Tiberium skrotas

Medlem
Medlem

Yay! C&C är RTS inte FPS. Så, förhoppningsvis så läggs mer kraft på RTS-spelen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

NOOOOOOOOOOO!

Medlem

Tragiskt... Hade stora förväntningar inför det här spelet, men så skrotas det. Vad fan är det för stil?

Medlem

fan va trisst... men det är ju bättre de än dom släpper skit...

Medlem

Noooooo! Dåligt, väldigt dåligt.

Medlem

I tid? Kanske man inte lägger tidsbegränsning på spelutveckling :/

Medlem

Jag hade faktiskt inte hört talats om detta spel föräns nu men trots det hade jag nog blivit ganska intresserad av det. Jag kommer ihåg Command & Conquer: Renegade som släpptes någonstans kring 2002 och det var faktiskt en ganska bra shooter måste jag säga. Så detta känns för min del som ett tråkigt besked. Lyckligtvis hann jag ju aldrig hypa upp mig själv så det är väl samtidigt inte hela världen.

Medlem

Kände nästan på mig detta. Spelet såg rätt pissigt ut på film och sen har det varit väldigt tyst kring detta spel det senaste halvåret.

Tror EA gjorde rätt beslut faktiskt. Kändes som utvecklarna inte hade tänkt igenom vad dom ville göra riktigt. Spelet var ju en enda röra. Tror säkert att det går att göra ett bra C&C FPS, men då måste de hitta bättre utvecklare.

Skrivet av Twitch:

Jag kommer ihåg Command & Conquer: Renegade som släpptes någonstans kring 2002 och det var faktiskt en ganska bra shooter måste jag säga.

Jag gillade faktiskt också Renegade. Särskilt i multiplayer. Spelet var ju inte fantastiskt men det förtjänade inte skitstämpeln i alla fall.

Medlem

Jag vet inte om det är så tråkigt... till det yttre påminner det ganska mycket om BF2142, som inte är världens populäraste direkt.

Vem vet, de kanske i hemlighet gör om motorn till att bli en Red Alert-shooter?

Oh the horror.

Medlem

Fan vad lata de måste ha varit, Spore hade fan ingen känsla av kvalité och innehållet var ju fan skrattretande och det släppte dom ändå, finns många andra spel från EA som är skit. Dock så tycker jag inte det är synd exakt, spelet var helt grått, hur kul är det på en skala.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ganska väntat antar jag, men ganska synd

Medlem

Ett spel måste verkligen vara riktigt jävla dåligt för att EA inte ska släppa det :D!

Medlem

Trist - men det är ju bättre att dom skrotar det än släpper något som alla EA hatare kan gnälla på. Intressant att det finns folk som gnäller på EA när dom tar ett sånt här beslut, men hade dom sen släppt det och det varit skit så hade folk gnällt likväl.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

EA har helt enkelt för bråttom. Lätt för mig att säga, såklart, men av att döma på deras historik så kanske jag inte är helt off.

Medlem
Medlem
Medlem

EA hatare kommer alltid gnälla dock.. Mest för att de har för bråtton och rusar spel igenom utveckling..
Lite synd på Tiberium dock.. Såg ju lovande ut

Medlem

hade säkert vart skoj.

Medlem

Renegade var ungefär som Fallout: Tactics eller vad det hette. Inte bra, inte dåligt, men fick skitstämpel pga den serie de använde namnet från.

Jag var inte så intresserad av detta spel så mig gör det inte så mycket. Det var nog rätt beslut att inte släppa spelet och istället lura på oss ännu en ofärdig produkt. Synd om de anställda som inte får mer tid av EA dock. Men förståeligt att de inte vill finansiera ett osäkert spel hur länge som helst.

ptr
Medlem

vad fan jävla typiculo. aja, hoppas det gör något JÄVLIGT bra FPS någon gång i framtiden istället

Medlem
Skrivet av Hannu87:

hade säkert vart skoj.

"Vart" indikerar riktning.

Medlem

"Mike Verdu, anställd hos utvecklaren EA LA, anger som orsak att man varken har tid eller resurser att nå de uppsatta kvalitetsmålen i tid."

Wow, då måste dom haft otroligt lite tid och resurser Lika bra att dom skrotade detta ändå. Renegade var iof kul, men detta såg bara riktigt dåligt ut från start.

Medlem

det såg förjävligt ut ändå.

Medlem

Uff, jag som såg fram emot det!

Medlem
Skrivet av eCore:

fan va trisst... men det är ju bättre de än dom släpper skit...

sant men dom hade ju inte behövt skrota det helt :/

Medlem

Synd - det verkade ha potential. Och det var länge sedan man fick uppleva C&C-världen i FPS-perspektiv.

Å andra sidan så hade det varit roligare om EA hade satsat på att göra en FPS/RTS-hybrid i stället för ett squad-fps som det här verkade vara. FPS/RTS hybrider är inte så vanliga nuförtiden, men två utav mina all-time-favourites är Battlezone II och Hostile Waters: Antaeus Rising. Två grymt bra spel.

Medlem

MEN ERA J*VLA AS!!! :(:(:(

Medlem

Har EA standards ? ofan inget man märker direkt.

12
Skriv svar