Inaktiv
KeyLock

Hallå

Jag och några kompisar håller på med något som heter Ungt företagsamhet. Vi har kommit på en produkt som vi undrar om ni skulle kunna tänka er köpa.

Det är ett plasthölje som ska sitta över jobbiga tangenter som t.ex. Capslock, Windows eller inserttangenten.

Vi skulle vilja kunna ta 20 kr för ett överdrag skulle det vara för mycket eller är det för lite? Vi tänker även om vi skulle kunna göra en påse med 3 olika plast höljen för kanske 55 istället.

Så nu undrar vi skulle ni vilja köpa denna produkt? Och om priset är lagom.

För er som vill se en bild:
http://i94.photobucket.com/albums/l111/random42_2006/capslock...

Medlem

Själv har jag inte större problem med att av misstag trycka fel tangent. Capslock och insertknappen kommer jag aldrig åt och windowstangenten använder jag flitigt. Så mitt svar är nej. Men rent allmänt kan jag tycka 20 kronor kan vara för mycket för enskilda höljen. Då tror jag mer på 3-pack (olika storlekar?).


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

självklart olika storlekar beror ju helt på tangenten men vi försöker att göra dom till standard modeller först och främst

Medlem

Uhm, Då ogilar du säkerligen om jag tipsar om att det finns mjukvara för att disablea varenda nedrans tangent på ditt bord.
Jag skulle nog inte ens ta det lite seriöst om någon ens gav mig ett. Men detta är ju bara min åsikt.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag är på budos linje här. Varför skulle jag vilja köpa saker, sätta på tgb (som stör linjen på tgb dessutom), när det finns mjukvara som fixar det?

btw, länkarna till bilderna får jag inte att funka.

Medlem

bilden funkar för mig, även om den inte var så mycket att se

måste nog stämma in i den negativa kören, inget jag skulle köpa eller ens använda om jag fick det tyvärr...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Inget för mig, men å andra sidan tror jag inte fz's medlemmar är rätt målgrupp för en sån här produkt.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Dom tangenterna jag inte använder sliter jag av tangentbordet. Gratis och bra.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

såg att frågan är uppe på sweclockers också, där brukar det komma en och annan dryg kommentar, så var beredd!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

tanken är väl god, men jag skulle inte betala för det. trycker inte fel så ofta.

Medlem

20 kr för en plastbit låter lite väl mycket.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jag skulle behöva en för min väntelägesknapp som sitter precis över esc. Inte för att jag har några problem men alla mina kompis kommer alltid och trycker på knappen och säger: "Men det är esc som ska sitta längst upp!"


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

HAha, ledsen, funkar aldrig.
Alldelles för dålig vinstmarinal/såld produkt. Ni måste sälja med hög volym vilket ej kommer att ske med den produkten, sorry.:heart:


signatur
Medlem

Kort och koncist; nej du, skulle inte tro det.

Medlem

Alltså... om ni anpassade er produkt en smula och vände er till en annan målgrupp så kan jag se ett användningsområde...

Om man kunde göra er produkt större så att den blockerade exempelvis alla tangenter som inte är bokstavstangenter eller tvärtom, kanske ett raster där bara de tangenter man behöver för att spela ett visst spel syns osv - då skulle man kunna (med stor sannolikhet) marknadsföra och sälja dessa i handikappssamanhang.

Exempel:
En person med cp-skada som har svårt att träffa en viss tangent utan att få med sig 12 andra tangenter skulle vara hjälpt av att de andra "oviktiga" tangenterna är blockerade.

En utvecklingsstörd person som skall skriva dagbok eller liknande som blir stressad/förvirrad av alla tangenter som inte behövs.

Synskadade nybörjare?

Släng på ett "Counterstrike-raster" så att alla tangenter du inte behöver för att spela counterstrik blir blockerade så blir det mycket mer begripligt för vissa...

Vad ni än hittar på... Lycka till!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nej.

Försök sätt er komma på några andra förslag. Detta är defenetift inget som ni skulle tjänar pengar på. Kommer endast bli mera bekymmer med det än det är värt. Ta ett jobb som vad som helst under en vecka så har ni tjänat mera pengar, än ni någonsin skulle göra på denna produkten.

Medlem

Personligen har jag inga problem med caps eller andra tangenter och misstänker att detta är en sån produkt som bara hänger i affärer då det är jävligt omständigt att köpa ett hölje för att blocka capslock. Dock så skulle nog en hel del säljas, kanske tillräckligt för att göra den till en del av en produktserie.. men vad vet jag om företagande? Inte så jävla mycke.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

men vad vet jag om företagande? Inte så jävla mycke.

Du är konsument, du vet troligtvis mer om produkters nytta och hur praktiska de är, än vissa chefer som pumpar in miljoner i värdelösa produkter. Har sett mycket skit i mitt liv som höjts till himmlen som lösningar på alla världens problem.

Att nu dessa "capslock snubbar" frågar om någon är intresserad är ett tecken på intelligens som dessutom sparar både pengar och tid.

Mitt tips till er är; Prova en kundgrupp som kan mindre om datorer, där kan ni ha en marknad.

Kanske kan utveckla produkten till ett smutsskydd, men där tror jag det finns färdiga produkter redan. Kan vara värt att undersöka.

Anyway, lycka till till er.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Har sett mycket skit i mitt liv som höjts till himmlen som lösningar på alla världens problem.

Ett exempel eller två?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dont quit your dayjob.


signatur
Inaktiv

Som många säger så kan jag inte se någon större nytta av denna produkt. Ni borde starta ett företag som lär folk att hålla fingrarna i styr när dom skriver. Det bör lösa problemet

1
Skriv svar