Inaktiv
Lasertag?

http://www.lasertagsweden.se/

Nån här som testat Lasertag?
Det är alltså inte fråga om det som många känner igen som "laserdome", utan utomhusspel med IR vapen som har räckvidd på 150 meter.

Som lite av en airsoftspelare så måste jag säga att det låter väldigt intressant. Och med såpass lång räckvidd (till skillnad från airsoftens dryga 40-50 meter) så öppnar det ju stora taktiska möjligheter.

Någon som testat och kan kommentera lite?

Medlem

Har kört med militärens grejor när ja sprang runt med min ksp90 var roande att man lyckades övertala teknikern att ställa om vapnet så det räknades som ett Prickskyttegevär m90 med automat jävlar va kul det var haha

Inaktiv

hehe jo med riktiga gevär kan jag tänka mig känslan är grym..

Nu är ju det här inga riktiga gevär, utan halvplastiga grejor med en liten högtalare som ger ifrån sig ljud.

Men det verkar vara en aktivitet som växer fruktansvärt snabbt runt omkring i världen.

Inaktiv

Som lite av en paintballspelare så måste jag säga att det låter väldigt intressant.

Medlem

låter spännande, det saknar dock de två viktigaste ingredienserna, smärta och förnedring! det är ju sånt som driver en till att kämpa :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

verkar skitkul. Vill prova. NU.


signatur

yolo

Medlem

paintball ftw


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

låter spännande, det saknar dock de två viktigaste ingredienserna, smärta och förnedring! det är ju sånt som driver en till att kämpa :crazy:

Stoppa in en kudde innanför tröjan och en i brallorna (ölmage och köttblöja), ta på en blond peruk och försök se ut som en ekorre i fejset, sedan går du till Crazy Horse.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hwergelmer:

låter spännande, det saknar dock de två viktigaste ingredienserna, smärta och förnedring! det är ju sånt som driver en till att kämpa :crazy:

Stoppa in en kudde innanför tröjan och en i brallorna (ölmage och köttblöja), ta på en blond peruk och försök se ut som en ekorre i fejset, sedan går du till Crazy Horse.

Vafan har detm ed laserdome att göra? Man får ju fan mindre ont om någon fäller en och skjuter laser, man har både skydd bak och fram. Tänk människa !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vafan har detm ed laserdome att göra? Man får ju fan mindre ont om någon fäller en och skjuter laser, man har både skydd bak och fram. Tänk människa !

Har du inte sovit inatt eller? Vart uppe 23 timmar som du skrev i en annan tråd?
Laserdome? Jag har inte sagt något om laserdome... de andra pratade om lasertag men jag tipsade min gode vän hwermengehemengheffer om hur han kunde få uppleva smärta och förnedring. För er som inte förstod så får jag väll förtydliga:
Klä ut dig till Anna Sjödin och gå till Crazy Horse.

Är du med nu kyrkokissen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Går ju inte att mugga någon med ett laservapen. Där försvann ju halva nöjet 8}

Medlem
Skrivet av astie:

Går ju inte att mugga någon med ett laservapen. Där försvann ju halva nöjet 8}

Mugga?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av astie:

Går ju inte att mugga någon med ett laservapen. Där försvann ju halva nöjet 8}

Mugga?

I paintball så finns det ett moment som kallas att "mugga" någon. Det är när man t.ex i speedball som jag spelade (en tävlingsvariant i paintball), tar sig fram till en motståndare och skjuter honom på nära avstånd, gärna med pipan tryckt mot kroppen >8) Blir ett stort och trevligt blåmärke som motståndaren sent kommer att glömma iaf!

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av astie:

Går ju inte att mugga någon med ett laservapen. Där försvann ju halva nöjet 8}

Mugga?

I paintball så finns det ett moment som kallas att "mugga" någon. Det är när man t.ex i speedball som jag spelade (en tävlingsvariant i paintball), tar sig fram till en motståndare och skjuter honom på nära avstånd, gärna med pipan tryckt mot kroppen >8) Blir ett stort och trevligt blåmärke som motståndaren sent kommer att glömma iaf!

Varför då inte ZAPPA personen istället med x antal ampere?

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Medlem

Castorfiber: haha, nu tänkte jag iofs på smärta och förnedring i krigssammanhang, tex det som astie beskriver. En annan intressant lek med paintball är att stå några meter ifrån varandra och köra duell


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Castorfiber: haha, nu tänkte jag iofs på smärta och förnedring i krigssammanhang, tex det som astie beskriver. En annan intressant lek med paintball är att stå några meter ifrån varandra och köra duell

Jag spelade en del paintball för ganska länge sedan, så fort vi lyckades få ihop ett gäng spelade vi natten lång. Traditionen var att vi hyrde utrustning av en "kompis kompis" och sedan spelade där vi fann plats, allt från folkparker och kolonilottsområden till de djupaste skogar. Att vara jagad av polisen med paintballpistol i byxorna är inget jag rekommenderar. Hursomhelst... Jag skulle visa alla hur pistolerna fungerade innan vi körde igång så hemma vid en kompis familjs köksbord visade jag hur man laddade om, bytte ut gaspatronen osv... så skulle jag skämta till det lite på slutet och siktade på familjens undelat och tryckte på avtryckaren... Jag trodde att pistolen var tömd på kulor så jag förväntade mig bara en "fis" ur mynningen men... Behöver jag säga att den pippin inte är med oss längre? Det var både smärtsamt och pinsamt även om sanningen aldrig nådde familjen... vad jag vet.
Som tur är (för mig) så var både fågeln och kulan gula så vi slapp tvätta pippin.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

haha, bra att instruktören inte kan regel nummer ett: sikta inte på något du inte vill skjuta


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ops!

Precis innan jag skulle sluta högstadiet bestämde sig min klass för att hitta på något för den lilla mängd pengar vi lyckats skramla ihop. Det blev slutsligen paintball. Jag hade skitkul om man bortser från en liten incident som inträffade under paus.
En tjejkompis riktade sin puffra rakt mot min stolthet i tron om att den var tömd på kulor( ) och tryckte därefter av avtryckaren på ett par decimeters avstånd. Det gjorde minst sagt ont och efteråt gick slangen i alla regnbågens färger :$

Medlem

trevligt, har varit nära att träffas i de regionerna ett par gånger, men alltid räddats av milimeterguden


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

vilka komiska vapen :/

nee fan, Airsoft med repliker som nästan är 100% med de riktiga modellerna ska det vara


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

börjar kännas som en chat dethär

soft air guns gör inte tillräckligt ont, och det finns inga bevis för att man blivit träffad


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nope, och det kostar så förbannat mycket att köra ett krig, och vapnena huga =(


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

airsoft har den absolut bästa känslan och realism när det gäller vapnen, ingen tvekan. och i close quarters miljöer är de oslagbara.

Men lasertag (eller laser skirmish) systemen ger mycket större taktiska möjligheter i woodlands spel tack vare sin räckvidd. Och möjligheten att konfigurera vapnen gör också att man får fram de egenskaper olika vapen bör ha. T.ex. ett sniper med längre räckvidd än andra vapen, eller en MG med massa ammo men endast autofire.

1
Skriv svar