CliffyB ogillar pirater och PS3-padden

Medlem
CliffyB ogillar pirater och PS3-padden

Fanboy!!!11ett

Heh, Cliff är cool.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

och xbox 360 är inte duktigt chippad till höger och vänster ? en gång i tiden var han cool, nu bara snackar han skit hela tiden och gör sig till åtlöje.

Medlem

Ööööh? alla som gnäller, vilken kontroll gillar ni mest? 360 eller PS3, no fanboys! ps3 kontrollen är för liten imo men är perfekt för THPS <3 men inte mer, 360s är perfekt storlek, utgjort för BARA!! mina händer!!! men är han verkligen fanboy om han hatar kontrollen men gillar blu-ray'en och MGS4 och HS? vet inte hur ni räknar fanboy saker men bara för att man hatar kontrollen är man inte fanboy... sigh

Jag vet att jag skrev detta tidigt men jag vet att det kommer snart

Inaktiv

De sade att de inte skulle släppa Gears of War 1 till PC så jag vet inte om jag litar på vad de säger.

Medlem

Förrädare...

Medlem

Han säger väl iofs aldrig i intervjun att han ogillar pirater. Han säger mest bara att det är en av anledningen till att de fokuserar på Xboxen för tillfället.

Tyckte inte att han sa något särskilt dumt denna gång, han har sagt värre saker.

Skrivet av dosman:

De sade att de inte skulle släppa Gears of War 1 till PC så jag vet inte om jag litar på vad de säger.

Det var dock People Can Fly som stod för portningen av GeoW till PC. Epic kommer nog garanterat inte stå för en GeoW 2 portning, men det är möjligt att en annan studio portar det spelet.

Medlem

Håller inte riktigt med om logiken; Så Cliffy menar alltså att dem som har pengarna och kunskapen att hålla sig med en modern och kraftfull speldator då automatiskt skulle piratkopiera spelen för att dem kan använda bittorrent?

Och om han verkligen är så bekymrad om piratkopiering så borde dem väl utveckla Gears 2 till PS3; såvitt jag vet så finns det inga piratkopior av PS3 spel (ännu iaf).

Nä, han kan väl säga rent ut som det är: dem har sålt själen till M$.

Medlem

Det kostar en eller två kronor att utveckla spelet, men när man väl har alla assets (art/ljud/kod) så kostar det en bråkdel att porta spelet, speciellt om man har en motor och kod som är gjord med portningen i tanke. Det är aningens oekonomiskt att inte lansera spelet till så många platformar som möjligt från utvecklar/utgivar-synpunkt, men som konsolltilverkare så kanske man har andra prioriteringar.

Förlorade sales på PC/PS3 är inte direkt nån kostnad för MS skulle jag gissa på, piraterna blir som vanligt en bekväm ursäkt.

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Håller inte riktigt med om logiken; Så Cliffy menar alltså att dem som har pengarna och kunskapen att hålla sig med en modern och kraftfull speldator då automatiskt skulle piratkopiera spelen för att dem kan använda bittorrent?

Nja han skrev att man vet hur det fungerar
Inte att alla använder sig av det.

Medlem

360 har tveklöst den bästa kontrollern för mina händer. Orginalet till PS3 är för lätt också. Känns som ett tomt mjölkpaket. Dual Shock versionen är något bättre dock men det räcker inte på långa vägar för att klå 360 paddan.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

och xbox 360 är inte duktigt chippad till höger och vänster ? en gång i tiden var han cool, nu bara snackar han skit hela tiden och gör sig till åtlöje.

Piratkopiering må ske även på 360, men det är fortfarande inte ens närheten av den utsträckning som PC:n utsätts för.

Skrivet av RazorShard:

Och om han verkligen är så bekymrad om piratkopiering så borde dem väl utveckla Gears 2 till PS3; såvitt jag vet så finns det inga piratkopior av PS3 spel (ännu iaf).

Nä, han kan väl säga rent ut som det är: dem har sålt själen till M$.

Bara för att en av deras spelserier är Microsoft-exklusiv så har de sålt själen? De har ingått i ett samarbete, är det verkligen så svårt att smälta? Gears är planerat att bli en trilogi, att bryta kontraktet med Microsoft innan det tredje spelet är släppt lär inte vara det smartaste draget. Dessutom har Gears sålt i så enormt stora summor att de knappast går och förbannar sig över att de inte kan utveckla det till PS3.

