Medlem
Spökhjälp

Det här kommer låta helt sjukt, men jag tror på mina kompisar. Inatt vad klockan 2 fick jag ett telefonsamtal från en kompis till mig. Hon och hennes rumskompis var på väg till min lägenhet, skräckslagna. enligt dem började kvällen normalt, och Jeanette (en av mina kompisar) såg kort sagt en port "slitas" upp i sin vägg. Ur den kom 2 "andar" varav den ena var av den elakare sorten. De tror att det även finns 1-2 andar till. Den ena rumskompisens kompis hade även vaknat upp med blåmärken av en högerhand på axeln. Detta inträffade dock innan "portalincidenten", så det verkar vara flera "andar". Det här låter sjukt, men jag tror på mina kompisar.

Båda har tidigare upplevt liknande händelser, den ena mer än den andra dock. Jeanette verkade vara den enda som såg "andarna", medans den andra kände av saker såsom namn. Hon ritade till och med anden på samma sätt som Jeanette såg honom, dagen innan. Nu sitter dem i min lägenhet, och vi är lite handfallna vad som ska göras. Det jag är rädd för är att den verkade följa efter den ena till sin kompis, eller tvärt om. Dem verkar inte stationära. dock så säger dem att dem kände sig förföljda tills de kom ut ur kvarteret. Det låter som om jag är helt oseriös, men vi står lite halvfallna på vad som ska göras. Finns det någon FZ medlem som råkat ut för liknande saker?


signatur

Videomupp

Medlem

Frågan är om det var andar eller något helt annat, även om jag själv är rätt bergis på att de inte finns några andar så är det ganska svårt att utesluta deras existens helt.
Dock så bör du/ni vara medvetna om att hjärnan lätt kan se saker som inte finns under stressade situationer och ibland äver under normala förhållanden.
Jag skulle lungt gå igenom kvällen och fundera över vad som egentligen hände.. att din kompis ritade anden fast hon inte sett den verkar jävligt skumt, samt att din andra kompis kännde igen den. Det kan tyda på att dom helt enkelt såg de dom trodde en ande såg ut som, typ.
När det gäller blåmärket så har jag ingen jävla aning, men hon kan ha blivit greppad ganska hårt utan att märka det, hon kanske var full dagen innan eller whatever och märkte inte när blåmärket kom fram, någon kan ha kommit in i hennes lägenhet och greppat hennes arm osv.
Sen bör ni även fundera över vad fan en ande är egentligen och hur i helvete en ande skulle kunna skada någon eller överhuvudtaget interagera med objekt, då det är en ande och har ingen massa? Whatever, lite ramble.. tycker dock det låter jävligt skumt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jo, det tycker jag också. En sak som är mysko är att båda har havt såna här upplevelser förr. Som exempel så dog den enas Farmor, och varje natt vid en speciell tidpunkt så sattes en radio på med en speciell kanal. Den kanal och tidpunkt farmodern lyssnade på innan sin död, och hur dem än gjorde, drog ur kontakter etc så inträffade det varje natt. Hon säger också att hon mådde dåligt i flera år pga av att en "ande" inte tyckte om henne i sitt nya hus. Ett hus som en mordbrand inträffade i of course Den var hon som såg anden. Så dem verkar känna igen saker iaf pga av tidigare händelser. Nu beskrev dem att en av dem försökte förstora portalen, och en blinkningar från väggen innan det inträffade. Jag vet inte vad jag ska tro

Det har liksom hänt mycket runt det området och etc för att man ska riktigt kunna tänka rationellt nästan. Sen så angående teckningen så snackar vi ett anikte. En av dem var en liten flicka, den andra en äldre dam, varav den sistnämnda var den hotfulla.


signatur

Videomupp

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Extraordinary theories require extraordinary evidence? Man får naturligtvis tro vad man vill, så länge man inte skadar någon, men det är inte rationellt att tro på andar och spöken. (Säger man så på svenska?)

Juste, tänk scooby doo nästa gång ni ser en ande


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Självklart. Fast om jag hade bevis för detta, (inte för att det var just jag som detta inträffade för) så hade väl detta inte varit ett problem? Ingen har kunnat bevisa andars existens eller liknande. Det jag ville veta var om någon annan hade upplevelser av detta, och kunde komma med råd av vad som skulle göras. Dock hade de fått tag i en snubbe som skulle hjälpa dem imorgon bitti, och kolla på lägenheten. Det är mycker skumt i görningen just nu, får se vad som händer. Fast konstigare saker har hänt i världen.


signatur

Videomupp

Medlem

säg åt dom att sluta äta flugsvamp

Medlem

Tjejer...

Who you gonna call?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ska man vara noga så var det 2 brudar och en kille Fast jag tänkte det med.... Ghostbusters!


signatur

Videomupp

Inaktiv

fört o främst ska jag säga att jag inte tror på något sådant "övernaturligt" och kommer aldrig kunna göra det utan att själv utsättas för det...

...men en gammal hederlig exorcism kanske skulle sitta på sin plats! "The power of christ compells you, bitch!"

