Komplett.se = Usel Service

Medlem
Komplett.se = Usel Service

Hej!
" Irriterad,irriterad,irriterad " Jag måste bara få säga det. Jag har köpt saker från Komplett.se ett flertal gånger utan problem. Och jag brukar läsa omdömmen som använder sig av superlativ om deras service.

Men nu köpte jag en platt tv som när den kom fram hade trasig förpackning och en lapp som det stod "Damage Do Not Deriver" Ja! Deriver inte Deliver.

Jag ringde Komplett och undrade så klart. Dom sa att en sån lapp hade dom aldrig hört talas om. Det är bara att packa upp tv,n och prova så att allt fungerar, annars så är det bara att höra av sig så ordnar dom allt.

Med en känsla av ugglor i mossen så packade jag upp den och kopplade in den. Och visst bild och ljud fick jag men alla ingångar och utgångar såsom hörlurar,dvi,hdmi, mm var stendöda.

Jag ringde Komplett och påtalade detta och snacka om strul. Dom bara vägrade kännas vid att tv,n skulle vara defekt. Dom menade att jag skulle ringa ett nummer till en serviceverkstad som skulle guida mig genom hur man kopplar in div anslutningar?????. På hur många olika sätt kan man koppla in hörlurar i ett hörlursuttag?

Nåväl jag ringde det där nummret som jag fick till serviceverkstaden och det visade sig att det inte ens existerade. Jag ringde tillbaka till Komplett där dom var lika nonchalanta som förra gången. Jag fick ett annat nummer som jag skulle ringa vilket jag gjorde. Där svarade dom att dom har ingen service åt Komplett på Platt tv av det märket. Dom bara fnös och undrade vad Komplett höll på med.

Återigen ringde jag Komplett och fick ett nytt nummer ( efter div strul så klart ) och nu kom jag till Komplett i Stockholm. Nu fick jag prata med en snubbe som undrade vad dom höll på med. Han sa att det var bara att skicka tillbaka tv,n så skulle jag få en ny.

Jag skickade tillbaka den Fredagen den 22 Sep, Och har varit i kontakt med dom ett antal gånger sedan dess. Gissa vilket bemötande jag har fått? Ett trevligt idiotförklarande!

Jag sa att jag ville ångra köpet men se det gick inte för jag hade ju provat tv,n???? Men det var ju dom som sa att jag skulle göra det! Då sa dom Äeh jaha!
Efter mer argumenterande så sa dom att dom skulle felsöka tv,n. Jag sa att jag varit i kontakt med konsumentombudet som sa att jag hade rätt.

Det struntade dom mer eller mindre i och sa att dom skulle reparera tv,n, Jag sa att jag vill inte köpa en ny tv som inte fungerar och få den reparerad. Om jag inte får ångra mitt köp så ska jag ha en annan ny tv.

Ok för att komma till vägs ände så var jag i kontakt med dom idag där dom till slut gav med sig och sa att jag skulle få en ny tv. Den skulle skickas i "dagarna". Så nu återstår det bara att se hur den fungerar och ifall jag kanske måste kontakta Sverker på Plus.

Passa er för Komplett

Medlem

Låter tråkigt =/

Jag har iaf aldrig haft problem med komplett, var nog du som hade otur och fick snacka med nån praktikant eller nåt

Inaktiv

jo, komplett är onda. typ samma sak hände mig för 3 år sedan när jag köpte min gamla datorn ifrån dom.

Medlem

Aldrig haft någon problem med kompletts service. Har däremot fått flertalet saker hemskicade som varit trasiga/defekta så att man fått skicka tillbaka dom.

Medlem

Jag önskar det var en prktikant som jag pratat med. Då hade jag haft förståelse. men nu ringde jag ju så många gånger. Det kan inte vara en praktikant varje gång. Jag skrev upp namnen och det var alla gånger olika. Hemskans många praktikanter.

Medlem

Va fan alla företag råka ut för sådan händelser. Så om man skulle gå efter det så är det ju bara butiker som gäller.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

nj
Medlem
Skrivet av SoniC:

Va fan alla företag råka ut för sådan händelser. Så om man skulle gå efter det så är det ju bara butiker som gäller.

Misstänker att liknande problem kan uppstå även om man handlar över disk i butiker.

Ett tips är att skriva i SweClockers konsumentsrättsforum då det finns iaf en anställd hos Komplett som brukar synas till där som hjälper till när det gäller returer, och service, av produkter till Komplett när problem har uppstått.

Medlem

Aldrig haft problem med komplett. Jag har beställt MASSOR av saker från dem och någon gång har jag returnerar saker jag inte var nöjd med, aldrig några problem.

Du har nog bara oflyt, har själv varit där med en platt-tv, det var inte kul. Min var dock helt död och efter 4 byten hade jag fortfarande inte en fungerande tv... Är det någon man skall akta sig för så är det företag som hyr in sin support från "INFOCARE". Värsta skitföretaget som finns, alla kategorier, en rent pinsam organisation.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag har inte haft några problem hitills men vi får se. Sitter o väntar på att få en ny dvd då min andra gick sönder. Dom har sagt att dom har skickat den men det var ett tag sen så vi får se hur det går.

nj
Medlem
Skrivet av meskalin:

Jag har inte haft några problem hitills men vi får se. Sitter o väntar på att få en ny dvd då min andra gick sönder. Dom har sagt att dom har skickat den men det var ett tag sen så vi får se hur det går.