Allting kretsar runt ekonomiskt vänliga lösningar. Och kom inte och säg att något företag inte bryr sig om pengar, för det är så långt ifrån sanning att det är skrattretande att ens tänka tanken. Man arbetar för att tjäna pengar, så enkelt är det.

EDIT: Angående kontrollerna så måste jag nog säga att 360-kontrollen ligger skönast i mina händer. Och, nej... Att jag tycker så är beror inte på att jag avgudar allt som har med Microsoft att göra, utan för att jag helt enkelt har förstora händer för att kunna avnjuta spelande med PS(1/2/3)-kontrollen i längre stunder.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

portningen kommer nog komma iaf. han bara skrämmer fölk så att man ska springa och köpa en 360-konsoll och låta MS dra in några fler tusen.
ang. kontrollen så har jag ganska små händer så både PS3an och 360n ligger bra. däremot är standards PS3an för lätt för att det ska bli riktigt gött att ha i handen. men nostaligiskt sett till alla timmar i RPG's, sport och fighters så älskar jag ju PS-kontrollen iaf...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kul att se töntar som fortfarande försvarar piratkopiering.
Det är ett problem inse och ja fler och fler utvecklare väljer att utveckla till Tv spelen istället, det skulle jag också göra helt klart.

Det förekommer piratkopiering och chippade boxar här och där men som nämnt ovan är det inte i närheten av vad som förekommer på PCn.

Dessutom gjorde han inte bort sig någonstans, han menade att folk som är benägena och kompetenta nog att uppgradera sin dator har tillräckligt med kunskap/förståelse för hur bittorrent program osv.

På consol finns mkt mer casual gamers som inte ens vet vad hårdvara är..

Medlem

alltså ps3- eller playstations-kontrollen som jag kallar den för inte fasiken är designen något unik på ps3an haha

alltså... playstationkontrollen skulle genast bli skönare om de körde med "gropar" på de analoga spakarna så som det är på 360... visst är det lite "gummi" eller vad den lite ruggade ytan består av, för att man inte skall glida av så lätt.... men seriöst, så gott som alla spel idag använder analoga spakarna... och på playstationskontrollens design sitter de helt enkelt inte på bekvämaste stället längre, då d-pad fan inte används till något som gör dess placering lika viktig...

360-kontrollen är skönast utav dem alla... skulle jag finna en 3e-partstillverkad kontroll för ps3 som har design så som 360-kontrollen skulle ps3-kontrollerna flyga ut ur huset, japp de är trådlösa så jag kan kasta dem så de flyger! hehe

och jag är inte fanboy till någon konsol, jag bara ogillar designen på ps3-kontrollerna då sony totalt struntat i att förbättra det medans microsoft helt enkelt gjort den skönaste kontroll som finns! punkt slut...

alla ni som föredrar sonys kontroll, förklara för mig, exakt VAD som gör den bättre?

Medlem
Skrivet av Spelaspelet!:
Skrivet av RazorShard:

Håller inte riktigt med om logiken; Så Cliffy menar alltså att dem som har pengarna och kunskapen att hålla sig med en modern och kraftfull speldator då automatiskt skulle piratkopiera spelen för att dem kan använda bittorrent?

Nja han skrev att man vet hur det fungerar
Inte att alla använder sig av det.

Ja men han gör samma äckliga sak som de flesta utgivare gör... De antar att bara för man spelar på en PC är man automagiskt en pirat.

Kopieringsskydd som EAs DRM stoppar inte piraterna, däremot gör det betalande kunder väldigt tveksamma till att köpa spel. Att man måste ha skivan i (eller tanka ner en crack för att slippa) är irriterande nog... nu ska dom ha kontroll på hur många gånger jag installerar spelet? Hell no.

Håller dom på så blir det en självuppfyllande profetia att PCn dör som spelplattform. Till stor del på grund av idioter som har den inställningen CliffyB (tydligen) har.

Medlem

Jag har spelat Playstation sen den första kom. har inte brytt mig så mycket om kontrollem. men när man fick en 360 slog det mig att PS kontrollen var dålig och 360n var skönast.
Wii e bara skräp men ett hederspris till Gamecube!!

Medlem

Heh, jag hatar också playstation kontrollen

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Ja men han gör samma äckliga sak som de flesta utgivare gör... De antar att bara för man spelar på en PC är man automagiskt en pirat.

Och till en viss grad har han rätt då PC:n är VÄLDIGT utsatt för piratkopiering. Men precis som du påpekar så är de nya skydden absolut inte lösning på problemet, då de enda som tar skada är de betalande kunderna.

