Gogorsism, den nya tron. Ny hemsida

Medlem
Gogorsism, den nya tron. Ny hemsida

Läs mer här om gogorsism här! [http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=14790&n=last#bottom] Men komentera gärna här! Den är under utveckling så kom gärna med frågor, ni är också mycket välkommna att bli gogorsister!


signatur
Medlem

Du kan inte göra länkar. Jag hatar dig.

Edit: Du kan redigera inlägg. Min Gud ska låta din Gud leva.

Medlem

det kan jag visst det! Försök vara lite positiv...Glädje är vad vi vill åt!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Thinner:

Läs mer här om rolanddomen här! [http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=14790&n=last#bottom] Men komentera gärna här! Den är under utveckling så kom gärna med frågor, ni är också mycket välkommna att bli rolandister!

Nu är det ju snarare en sekt och ingen tro...

Medlem

utveckla dig...


signatur
Medlem

BF2.se verkar nere (jag kommer iaf inte åt dem)

Kan du inte posta dina stentavlor här istället?

Edit: Nu funkade det.

Låter ju mer som en agnostisk personkult än en sekt/religion


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jag själv har inte någon sorts hög position. Det handlar helt enkelt om att vara en god människa, våga, försöka, glädje, gemenskap m.m. men det som skiljer oss från andra religioner är att vi inte tror att det finns någon andlig gud t.ex. utan vi tror mer på vetenskapen.


signatur
Medlem

Det är väl helt möjligt att ha en religion som avgudar roland.. det krävs förresten bara 1000pers för att starta en religion.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

where do i sign me, myself and that other guy in?
verkar vara en soft religion det där


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

En "religon" som tror på vetenskapen?
Avgudar ni vetenskapmännen då eller själva resultaten av deras forskning?


signatur

<3

Medlem

Vi avgudar inte vetenskapsmännen men vi tror på det som man får lära sig i skolan helt enkelt. Om man kommer på att någoting som tidigare trott var fakta är fel så är det inga problem. Det mesta som vetenskapen kommer fram till brukar stämma och det känns pålitligare en böcker som någon skrivit för tusen år sedan...

Än så länge så finns det ju inget man måste göra när man är med i den här religionen. Gogorsismen kommer förbli en kravfri religion.


signatur
Medlem

kommer man till himlen när man dör? Om inte så kan ni glömma mig


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

URK
Medlem
Skrivet av sno0zer:

kommer man till himlen när man dör? Om inte så kan ni glömma mig

du blir mask födda sedan mask skitt som blir till en maskros som en kanin äter upp. om man ska tro fakta


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Thinner:

Det mesta som vetenskapen kommer fram till brukar stämma och det känns pålitligare en böcker som någon skrivit för tusen år sedan...

Men utan källkritik så är dina "vetenskapsmän" inte ett dugg bättre än en skäggig man med törnekrona.

Jag tycker inte att "rolanddomen" uppfyller kriterierna för att bli en erkänd religion. Om vi bortser från avsaknaden av medlemmar, så har du, till att börja med, inte formulerat några riktlinjer för moral och etik.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

I mitt liv är namnet "Roland" synonymt med dumhet. Jag känner ett par och den ena är dummare än den andra, bara det är en anledning för mig att hoppa er religion.

Jag gillar vetenskapsvinklingen dock och jag vill gärna läsa er trosbekännelse ty en sådan måste ni ha om ni vill vara religion.

"Religionen grundades av två elever i Kärrtorps gymnasium..." Ni kanske inte borde dela med er av ALL infomation.

//En som startade en sekt under sin gymnasietid.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vi kommer inte hålla oss inom några speciella ramar utan vi vet vad vi tror och ser oss som ett alternativ till de andra religionerna. Något som liknar en tros bekännelse kommer säkert så småning om. Vi kommer iaf samla ihop några budskap som vi står för och som vi kan leva efter. Men läsa gjärna det som står under länken och fortsätt ställ frågor!

Kom ihåg att den grundades för några dagar sedan, ni kan inte begära allt på en gång!

Och att vi gått ut med att vi är några i kärrtorps gymnasium ser jag ej som ett proble. Om man skulle hålla det helt hemligt vilka man var så skulle det bli svårt att få folk att lita på en.

Vi har genom gått en refformering och roland har som han alltid har haft inget med det hela att göra. Nytt namn sökes! Det kan vara ett helt nytt ord typ.


signatur
Medlem

så..... när startar vi krig mot judendomen? Krig är coolt, det vet jag för jag lirar många krigspel!

Ni bör ju göra en hemsida om denna religion, så det når ut till den stora massan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag bor i närheten av kärrtorp. Inget gott kan komma därifrån. Det ser man på deras centrum. Personer under 20 är också per definition dåliga, så jag tror mindre och mindre på det här.

Medlem

hemsida kommer...
Karmalicious jag gillar din humor och just glädje är vad vi är ute efter. Btw. vi är inte dåliga.


signatur
Medlem

Haha låter coolt, passar precis på mina åsikter, säg till när ni får upp någon hemsida eller något.

Medlem

Kan ní inte slå ihop er med den där snubben som grundade ett eget land i sommras? Jag har inte hört något så det gick kanske inte så bra dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Eh ja en egen religion? Jag tror inte på nått ändå så jag skiter väl fullständigt i om nån skapar en egen religion men tycker det låter lite olönsamt.. :/

Medlem

Jag börjar arbetet med att göra en hemsida i helgen! Det nya namnet betyder inget annat än vår nya religion och vi är nu ännu mer seriösa med detta nu när vi har tagit bort det här med roland.


signatur
Medlem

Thinner du kan inte kalla det för en religion för fan :D.
Snarare en sekt eller något :D.

Medlem

Gogor hahah.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hur ställer ni er till kollektivt självmord?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Worship Gorgasm? Gorgoroth?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

GoGoPowerRangers?

Inaktiv

"Religonen" ska ha Big Brovaz - Nu Flow som helig sång imo. För alla religoner har en Helig sång!


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Det är så mycket dumt som kopplas till ordet sekt så vi vill inte kalla oss det. Varför inte kalla det religion? Vi kanske inte lever upp till alla kraven men det kan ju vara så att kraven ska ändras och inte vi... Ärligt talat tror jag inte att vi fyller kraven för att vara en sekt heller, så vi kan lika gärna kalla gogorsism för en religion.

Vi kanske kommer kalla det för en filosofi istället eller helt enkelt inte låta oss katagoriseras. Detta ska diskuteras men vi ska nog inte kalla det för en religion men likväll en tro...


signatur
123
Skriv svar