Uppdrag Granskning 26/9

Medlem
Uppdrag Granskning 26/9

Hur tråkigt och förutsägbart var det programmet då? Har vi inte redan sett/hört precis allt det här tidigare. Vad är det Josefsson vill uppnå förutom lite "tycka synd om stackars Anna Sjödin"?

Enda som var underhållande var ju emot som det börjar skaka i knäna på när han ser dörrvakter eller poliser.

Medlem

aj, det missade jag. josefssons "journalistik" har ett visst underhållningsvärde


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Bäst var ju när han åkte ut till någon förort och kallade någon för gangster med en "kompiston". Varpå killen som blev kallad gangster blev skitsur och Janne fick åka hem

Inaktiv

Något speciellt man missat?

Medlem
Skrivet av Fardion:

Bäst var ju när han åkte ut till någon förort och kallade någon för gangster med en "kompiston". Varpå killen som blev kallad gangster blev skitsur och Janne fick åka hem

Ha ja det var ju nästan lite tragiskt.


signatur

<3

Medlem

Jo, han blandar bra med dåligt om man säger så.

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Bäst var ju när han åkte ut till någon förort och kallade någon för gangster med en "kompiston". Varpå killen som blev kallad gangster blev skitsur och Janne fick åka hem

Du vet inte var man kan se det filmklippet?

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Fardion:

Bäst var ju när han åkte ut till någon förort och kallade någon för gangster med en "kompiston". Varpå killen som blev kallad gangster blev skitsur och Janne fick åka hem

Du vet inte var man kan se det filmklippet?

Du kan se hela programmet på svt.se


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Hur tråkigt och förutsägbart var det programmet då? Har vi inte redan sett/hört precis allt det här tidigare. Vad är det Josefsson vill uppnå förutom lite "tycka synd om stackars Anna Sjödin"?

Enda som var underhållande var ju emot som det börjar skaka i knäna på när han ser dörrvakter eller poliser.

Dörrvakter tillhör dock jordens avskum. Dåligt utbildade, mentalt utmanade, steroidstinna stillestånd som en eller två gånger i veckan försöker väga upp sina tragiska liv genom att välja vilka som får vara med och leka. De misshandlar folk utan anledning och har som alternativ inkomstkälla att ljuga i rätten för att få skadestånd av folk som har noll trovärdighet ensamma mot en enad och korrupt vaktkår.

Inte bara ett samlat intryck av mediala inslag, jag har sett det hända för ofta för att det skall vara tillfälligheter själv.

Jo, visst finns det undantag och visst är vissa städer värre än andra med i det stora hela... miff rakt av.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Precis som du skriver, men visste vi inte redan detta?

Edit: Sitter och lyssnar på AB radio och hör vaktens berättelse om hur han blir spöad av Sjödin, hur han inte ens med batong lyckas skada henne. Han blev även upplyft av henne. Detta efter att hon druckit 2 öl, 1 shot, 1 drink, ½ flaska vin.
Skumt att hon inte fick några märken på armen efter 4-5 slag med batongen.
Snart säger han väl att hon stod över honom, där han låg försvarslös på marken och skrek: "I'm the Juggernaut, bitch"

Nä, är man så sorglig att man inte kan hantera småfulla, bastanta tjejer ska man nog inte arbeta som ordningsvakt. Tänk vad som skulle hända om en normalstor man skulle ge sig på honom. Och KS kanske inte ska rekrytera sina läkare på Crazy Horse.

Jag har verkligen inget till övers för varken Sjödin (Handlar inte om den här incidenten) men jag hoppas verkligen inte att hon blir fälld för det här.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Precis som du skriver, men visste vi inte redan detta?
...
Jag har verkligen inget till övers för varken Sjödin (Handlar inte om den här incidenten) men jag hoppas verkligen inte att hon blir fälld för det här.

Jodå, jag är på samma sida. Men å andra sidan så tjatas det ju om samma saker om och om och om och om och om och om och om igen.
(Pelle Almkvist och wow liksom)

Sjödin har jag inte mycket till övers för och jag hoppas att jag slipper se henne i framtidens politik men som du säger... Hoppas att hon inte blir fälld.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

"I'm the Juggernaut, bitch"

Hehehe

Skrivet av Karmalicious:

Jag har verkligen inget till övers för varken Sjödin (Handlar inte om den här incidenten) men jag hoppas verkligen inte att hon blir fälld för det här.

Samma här, jag tvivlar starkt på att hon blir det.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro... Dom sa på nyheterna i morse att ett flertal vittnen styrkte vaktens berättelse och då handlade det om andra gäster.
Sen att krogvakter väldigt lätt tar till övervåld för att dom kan är ju allmänt känt. Tyvärr.
Dom borde ställa dagisfröknar i dörrarna. Då får alla hålla varandra i handen och alla får vara med och leka

Inaktiv

.. Sen kan man undra vad hon sätter för exempel för andra SSUare när hon super järnet och hamnar i krogbråk...


signatur

Internet är din vän

Medlem
Skrivet av Fardion:

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro... Dom sa på nyheterna i morse att ett flertal vittnen styrkte vaktens berättelse och då handlade det om andra gäster.

Mediakåta stammisar som vill ha fritt inträde nästa helg?

Skrivet av Fardion:

Dom borde ställa dagisfröknar i dörrarna. Då får alla hålla varandra i handen och alla får vara med och leka

Haha, Fardion for prezident. Näst bäst idag.

Skrivet av Kråkan:

.. Sen kan man undra vad hon sätter för exempel för andra SSUare när hon super järnet och hamnar i krogbråk...

Med tanke på vad ungdomsförbunden brukar hålla för standard så är det väl inget att orda om? Speciellt inte i en kultur (vår) som går ut på att man under sin högre utbildning skall svina runt och supa så mycket och så ofta man kan. Kår-fenomenet är bara fel. Vill du att jag skall ta på mig en overall och "automathata" ekonomer som inte har samma färg på sina overaller för att jag är teknolog? Då får du fånga mig först.

Ytterligare en aspekt är ju att det kan vara skönt att se att politiker är som folk i övrigt med fel och brister... Om vi, som vissa vill, skulle ha det så att politiker var tvunga att avgå så fort de fiser illa eller glömmer betala telefonräkningen så skulle ingenting bli gjort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Citat:

Först fick Anna Sjödin redogöra för hur mycket alkohol hon hade druckit under den aktuella kvällen. Hon hade vid tillfället druckit två stora starköl, en halv flaska rödvin, en drink och en tequilashot.
- Jag var berusad men det var inget överdrivet, säger Anna Sjödin.

Citat:

Först fick Anna Sjödins väninna berätta om hur mycket alkohol hon hade druckit. Hon hade druckit en tredjedel flaska vin hemma och tequila på Crazy Horse. Hon säger att hon kände sig berusad men inte full.

Bara jag som reagerar på mängden?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:
Citat:

Först fick Anna Sjödin redogöra för hur mycket alkohol hon hade druckit under den aktuella kvällen. Hon hade vid tillfället druckit två stora starköl, en halv flaska rödvin, en drink och en tequilashot.
- Jag var berusad men det var inget överdrivet, säger Anna Sjödin.

Citat:

Först fick Anna Sjödins väninna berätta om hur mycket alkohol hon hade druckit. Hon hade druckit en tredjedel flaska vin hemma och tequila på Crazy Horse. Hon säger att hon kände sig berusad men inte full.

Bara jag som reagerar på mängden?

Dom var kanske så fulla att dom inte minns hur mycket dom hällt i sig

Medlem

Hon kanske var full i rätten? Det gamla vanliga "Jag är inte full!"

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Hon kanske var full i rätten? Det gamla vanliga "Jag är inte full!"

Jag har faktiskt en nära relaterad upplevelse av Anna Sjödin. När jag besökte min broders gymnasieskola i Göteborg inför valet kom både Anna Sjödin och Johan Forsell, för att debattera.

Hon är en riktig karl i kvinnokläder om man säger så. Det första hon gjorde innan debatten var att öppna en göteborgs rapé, ta ut två portionsnusar, och fösa upp under läppen. För att inte tala om det bastanta intryck hon ger, herregud, jag förstår att vakten hade problem med henne, hon måste väga 85-90 kilo.

Medlem

Hon ser ut som en riktig slugger!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Sluggern är nog snarare den som tillfogat dessa skador. Så här skall inte en tjej se ut efter att man "hanterat henne" oavsett vad hon gjort eller sagt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sluggern är nog snarare den som tillfogat dessa skador. Så här skall inte en tjej se ut efter att man "hanterat henne" oavsett vad hon gjort eller sagt.

Sant.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

.

Tänk på att hon enligt vittnen var bångstyrig och inte var still lätt kan åstadkomma dylika skador på armen.

Såret i ansiktet är inte heller anmärkningsvärt eftersom också lätt att få sådana sår om man sliter emot när någon försöker hålla fast dig.

Säger inte nu att hon inte säger sanningen men man kan inte sluta sig till nåra beslut enbart på grund av bilden.

Man fick se en heldel när man gick bla vaktutbildning i lumpen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av teX:
Skrivet av Fardion:

Bäst var ju när han åkte ut till någon förort och kallade någon för gangster med en "kompiston". Varpå killen som blev kallad gangster blev skitsur och Janne fick åka hem

Du vet inte var man kan se det filmklippet?

Du kan se hela programmet på svt.se

Tack, men jag menade klippet med Janne.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

.

Tänk på att hon enligt vittnen var bångstyrig och inte var still lätt kan åstadkomma dylika skador på armen.

Såret i ansiktet är inte heller anmärkningsvärt eftersom också lätt att få sådana sår om man sliter emot när någon försöker hålla fast dig.

Om man som vakt lämnar en tjej (eller kille) som ser ut så här efter att man försökt avvisa personen då har man inte gjort sitt jobb. Inte bra i alla fall. Vem börjar tjafsa med någon man skall avvisa? Någon som är full dessutom? En bra vakt skulle sagt att nu är det dags att gå. Börjar man tjafsa med ett fyllo då har man inte en sportmössa om vad man sysslar med.

Skrivet av Notumforce:

.
Säger inte nu att hon inte säger sanningen men man kan inte sluta sig till nåra beslut enbart på grund av bilden.

Man fick se en heldel när man gick bla vaktutbildning i lumpen.

Jag vet inte vad du gjorde i lumpen men när man vaktar vapen eller strategiskt viktiga mål i krig så är det ju helt andra regler som gäller. The gloves are off, liksom... Men på krogen? Nej... osnyggt är vad det är.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det jag menar är att om du håller någon i ett vanligt grepp så ju mer personen man håller stretar emot desto ondare gör det för personen ifråga och på så sätt uppstår blåmärken och svullnader.

Själva poängen med vissa vaktgrepp är att dom ska vara så obekväma så att man undviker att streta emot.

Tyvärr är personen man håller full så har dom inte samma smärtgräns därav så kan mer skada uppstå än om personen är nykter.

Som vakt ska man självklart prata ur bargästen om det går men vill inte personen gå så måste man handgripligen ta ut dom och i normala fall så får personen inga men av det så länge man inte stretar emot.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En servitris på Crazy Horse vittnade om att hon hörde AS säga "Jävla svartskalle" till vakten, men efter att ha hört vakten vittna så tror jag att det är fullt möjligt att servitrisen hörde en kvinnoröst säga det, och att det då skulle kunnat ha varit vakten själv som sagt det själv för att sätta dit AS. Allt tyder ju på att han var bitchen i det korta, men heta, förhållandet den där kalla kvällen.

Medlem

men hallå? en liten sthlms tjej med en styrka på 10kg per arm, sen en/flera vakter på 120kg och som tar 150kg i bänk, hallå! man behöver inte slås, räcker med att hålla fast henne om hon nu var bråkig.


signatur

R.I.P The_maxx

nj
Medlem
Skrivet av IceMan:

men hallå? en liten sthlms tjej med en styrka på 10kg per arm, sen en/flera vakter på 120kg och som tar 150kg i bänk, hallå! man behöver inte slås, räcker med att hålla fast henne om hon nu var bråkig.

"En liten sthlms tjej"? Vet inte helt om man kan kalla Anna Sjödin för det, dels efter Chief Red Cloud beskrivning av henne samt efter en fin liten artikel Aftonbladet skrev om henne när hela den här historien var på tapeten i början av året. Citerar några rader från den;

Citat:

Hon har varit framgångsrik landslagsspelare i damlaget.
-Jag spelade i klungan men är en rätt offensiv person, har hon berättat.

Samt

Citat:

På fritiden har hon ägnat mycket tid åt att träna upp sin fysik - bland annat genom styrketräning.

Så att hon är liten och späd är nog bara att glömma, vill hon göra motstånd så kan hon nog sätta emot rätt rejält.

Förvisso åter en gång Aftonbladet, men den här artikeln, även den från januari, innehåller lite fina kommentarer från personalen. Fast med tanke på att det är Aftonbladet så kan man ju fråga sig hur vinklat det hela är.

Inaktiv

Ähhh vakten var ju inte taktiskt nog... Han skulle ju sagt något i stil med "kolla en moderat står och moonar dig där utanför". Då hande hon nog frustat och pustat för att sekunden senare springa ut med huvudetföre likt en annan noshörning...
Jag vet inte om jag är speciell men när jag såg bilden på henne här ovan så tänkte jag direkt NOSHÖRNING!

12
Skriv svar