Skrivet av Fletchett:

Håller dom på så blir det en självuppfyllande profetia att PCn dör som spelplattform. Till stor del på grund av idioter som har den inställningen CliffyB (tydligen) har.

Men då Epic (än så länge) inte har valt att haka på strömmen med idiotiska kopieringsskydd så tycker jag inte att man ska skälla på de, inte när det gäller just den biten i alla fall.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har inget imot x360 då jag själv äger en sådan. Men allt skitsnack från denne guru gör en bara förbannad.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

och xbox 360 är inte duktigt chippad till höger och vänster ? en gång i tiden var han cool, nu bara snackar han skit hela tiden och gör sig till åtlöje.

Skillnaden är dock den att alla 360s inte går att "chippa" så som du uttrycker dig. Likväl är chansen väldigt stor att din konsoll blir bannad från xbox live, vilket imo gör den rätt obrukbar då du inte kan ta ner uppdateringar, extra banor eller kanske rent utav nya kampanjer med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av SWEBarb:

och xbox 360 är inte duktigt chippad till höger och vänster ? en gång i tiden var han cool, nu bara snackar han skit hela tiden och gör sig till åtlöje.

Skillnaden är dock den att alla 360s inte går att "chippa" så som du uttrycker dig. Likväl är chansen väldigt stor att din konsoll blir bannad från xbox live, vilket imo gör den rätt obrukbar då du inte kan ta ner uppdateringar, extra banor eller kanske rent utav nya kampanjer med.

Finns chip som du kan slå av så att liven inte känner av att du chippat.

Medlem

Ironin med hans statement om att folk som är tillräckligt smarta för att sätta ihop en highend PC är tillräckligt smarta för att tanka torrents är att Crysis har toppat PCsales listor sen releasen

Jag är ledsen CliffyB, men Gears of War på PC var skit och det var inte piratkopieringens fel att det sålde dåligt.

Inaktiv

um....ps3's handkontroll är gjord för barn.....
den är för LITEN....
medans 360's kontroll passar perfekt i handen.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

ingen av kontrollerna är bättre än den andre - är en vanesak - bara Fan boysen som vägrar erkänna tyvärr.

personligen kör jag ps3, å har nästan aldrig sutit vi ett Xbox, så har väll inte riktigt en egen uppfatning än - men ps3 kontrollerna fungerar hur bra som helst - är inte att klaga på.

å har man ps3 å saknar xbox kontrollerna får man väll göra en PS360 http://www.engadget.com/2007/05/01/how-to-make-a-ps360-contro...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Har varken ps3 eller 360 bara min pc. Att GoW2 kommer eller inte till pc spelar inte så stor roll för mig. Gillade inte första speciellt mycket.

Men när det gäller kontrollerna så är 360-kontrollen klart överlägsen vinnare. Det är vad jag har köpt och kopplat till min pc. De spelen som ps-kontrollen är bättre till är de där jag fördrar att använda d-paden t.ex Tony Hawk-spelen och fightingspel.

Medlem

Man kan inte gilla allt

Medlem

Har 360 och PS3 och PC. Vad gäller konsolspel så är handkontrollen på 360 fantastiskt mycket bättre än motsvarande på PS3, förutom D-PAD vilken är värdelös på 360.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

"I hate the fucking controller. I'm sorry, I can?t stand the PS3 controller."

Playstation kontrollen är en av de äldsta kontrollen vi har ute i marknaden idag. Vi har fått prova den vanliga versionen på playstation 1 där det senare kom en nyare version som kallades "Dual shock" Som även utvecklades till Playstation 2 där vi fick veta mer om "Dual shock II". Så än idag har vi samma modell av Handkontrollen till playstation 3 där vissa (Inte Europa) Får prova "Dual shock III" samt sensor.

Vill vi då säga att denna Playstation kontroll är så oskön? Även fast det var en av de första kontrollerna vi spelade på!

Om Nintendo hade använt N64 kontrollen idag på sin Wii eller Gamecube och utvecklat ett nyare James Bond spel, hade många klagat då?

Det tror jag knappast!
Men det är fortfarande "Smaksak"

Medlem

PS2 kontrollern är klockren att ansluta till datorn om man gillar att spela emulatorspel! Bara köpa en PS2 till USB adapter och plugga in 2 kontrollers.

Annars gillar jag PS3 kontrollen. Att folk klagar på att den är för lätt förstår jag inte riktigt? Men smaken är som baken


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar