LBP-folket var nära att göra ett Portal

Robot
Medlem
LBP-folket var nära att göra ett Portal

Tur att dom valde sony.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så länge jag slipper se Little big planet så är jag nöjd, men är det tekniskt sett ett bra spel. Så anser jag att de är idioter som valde sony, de kunde kanske ha utfört under ifall de jobbat med valve och utvecklad source 2 motorn?

Medlem

En vän till mig beta-testar just nu. Har fått höra massor av go' kritik. Spelet ska tydligen vara riktigt bra! (förvånande? nej)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ett helt underbart spel. Jag har nu suttit i snart 10 timmar och arbetat på min första bana.

Medlem

Mitt första intryck efter 30min spelande av LBP Betan.

Tja vad ska man säga,, jag provade inte att bygga banor eller liknande utan jag spelade bara storyn.

Spelet känns inte alls nytt och fräscht utom grafiken som verkligen är nyskapande. Om man nu snackar plattformspel och jämför det med tex Supermario Bros så ligger LBP ljusår efter i allt tycker jag. Gubben sprang långsamt och var inte alls lika skön att styra som många andra plattformsspel. Kanske ifall man är 5-10 år att man kommer att gilla detta spelet eller är totalt hängiven till allt vad Sony släpper till sin maskin. Detta spelet har verkligen hypats till bristningsgränsen och är inget som kommer att finnas i min spelsamling. Det känns som jag sitter och tittar på något barnprogram med någon tecknad figur som jag kan styra. Det känns för barnsligt helt enkelt för mig. Jag kan inte förstå det roliga att pilla med klippdockor och andra aktiviteter som jag kanske höll på med i min tidigare del av mitt liv när jag var extremt liten och inte hade några krav. Det räcker inte med att ett spel har bra grafik för att det skall bli roligt, utan det måste hända något i spelet med som gör att man lockas till att hela tiden fortsätta och den känslan fick jag verkligen inte utav detta spelet. Men men som sagt detta spelet kommer nog sälja utav fan för att efter kanske ett halvår inte alls vara speciellt populärt längre när folk verkligen har kommit till insikt om vilket trams det egentligen är. MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Tja vad ska man säga,, jag provade inte att bygga banor eller liknande utan jag spelade bara storyn.

haha, bra där. Skiter i det mest roliga i spelet, vilket är att bygga eget. Som att köpa en tropicana pizza och bara äta bananerna, för att sedan säga att pizzan sög.

Medlem

Jag fattar inte riktigt vad han säger. Säger han att om de jobbat med Valve så hade de gjort en kopia av Portal. Eller säger han att om de jobbat för valve så hade de hjälpt till att utveckla portal.
Hur som helst är det ju bara bullshit-snack för att få sitt företag se bra ut när han säger att det kunde varit de som gjorde förra årets bästa spel.

Inaktiv

Tycker att Media Molecule gjorde helt rätt i att bli sponsrade av Sony istället för Valve. För att vara med att skapa en löjlig uppföljare till Portal. Det var faktiskt Media Molecules starka sida med själva fysikmotorn i LittleBigPlanet. Hela spelmotorn har byggts upp av Media Molecule och både Sony och Valve har inget med saken att göra. Hade nu Media Molecule valt att gå ihop med Valve, så hade de inte garanterat fått like fria händer att jobba med sin egna ide. Så som dem har fått nu med Sony. Sen att det skulle vara skryt, tror jag knappast. Redan i E3 mässan 07, gick Little Big Planet upp i höjden av mest intressanta kommande spel. Så jag tycker det är löjligt, att ens tro att Media Molecule skulle skryta om Valve och Portal. Sen att det inte ser ut som att vara en kopia på Mario Bros i sin spelkänsla. Betyder inget. Har funnits många andra platforms spel, som har varit helt grymma och de har inte känts alls som Mario Bros i sin spelkänsla. Tycker inte att den här tråden ger något direkt informativt. Så vad, om de sa nej till Valve. Finns inget som är negativt med det, bara positivt. Tycker att alla skall vara glada för spelbolag som har grymma spel ideer och grymma spelmotorer på "G", blir sponsrade av jättarna. Så som Media Molecule har blivit nu av Sony med sin helt egna produkt. LittleBigPlanet är grym varumärke.

Valve = Frimärks samling. Fyrkantiga små pappers bitar med klister där bak. = Helt ointressant för de flesta med e-mejl. = Valve suger fett.


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Hmm IceBallz, känns som om du bara rycker saker ur luften här "Fysikmotorn" är ju långt ifrån något revolutionerande. Var och varannan data studernt gör liknande program numera. Finns massor att ladda ner på nätet.

Ta även och googla Garrys Mod.

Medlem
Skrivet av PriMo:

haha, bra där. Skiter i det mest roliga i spelet, vilket är att bygga eget.

Varför gjorde de inte ett spel där man bara kan bygga eget då, om det andra är så tråkigt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Föresten, handlade nyheten om Valve, Portal, LBP, Media Molecule eller Sony... och vad är själva nyheten, att de "kanske" kunde jobbat med Valve?

...?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas innerligt på att LBP blir/är så bra som jag hoppas på.
Ingen som har betanyckel som ligger och skräpar?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Banditen:

...Det känns för barnsligt helt enkelt för mig. Jag kan inte förstå det roliga att pilla med klippdockor och andra aktiviteter som jag kanske höll på med i min tidigare del av mitt liv när jag var extremt liten och inte hade några krav...

Där är när man lärt sig att leka igen, som man blivit riktigt vuxen!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Kestrel:

Hmm IceBallz, känns som om du bara rycker saker ur luften här "Fysikmotorn" är ju långt ifrån något revolutionerande. Var och varannan data studernt gör liknande program numera. Finns massor att ladda ner på nätet.

Ta även och googla Garrys Mod.

Media Molecule's fysikmotor i LittleBigPlanet är speciellt utformad för just LittleBigPlanet. Där tusentals eller om inte tiotusentals enheter kan röra sig i realtid. Det som Media Molecule sa, var att bara processorn i Playstation 3 kunde hantera en så enorm mängd av fysik i den utsträckning den gör idag i just Playstation 3. Plus att fortfarande ha kvar det otroligt snygga texturen eller grafiken i spelet. Garrys Mod är fortfarande inget som hade gett LittleBigPlanet tiotusentals enheter i rörelse samtidigt. Enda som Valve ville, va och komma åt LittleBigPlanet- gängets hemlighet i deras kodning av deras enormt grymma fysikmotor och inte tvärtom. Bara att Sony gick imellan, så fick Media Molecule behålla sina rättigheter till sin fysikmotor och göra sina drömmars spel till Playstation 3. Syyyynd......


signatur

}{arry }{eck

Medlem
Skrivet av gryzor:

Där är när man lärt sig att leka igen, som man blivit riktigt vuxen!

Håller med helhjärtat!

Inaktiv

Någon som vet om det kommer komma en demo till LBP?

1
Skriv svar