Pixmaniabesvikelse

Medlem
Pixmaniabesvikelse

Trogna läsare minns att jag härom dagen äntligen fick min beställda diktafon (en Sony ICD-BX700) från Pixmania - skickad från Australien med sådär ett kilo onödigt papper i förpackningen. Igår tänkte jag bekanta mig med dess funktioner, så jag satt och pillade lite på den och tittade i manualen. Jag förundrades över hur snyggt de dolt USB-kontakten. Eller vänta nu, <b>var ÄR USB-kontakten?</b> Och varför var det inte någon USB-sladd i paketet...

Efter en snabb undersökning visar det sig att det inte <b>FINNS</b> någon USB-port på min diktafon, som med andra ord är i stort sett oanvändbar. Jag vet att det finns de som sparar alla sina bilder på sin enda digitalkamera, och kanske till och med de som använder en diktafon utan att någonsin vilja flytta en fil från den för att lyssna i någon annan form. Men jag är inte en av dessa människor (jag har mina digitala bilder på TRE olika fysiska hårddiskar, och allt frilansjobb har jag dessutom gjort backup på på en USB-pinne <b>som jag bär med mig</b>, så att det inte försvinner om huset brinner upp). Just därför tittade jag väldigt noga så att den diktafon jag beställde hade USB så att jag kunde föra över filerna till datorn. Som du kan se ovan står det fortfarande att den har det, hos Pixmania åtminstone.

Förhoppningsvis är det sista gången jag gnäller om det här, med lite tur går det smidigt att skicka tillbaka diktafonen och beställa en ny, som jag faktiskt kan använda. Men jag vet inte, mitt intryck av Pixmania hittills är att de kan bli <b>det nya Elgiganten</b> (där jag aldrig har köpt något som har fungerat utan att behöva bytas minst en gång). Jag beställer nog min nya diktafon från någon annan.

#blogg

Medlem
Pixmaniabesvikelse

Skulle aldrig beställa från Pixmania. De är smått ökända för sin bristande kundservice och de "behöver inte följa svensk konsumentlagstiftning då de är ett franskt bolag". Plus-Sverker har varit på dem också.

Medlem

Ouch, Pixmania är inte roliga att ha och göra med att döma av vad andra kunder sagt. Hoppas att det går smärtfritt.

Å andra sidan bör man ju alltid ta andras omdömen med en stor nypa salt. Jag har t.ex. aldrig haft problem med Elgiganten och föredrar ofta den butiken framför nätbutiker.

Medlem

Ja, pixmania... Dom har lågt på prisjakt och har varit med i Plus så du gör nog rätt i att byta affär.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Elgiganten är väl okej om man vet vad man vill ha när man kommer dit, eftersom personalen - om man ser dem överhuvudtaget - inte har en aning om vad de säljer. Men jag har köpt skärmar, skrivare och annat där, och varje gång har jag tvingats byta minst en gång för att det ska funka. Favoriten var när jag köpte en "ny" skrivare som någon plockat bläckpatronerna ur och sedan lämnat tillbaka - vilket personalen förstås inte hade kollat, utan de sålde den glatt till mig. Blev lite jobbigt att övertyga dem om att den var tom när jag fick hem den...

Leveransen från Pixmania var dock helt okej, även om det tog åtta dagar att få grejorna (från Australien!). Men kundservicen verkar lite oengagerad: "Vi har noterat att du är missnöjd med din produkt", fick jag. Nej, ni har sålt en produkt med falsk varudeklaration! Grisar.

1
Skriv svar