Clear Sky tillfräschat

Robot
Medlem
Clear Sky tillfräschat

härligt
Alltid nice då speltillverkarna är aktiva med Patcher


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

hoppas de håller samma takt med patchandet länge till.

Inaktiv

Lär folk kunna ta andras cd keys?


signatur

a"C"RED -

Medlem

gott att dom fixa savegame grejjen!

Medlem

najs, ett antal buggar i CS atm som är J*a jobbiga, förhoppningsvis blir det bättre nu. lite iaf :>

Medlem

Att de släpper ett allt för ofärdigt spel kan väl inte på något sätt vara positivt?

Varför inte? Så gör ju alla nuförtiden.


signatur
Medlem

Fint
Fast ingen FPS ökning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gött kanske fixar detta buggen utanför warehouse där mitt spel iallafall crashar hela tiden..

Medlem

jag fick ett allmänt bättre flyt nu 8) .
fick börja om eftersom spelet crashade vid samma punkt i sista banan .. hoppas denna patch löser det problemet så jag slipper spela ända dit för att sedan inte kunna klara spelet ändå... det är synd att ClearSky är så buggigt då det övrigt är ett jädrigt coolt o bra spel, programmerarna måste helt enkelt ha haft för bra tillgång till vodka

Medlem
Skrivet av Bluescreen:

Att de släpper ett allt för ofärdigt spel kan väl inte på något sätt vara positivt?

Det gör man ju aldrig med meningen.
Lite lättare att hitta buggar och fel när flera hundra tusentals spelare kör spelet än några hundra på ett företag testar / knopar på det.

Medlem

Trevligt. Ingen crack har kommit ut dock till den

Inaktiv

Klarade nyss ut det utan ett enda problem genom hela spelet.

Enda jag saknade var möjligheten att gå och lägga sig på quallen så att det blir dag.. Så drygt att sitta uppe och vänta på dag, liksom våga gå genom red forest på kvällen med massa jefla muterade vargar som springer runt och ylar bredvid fötterna på en >.<

Inaktiv

Om man sitter på rysk version, vad är det som gäller då?


signatur
Medlem

Patcharna ska väl funka på alla versioner från och med nu, har jag läst någonstans iaf.

Skönt med en ny patch iaf, då ska jag äntligen ge Clear Sky ett nytt försök och börja om från början

Change-log;

Citat:

Game changes

- Fixed an error which prevented the guide from leading the player to the Cordon. This was caused by the fact that the autosave function failed to save all data, and once such a saved game was loaded, the game became impossible to complete. If this error occurred, it was necessary to restart the game from the beginning.
- Fixed a bug with secondary objectives (Deliver item), which caused the arrow to point to the wrong NPC after a save/load.
- Changed the reward for lowering the bridge in the Red Forest.
- Changed the reward for killing bandits at the Freedom base filling station.
- Fixed the Freedom technician?s dialogue. After accepting a secondary objective, it became impossible to undertake/complete objectives to find flash drives.
- Fixed an error, which caused the situation to be displayed incorrectly in the PDA Faction War section.
- Fixed an error, which caused the number of grenades for the grenade launcher attachment to be saved incorrectly following modifications.
- Fixed an error, which caused FPS to fall when the cursor was moved over headings on the PDA map.
- Fixed an error, which sometimes caused the game to crash to desktop when the game was saved during an NPC death animation sequence.
- Fixed an error, which caused carried weight to be calculated incorrectly when a suit was upgraded or artifacts attached.
- Fixed an error, which sometimes caused faction strength to be displayed incorrectly in the PDA statistics.
- Fixed an error, which caused the game to crash following the loading of a saved game due to incorrect saving of monster animations and armed NPC grenades.
- Fixed an error, which sometimes caused ammo to be displayed incorrectly after searching bodies.
- Fixed an error, which sometimes caused individual NPCs to be enemies, while the rest of their faction was neutral or friendly.
- Fixed several minor HUD, inventory, PDA and main menu errors.
- Minor rebalancing of trade and items that pop out of dead bodies.
- Fixed a problem, which allowed the player to leave the Zone in the water part of the game (first visit to the Swamps).
- Changed the process for rewards given for joining factions.
- Changed rewards for destroying faction bases.
- Fixed game crashes during conversations with enemy technicians.
- Added ability to upgrade GP 37 with the help of Freedom and Bandit technicians.