Har du loggat in på din användare på deras hemsida? Har för mig alla försändelser de skickar läggs till där, inkl kollinummer.

Medlem
Medlem

osis, men tyvärr så kan alla företag ha dålig service av olika skäl.

Viktigt är att man inte tappar modet och sakligt tar upp vad som är fel.

Sista man ska göra är att hota med plus eller hota med konsumentombudet det brukar bara leda till onödiga fördröjningar, eftersom det kan vara att du pratar med någon som är en riktig mupp.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tips från en som jobbat på en kundtjänst (d v s jag):

- Tappa inte humöret och ryt åt den du pratar med, det leder garanterat till att den personen ger dej sämre service genom att den antingen vill slippa dej el tycker att du är en idiot och vill jävlas med dej för det.
- Pratar du med en riktig nolla, skriv ner dennes namn först och be om att få prata med någon annan/ hans chef el dyl.
- Ta alltid namnet och skriv ner det. Viktigt ifall du får löften och så, be personen notera överenskommelsen i nån logg om det går.


signatur

yolo

Inaktiv

låter skit påminner lite om när min syster beställde en ipod. fast jag beställer från dustin. har aldrig haft problem där.

Medlem

Har beställt en hel del datorprylar därifrån och aldrig haft problem. Fick byta ett moderkort som jag tyckte att chipset fläkten levde om. Men köpte en Seagate disk därifrån för ett tag hade tänkt slänga in den i burken som jag hade då men ångrade mig och väntade en månad tills jag hade köpt ny dator. Formateringen av disken gick inte ens att slutföra kom en massa högljuda klickljud ifrån den prövade flera gånger. Gick inte heller att skapa mer än en partition då ville den inte hitta disken. Så jag skickade in den, en vecka efter jag hade skickat in den så hade jag fått min ersättingsdisk jag bor långt uppe i detta avlånga land.

Du har haft ren otur=/ Pröva att låta nere då du ringer till kundtjänst då tycker dom synd om dig och är lite mer på alerten att hjälpa dig.

Typ gången då jag skulle upgradera från Telia 2mbit till 8 så sa hon typ att det inte kommer aktiveras förns nån dag senare för det jättemånga som hade ringt och ville upgradera och då lät jag lite nere och då sa hon typ nämen jag fixar det nu så om ett tag har du åtta mbit. Btw hon som jag prata med lät som hon var sketasnygg

Medlem

Jag har handlat från komplett typ 7-8 gånger, klockrent varenda gång, sjukt snabba och kanonsupport.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Otur. Komplett har varit mitt förstaval sen några år tillbaka när db började få kasst med artiklar i lager plus att de schabblade med diverse ordrar. Men å andra sidan sträcker sig min kontakt med deras support enbart till frågor om lagerstatus efter vad jag kan minnas.
Men får jag någonsin problem väntar jag mig bra support då jag öst in åtskilliga tiotusentals kronor på deras konto. Jag hoppas verkligen det du har råkat ut för är väldigt sällsynt.

Edit

Och jag håller med budo. Dom är verkligen snabba, plus att deras lagerstatus som finns på sidan verkar vara up-to-date till skillnad från somliga andra butikers.
Beställde mitt xbox 360 runt 03:00 i torsdags förra veckan i hopp om att det skulle hinna fram till helgen. När jag vaknade på fredagen hade jag redan fått avi via sms. Lycka på hög nivå

Medlem

Måste skjuta in också... vill man handla säkert och få ett proffsigt bemötande skall man välja dustinhome.se - de använder sig dock av infocare på vissa produkter så det får man kolla upp först.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om det går så tror jag man ska undvika så mycket snack som möjligt med företagen!

Vet att på tex komplett kan man kolla alla sina ordrar, och där kan man också fylla i en retur-blankett. Gör man det och bara skickar tillbaks saken brukar det lösa sig väldigt fort. Har det gjort för mig iaf

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Måste skjuta in också... vill man handla säkert och få ett proffsigt bemötande skall man välja dustinhome.se - de använder sig dock av infocare på vissa produkter så det får man kolla upp först.

Köper alla mina prylar från DustinHome. Bättre service och snabbare leveranser har jag aldrig fått. Enda tråkiga jag upplevt är att det tar evigheter för en del produkter att dyka upp i lagret, men har de väl grejorna går det snabbt.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av meskalin:

Jag har inte haft några problem hitills men vi får se. Sitter o väntar på att få en ny dvd då min andra gick sönder. Dom har sagt att dom har skickat den men det var ett tag sen så vi får se hur det går.

Har du loggat in på din användare på deras hemsida? Har för mig alla försändelser de skickar läggs till där, inkl kollinummer.

Jag har kollat där flera gånger.

Inaktiv

Tycker dom har väldigt bra service... Köpte ett grafikkort som pajade (jag vet inte om jag kan svära mig fri från att det gick sönder). Skickade tillbaka det och fick ett nytt 3 dagar efter

1
Skriv svar