Tiberium skrotas

Medlem

Ah...Det är väl inte hela världen..Hade dom lagt ner hela C & C serien så hade det varit mer suckage!

Medlem

Skrota RA3 iställe för detta.

Medlem

Ah, synd. C & C Renegade var väl inte direkt något att hänga i julgranen, men detta hade kunnat bli bra. Konstigt att det kom så plötsligt bara. De hade ju talat sig varma om spelet innan, och det lät som om allt gick som smort med utvecklandet.

Medlem

Ovanligt beslut för att vara EA?

Skämt åsido, det ger ett mer seriöst intryck av företaget än "SÄLJ SÄLJ SÄLJ!"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Va fan är det med EAs policy att i stort sett att bara släppa spel som har haft mindre än ett års utvecklingstid.

Lata jävlar.

Medlem

Verkade ha kunnat bli ett roligt spel, synd att de lade ned. Hade inte köpt det ändå i och för sig, på grund av deras kopieringsskydd men i alla fall.

De borde satsa mindre på att lägga ned spel och mer på att lägga ned DRM


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Problemet med EA HQ är att dom är för stora.. När företagen blri förstora och får mer och mer "underhuggare" så blir det en sådan skildring vad som händer på arbetsgolvet och hos Cheferna..

Cheferna sitter säkert där, snackar lite skit, klappar Sekreteraren på baken när dom bestämmer när ett spel ska va klart.. kan kraven inte uppfyllas så får Gruppchefen skäll och som sedan för det vidare till sina arbetare..

Kvalité spelen hos EA är dom företagen utanför.. som Mythics, Dice etc etc, som inte har så stor koppling till själva huvudkvartet.

Tycker att Blizzard har den bästa arbetspolicyn med att hålla i ett spel länge innan det släpps.. och är det en massa fel så sprutar det ut patcher.. EAs spel så droppar dom ett, underhåller med några patcher sen händer inget mer.. för då sitter hela teamet på ett nytt spel.

Nej... Indie företag är nästan bäst.

Medlem

nämen va faaaan!

Medlem

jag måste ju säga att jag är inte jätteförvånad. dock tål det att tänkas på att detta kanske var det bästa som kunde hända för C&C RTSen? mhm mhm kanske det...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av Famest:

Ett spel måste verkligen vara riktigt jävla dåligt för att EA inte ska släppa det :D!

Haha jag tänkte detsamma. Måste varit löjligt dåligt.


signatur
Medlem

jag tror de ska titta på de som gör redalert 1 i 3d istället
de gör ju ett riktigt bra spel men 100% känsla
kolla själv

www.renalert.com


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Mycket tråkigt, gillade verkligen Renegade och såg fram emot detta..

/ LordDaimos

Medlem

aja, då får man väll hoppas på ett C&C4 som inte är en ända stor laser fest.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av MazZ:

va tråkigt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Gen
Medlem

Som många andra säger - SYND! För Renegade var hyfsat underhållande :> Och Tiberium såg bra ut på SSen.

Medlem

*sadface*


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det är nog lika bra, man kan inte göra FPS av alla spelvärldar... RIP...

Medlem

Om de hade fått på sig till 2010 så hade det säkert kunna blivit något

Medlem

Bättre det här än ett nytt Renagade.. Zomg how that game sucked.

Medlem

Är inget stort fan själv men efter att jag hört allt snack om spelen så kan jag inte förstå varför intresset skulle var litet.:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

http://www.moddb.com/mods/renegade-x <-- är mer sugen på denna än jag någonsin var för tiberium iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Det kan ha göra med USAs ekonomi, läste att EA har gått ned ganska mycket.

Medlem

Nä, jag hade hoppats på detta spel


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Nu blir jag sur! Trodde faktiskt på detta spel. Finns inget annat att säga än: Sadface

Medlem

Ja jag vill inte se ett nytt C&C Renegade, skall dom göra ett FPS av C&C så skall det hålla hög kvalitet.
Jag är rätt nöjd över denna nyhet, dock så tycker jag synd om dom som fick sparken över nerläggandet.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

EA games kan ju ta sig i röven och låta ett riktigt företag få licensen.

12
Skriv svar