Multiplayer

- Added ability to ban and kick players from the game using their GUID (serial number), in addition to name and IP.
- Fixed several errors in multiplayer chat, including the fact that the following letters could not be entered in some circumstances: A, Z, X, C, V.
- Fixed a large number of various errors which caused client and server crashes in the multiplayer.
- Added IP filter (for games in certain subnets).

Fixed the following script crashes:

- smart_terrain.script:227: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:1003: attempt to index field '?' (a nil value)
- sim_combat.script:950: attempt to index a nil value
- sim_board.script:688: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:288: attempt to call method 'clear_smart_terrain' (a nil value)
- bind_monster.script:72: attempt to index field '?' (a nil value)
- xr_effects.script:1607: attempt to index field '?' (a nil value)
- ! [LUA][ERROR] ERROR: There is no task with entity_id(_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil))
- ! [LUA][ERROR] ERROR: error. val_smart_terrain_5_0_freedom_antenna(_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil))
- fixed crash (task_objects.script:2231: attempt to call global 'blowout_hit_with_pp_and_cam_effectors' (a nil value))
- fixed crash (ERROR: Invalid AI map at kamp point [mar_smart_terrain_6_8_kamp_1](_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil)))
- fixed crash (sim_combat.script:429: attempt to index local 'comander' (a nil value))
- fixed crash (task_objects.script:580: attempt to concatenate field 'id' (a nil value))

Medlem
Skrivet av Mooe:

Trevligt. Ingen crack har kommit ut dock till den

Suck.
Köp spelet så ska du se att det går bättre.

Medlem

heat du som har klarat ut spelet kan man fortsätta spela det efter sista uppdraget? Som på Shadow of chernobyl så kunde man inte fortsätta efter man har klarat ut spelet.

Medlem

Yay!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Nope jag kunde iaf inte fortsätta spela efteråt.
Vore lite ologiskt också med tanke på slutet hehe


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Tikki:

heat du som har klarat ut spelet kan man fortsätta spela det efter sista uppdraget? Som på Shadow of chernobyl så kunde man inte fortsätta efter man har klarat ut spelet.

Nej det kan man inte. Men precis som i orginalet så kan man installera moddar som fixar det.

Medlem

Fuck. Kan inte ladda mina saves,,spelet crashar med en bugreport i bugtrapper.
Suck!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

i princip allt i patchen har redan hemmafixare gjort själva och lagt ut i stalkers forum...trist att användarna får laga spelet

Medlem

Hemanvändare gör ju hälften av jobbet, utan alla mods och fixes så skulle detta vara bara en ny boiling point.

Inaktiv

Hjälp mig!!!!!!!!!

Stalker: clear sky eller Crysis: warhead?

Riktigt sugen >_<


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Hjälp mig!!!!!!!!!

Stalker: clear sky eller Crysis: warhead?

Riktigt sugen >_<

Warhead! Det var riktigt coolt!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Varför inte båda? 300 spänn styck max ju. Som ett PS3 eller x360 spel. klart värda


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv
Skrivet av Peete:

Varför inte båda? 300 spänn styck max ju. Som ett PS3 eller x360 spel. klart värda

Neee, får bara ångest när jag har flera spel jagi nte klarat av ^^


signatur

a"C"RED -

Medlem

nej denna uppfräschning fixade inte mitt 327 scriptfel nil value,,får bara fortsatta CTDs,,,:evil:

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av Tikki:

heat du som har klarat ut spelet kan man fortsätta spela det efter sista uppdraget? Som på Shadow of chernobyl så kunde man inte fortsätta efter man har klarat ut spelet.

Nej det kan man inte. Men precis som i orginalet så kan man installera moddar som fixar det.

Precis. Dock så tyckte jag slutet sööög. Fattade inte att det var slut förns eftertexterna kom, så dåligt var det >.<

12
Skriv svar