blir inte riktigt lika bra. Aldrig att jag skulle betala lika mycket som på bio för att få hem den, är lite fest-känsla över att gå på bio

Medlem
Skrivet av ReDog:

...är lite fest-känsla över att gå på bio

bor du på landet eller?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Har man hemmabiosystem och en bra TV så sitter jag hellre hemma än går på bio. Bio har inte vart något för mig.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Samma här Polish. Särkilt med tanke på att jag förmodligen har bättre ljud hemma än i den lokala pissbiografen.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av illern_man:

Men bio har ju ändå en känsla som inte går att jämföra med annat.

Det kan jag hålla med om, på ett negativt sätt.
Kan inte helt påstå att jag gillar att betala 90-120 kr för att sitta trångt med benen (får mina knän i en konstig böj som verkar ge maxbelastning på knät pga jag sitter för lågt samt har dem inkörda i ryggstödet framför mig vilket slutar med härlig knävärk när filmen är slut och det är dags att resa sig), behöva trängas för armstöd, lyssna på idioter som lever om under filmens gång (nej, inte godis/läsk-prasslande, folk som pratar under filmens gång etc).

Tar då hellre en möjlighet att, lagligt, kunna få ladda ner de nya filmerna och bekvämt kunna sitta i soffan, med gott om utrymme för tilltugg/dryck på ett bord framför sig så man slipper fumla med sånt i mörkret i en biosalong.

Kanske är du för stor? eller bråk om armstöd kan ju förstås uppkomma. men det är ändå kul att ta med några vänner och se någon bra film

verkligen ett I-lands problem

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

något jag funderar på är hur det ska fungera i praktiken...
hundra kronor för att kunna se en film hemma i soffan låter okej... men inget verkar hindra mig ifrån att se den 1200 gånger... med 1200 kompisar...

citerar mig själv för att åter bringa ljus på min fundering, någon som vet hur dom tänkt lösa det?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Pratar vi köp eller hyr variant?

Med hyr versionen så kör dom med nån special drm så efter x antal tittningar oavsett bränning eller koll i datorn så slutar det fungera.

köper man filmen så är det inga begränsningar annars vore det ganska meningslöst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

lär inte denna/detta drm knäckas av någon?
hur många "ärliga pirater" det ens finns så kommer det ju alltid finnas dom som anser att allt ska vara gratis för alla/sig själv.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Möjligt men jag tror ingen som har för avseende att ladda ner gratis är intresserad av den tjänsten alls.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

att det inte finns människor som kan lägga ner mycket energi och tid på att sabotera nånting?... tror du verkligen det?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Finns gör det väl men dom som gillar konceptet genom att köpa eller hyra filmer kommer ju inte helt plötsligt att dra ner filmer som är drm hackade när det isåfall är mycket enklare att dra ner retail kopior på annat sätt.

Alternativt att gå till en video affär hyra filmen sen rippa den och bränna den.

Givetvis kommer det bli skillnad om själva konceptet med att hyra film i en video affär försvinner och det ser iaf inte jag som något som kommer hända inom den närmsta tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

håller med notumforce. det finns ju ingen som helst anledning att sitta och fibbla med kopieringsskydd, om man vill "pirata", när man kan få fullt fungerade scene-releaser. tror att branshen börjar inse att det inte går att strypa tillgången, då kan de istället fokusera på att leverera sina produkter på ett effektivt och tilltalande sätt. piratkopieringen påverkas inte på något sätt av dethär, oavsett om kopieringsskydden är bra eller dåliga.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag skulle nog tro att piratkopieringen skulle öka, kanske inte dramatiskt.. men ändå. Tänk er, skitbra kvalitet direkt när filmfan kommer på bio. Låter mer lockande än 4-5 månader med cam/TS tills skiten kommer på DVD.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Bio var skôjj när man växte upp, Starwars, Flash Gordon, Indiana Jones, det var tider då det var ok med bio och folk skötte sig.

Såg stååålmanen "gäsp", sämre film får man allt leta efter!

Nu?, inte fan pyntar jag för film som jag inte kan njuta fullt av, p.g.a mobilbögar som inte har vett att trycka på off, eller som tidigare påtalas fnissmödisar med enbart killar och smink i huvudet.

Piratnedladdning kommer dom aldrig att bli av med, och med det system som en av jättarna tänkte lansera för att ta strid mot just dessa pirater i form av film på nätet för dyra pengar och pisskvalla är jag inte med på heller.

Inte när man har hemma bio på 3000 watt och sköna fotöljer! + att du kan PAUSA när du går och pissar!

/S


signatur

Denon / Pioneer

12
Skriv svar