Det kanske finns hopp

Medlem
Det kanske finns hopp

signatur

yolo

Inaktiv

Är nog beredd att hålla med.

Medlem

Ojdå, till och med AB kan få ur sig riktigt vettiga saker..
Tack för den krönikan!!

Medlem
Medlem

Det är nog det enda bra jag läst på aftonbladet, jag älskar killen!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

...visst har han rätt men vad fan... jag är så trött på religiösa hänsyn? Så kan man ju inte säga eller skriva. Fan, paz - vakna nu!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Wow, var nog det bästa jag läst på aftonbladet på väldigt länge. Och håller helt och hållet med honom.

Varför ska sekulära vara tvugna att vissa hänsyn till religion när religösa inte visar sekulära någon?

Dom flesta koluminister(?) idag skriver bara om skit saker. (alltså mest om kändisar, mode osv)


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Väldigt bra. Tummen upp!

Youtube-proffs


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Citat:

Karaktären i en teaterpjäs kan säga att ”Bergman är överskattad och borde ha gått i terapi i stället för att göra skitfilmer”. En riktig person kan också säga det utan oro över att baskerförsedda cineaster som avgudar Ingmar ska ringa mitt i natten och säga: ”Jag … är döden”!

Bra krönika.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Håller med.

Som ateist/agnostiker så kan jag säga det att det är få som bryr sig om att respektera min tro.

Medlem

eh ateist och agnostiker går imo inte riktigt ihop om man inte går in på detalj vad man ställer sig.

Antingen tror du inte på gud eller så vet du inte om det finns en gud.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv kallar jag mej för realist i o m att ateist betyder gudsförnekare, vilket är en kränkning mot mina åsikter. Man menar att jag förnekar Guds självklara existens, känns det som. Jag märker ord kanske, men isåfall kan jag ju kalla religiösa för mytologer (vilket egentligen är samma ord)


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Notumforce:

eh ateist och agnostiker går imo inte riktigt ihop om man inte går in på detalj vad man ställer sig.

Antingen tror du inte på gud eller så vet du inte om det finns en gud.

Ateister tror inte på gud, agnostiker anser att man inte kan bevisa om gud existerar eller inte och söker därför inte kunskap eller kontakt med nån gud.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

att läsa den krönikan var en grymt bra start på lördagen


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

att läsa den krönikan var en grymt bra start på lördagen

Håller med.

Döbringer tack för att du visade oss detta!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Som sagt, bra skrivet. Är riktigt trött på allt religiöst tjaffs.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Läste en intervju för ett tag sen.. Det var någon snubbe som skrivit en bok om varför religion är onödigt i vår tid och kritiserade hur vi kräver bevis för allt utom det religiösa :). Tyvärr så kan jag inte hitta intervjufan, kommer inte ihåg hans namn och kommer inte heller ihåg vad boken hette. Om någon vet så skulle jag uppskatta det en hel del.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar