Söker poker site.

Medlem
Söker poker site.

Hallojs.

Tänkte lira lite poker online igen. Nätet är ju fullproppat med pokersiter. Så vilka är bra och varför.

Sedan är jag först och främst ute efter en "gratis poker" site. Tanken är att öva lite poker emot andra med låtsas pengar.

Jag lirade på nån poker sida tidigare med låtsas pengar, men mins inte url osv eller nått namn.

så..

*1* - Länk till nån bra online site där man kan lira gratis poker online emot annat folk.

*2* - Bra poker site online med pengar osv.

Och om ni tar tid och rekomenderar en sida plz berätta lite kortfattat varför ni föredrar den sidan framför andra.

Inaktiv

expekt har gratis poker, och en del freerolls.

Medlem

Poker lär man sig dock inte genom att spela med playmoney. Freerolls går väl att diskutera men spelet i freerolls är helt annars än i vanliga SnG's och MTT's. Rekommenderar att göra en mindre insättning och spela på micro limits för att lära sig grunderna i spelet, dvs sk "ABC poker".

http://www.pokerforum.nu - namnet säger det mesta, in och kika för tips etc.

Medlem

http://pokersnack.se - mindre och mer personligt forum än pokerforum.nu

www.betsson.se - har play money, snyggt och fungerar felfritt, jag är helt nöjd med det! (vet jag visserligen inte om det fortfarande är så men tidigare var betsson det enda stället där du kunde både spela direkt på hemsidan eller välja att tanka hem en klient och spela genom den)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Wolfbane, hoppas du ursäktar mitt inhopp i din tråd:

-Kan någon tipsa om en bra sida med irriterande flashbanner på? Eller en sida som skickar upp roliga popupfönster? Kanske en sida som vill att jag registerar mig med min mailadress?

...min något luddiga poäng är att man kan ju fan inte hitta en sida utan pokerreklam på.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Wolfbane, hoppas du ursäktar mitt inhopp i din tråd:

-Kan någon tipsa om en bra sida med irriterande flashbanner på? Eller en sida som skickar upp roliga popupfönster? Kanske en sida som vill att jag registerar mig med min mailadress?

...min något luddiga poäng är att man kan ju fan inte hitta en sida utan pokerreklam på.

Nja... Nu är det så att jag inte befinnerpå nätet på Commercial siter.
sedan om jag skulle komma till en sida med reklam så är jag så van vid reklambanners att jag automatiskt sållar bort dom utan att tänka på det.
Och sedan även om jag skulle ha sett en reklambanner om en pokersite så är det knappast så att en reklambanner ang en pokersite gör den pokersiten till en bra pokersite.

Skrivet av astie:

Poker lär man sig dock inte genom att spela med playmoney. Freerolls går väl att diskutera men spelet i freerolls är helt annars än i vanliga SnG's och MTT's. Rekommenderar att göra en mindre insättning och spela på micro limits för att lära sig grunderna i spelet, dvs sk "ABC poker".

Alltså jag är ingen nybörjare i poker. Lirat poker sen 10 år tillbaka. Brukar ha poker kvällar med polare, allt detta minst 5år innan poker hysterin började. Men fortfarande är det skillnad på lira poker vid ett bord hos polare och spela online. Och därför vill jag testa lira nån vecka online för se lite skillnader osv.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och till allt folk som tatt sig tid att svara. Tack så mycket kommer säkert ta mig en titt på alla av era förslag för att jämnföra och se vad som är bäst.

Återigen..stort tack alla.

Medlem

Glömde säga det att det är väldigt fördelaktiga att i början när man spelar på nätet så ser man till att spela mot antingen en bonus eller en relativt bra rakeback för att bygga rulle på ett snabbare och effektivare sätt.

http://www.bonuswhores.com - allt du kan behöva veta om just bonusar, vilken ordning dessa bör spelas för att få ut så mycket som möjligt ur dom.

Eller så hittar du en schysst sida som erbjuder rakeback (+35%), vissa utav prima nätverken erbjuder mellan 50-60% och är helt klart attraktivt om man spelar mycket. Bara en sån sak som att rakea runt $10000 i månaden och sen få tillbaka 60% av raken innebär att du kan leva på endast raken genom att spela breakeven (+/-0) under en hel månad. Dessutom täcker den upp delvis dina förluster om du skulle gå minus.

Medlem

är inte direkt någon pokerspelare. men jag kan bara instämma i att playmoney-spel är helt värdelösa om man inte ser dem som ren underhållning. folk spelar som idioter, synar med vad som helst. höjer för att de tycker det är kul osv. iofs kan det ju vara bra för dig eftersom du redan har koll på spelet. kanske vill vänja sig vid gränssnittet eller nåt sånt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

av de ställen jag spelat på tycker jag www.partypoker.com är nr1. stort nätverk, enkelt och smidigt.

spelar aldrig online poker mer. kan vara skoj ibland att spela mot polare online på privat bord. man tappar så mkt känsla på att läsa spelare när man lirar online. det mesta som är perfekt i verkligheten blir bara max "ok" simulerat på en dator.

Fold

Medlem

Kul gammal tråd man hittade på. På den gamla tiden när PartyPoker vaktiskt var störst! Trodde pokertopicen var helt död på detta forum, men hade visst fel!. Tre trådar hittade jag, lol!

Just nu är det väl PokerStars och Full Tilt Poker som röjer... sen finns det ju en hel drös affiliates överallt. En av de största är väl PokerStrategy.com, som växt rätt stadigt på senaste tiden. Sen finns ju dem utan utbildningsfunktioner också, men personligen tycker jag det är mer kul att hänga på en site där man kan lära sig lite mer också.

1
Skriv svar