Medlem
Skrivet av Lotus:

...men en gammal hederlig exorcism kanske skulle sitta på sin plats! "The power of christ compells you, bitch!"

Ja, det funkade ju bra i filmen... ramlade han inte ut genom fönstret när han sade den ramsan?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Lotus:

...men en gammal hederlig exorcism kanske skulle sitta på sin plats! "The power of christ compells you, bitch!"

Ja, det funkade ju bra i filmen... ramlade han inte ut genom fönstret när han sade den ramsan?

Nu ska du inte avslöja slutet på den filmen Inte sett den än


signatur

Videomupp

Medlem

men... om det nu handlar om våning 1, så är det ju inte så långt fall
eller ännu bättre, källarvåning!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

men... om det nu handlar om våning 1, så är det ju inte så långt fall
eller ännu bättre, källarvåning!

Men satan va ont det måste göra att pressas igenom ett litet källarfönster då!

Nä du jag väljer nog hellre våning 1

Medlem

Är nog inne på samma sak som Zlampan, kolla med dom så att dom inte "råkat" få i sig svamp eller liknande. Har hört att såna saker kan ge en ganska sjuka hallisar.

Medlem

man får väl förutsätta att de inte käkat svamp, isf hade de väl kommit ihåg det och förstått att det var urprunget till hela spökhistorien.

tror personligen inte alls på andar och liknande, men jag vet att det finns människor som känner en närvaro och som dessutom har belägg för vad de säger. en granne vägrade gå in i ett rum på familjens lantställe (mitt såklart) därför att det var fullt med militärer (i andeform). visade sig sedan att vår tomt utgjort knekt-postering när ryssarna brände roslagen. inget bevis i sig såklart, men rummet var min morfars från början, och han berättade för min mor att han brukade se soldater i rummet på nätterna. han tog dock ingen större notis om dem.

jag vill i vilket fall ha förstahandsupplevelser innan jag köper några teorier om andeväsen, som någon redan sagt...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag säger bara en sak: Penn & Tellers Bullshit.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

inget bevis i sig såklart, men rummet var min morfars från början, och han berättade för min mor att han brukade se soldater i rummet på nätterna. han tog dock ingen större notis om dem.

Hahaha ja visst är det härligt med gammfolket!
Ser lite spöken i rummet om natten men "he ä väl inge o bry sej om"

Inaktiv

It's on the internet, it has to be true!

Nej, ingenting du skriver kan få mig att tro att det var något annat än ett rent påhitt eller ett spratt spelat av deras egna hjärnor.

Medlem

finns väl ingenting man kan göra mot andar vad jag vet, förutom att "hjälpa" dom, oftast så brukar andar finnas kvar på plats pga att dom har något outrättat, och eftersom det var en sån stark vilja stannar själen kvar, tills man har fått behovet uträttat (:P)
Sånt här är bara kul att läsa om, varit med om några suspekta grejer ibland, fast inget där själva orsaken har uppenbarat sig för mig.

Annars kan ni ju ringa dom där 'ghosthunter' människorna, och bli wtfpwned av dom


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

finns väl ingenting man kan göra mot andar vad jag vet, förutom att "hjälpa" dom, oftast så brukar andar finnas kvar på plats pga att dom har något outrättat, och eftersom det var en sån stark vilja stannar själen kvar, tills man har fått behovet uträttat (:P)

Det låter som om du sett "Sixth Sense" och tagit det för att vara en dokumentär...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

hehe ^^ fast det där läste jag för många år, när jag gick i 5an eller 6an (tror jag )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Slå dom hårt och ta dom i pruppen?

Spökena alltså


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv
Skrivet av Video_Mode:

Slå dom hårt och ta dom i pruppen?

Spökena alltså

Om inte det fungerar, då vet jag inte vad. :\

Medlem

Gula sidorna... Slå på 'M' som i Medium...

Medlem

Dem ringde någon igår kväll, och fick bara rådet att ringa till någon av de hundratals betalnummer till medium^^ Dem skulle dock ta dit en polare som är lite halvmedium tror jag.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har också en polare som känner nån som är "lite halvmedium", behöver ni hjälp?

Medlem

Tror inte det:) Ska se vad som händer de närmaste dagarna. De var och hämtade saker idag. De kommer bunkra i min lägenhet tills de får den kollad tror jag. Tror han skulle komma imorrn han där halvmedium snubben. Uppdaterar då jag vet mer^^


signatur

Videomupp

Medlem

Säkert? Jag har en avlägsen släkting som är lite halvmykolog också, med inriktning på Psilocybe semilanceata. Han kanske vet nåt?

Youtube-proffs
Skrivet av Darkseed:

Säkert? Jag har en avlägsen släkting som är lite halvmykolog också, med inriktning på Psilocybe semilanceata. Han kanske vet nåt?

Porsche är en fin bil.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

om priset är rätt kan jag komma, tar med mig krucifix, vitlök och lite annat smått och gott


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

123
Skriv svar