På tal om datornördar...

Medlem
På tal om datornördar...

...lite onödigt att skapa en ny tråd kanske men jag bara kände att jag var tvungen att visa klippet på fz - Ni som tyckte att ni var nördar får nog tänka om, en här killarna sätter ny standard.

[http://38.119.88.37/283b24ef02b32f8e2315a7bde831db61/video/ne...]


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Lajv eller? Sånt där har jag aldrig förstått mig på, hade känt mig skit löjlig om jag klädde ut mig som en tomtenisse och tralla runt med svärd i skogen. Men det är väl kul för dem om de kan göra så utan att känna sig as löjliga.
Ja det där är vad man kallar supernördar :P.


signatur

<3

Medlem

Det är rätt harmlöst ändå, den här killen därmot :\


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Det är rätt harmlöst ändå, den här killen därmot :\

Reno 911 måste vara ett av dom bästa programmen någonsin.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Det är rätt harmlöst ändå, den här killen därmot :\

Ja men det där i från "Reno 911", ett humor program och är med all säkerhet inte på riktigt.

Edit: så han Crenshaw före :P.


signatur

<3

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

...lite onödigt att skapa en ny tråd kanske men jag bara kände att jag var tvungen att visa klippet på fz - Ni som tyckte att ni var nördar får nog tänka om, en här killarna sätter ny standard.

[http://38.119.88.37/283b24ef02b32f8e2315a7bde831db61/video/ne...]

Jag har skrattat mycket åt detta enda sedan jag såg den för första gången. Så jävla bra.

En gång så kom det en kille utklädd till en sån lajvare när jag åkte bil. Så jag stanna brevid honom och skrek "lightning bolt" o låtsades kasta något på honom. Sedan så börja han typ dra sånna heals på sig själv eller något, jag drog därifrån fort som fan.

Skumma folk det finns


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Det ända jag tänkt på i andra filmen var fan vilka jävla pack till poliser? Hade jag varit polis hade jag bara garvat och sagt: Jaja, mm, ja det är klart att han blev sjuten av en magisk pil os.v.

Men nej nej.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Höhö, lajvare är lite skumma ja.
Finns en del såna häromkring... Nån gång blev jag utnyttjad som nån slags NPC eller liknande...

Inaktiv

Haha, såg kul ut men det är väl inget fel på lajv om man inte känner sig nördig

Medlem

Visa lajvar och visa mekar med bilen, whatever floats your boat

Medlem

helcrazy, vissa tror ju faktiskt att dom lever i dom världar dom rollspelar i ju :\


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kanske borde skrivit att det stod att de spelade upp sån't de varit med om i wow... Håller lajvare på att skrika "fireball" och så där?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kom ihåg bara, alla liv förutom irl är bra
hehe gillar när han säger "im whereing runaway boots" eller nått sånt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IronHide:

Det är rätt harmlöst ändå, den här killen därmot :\

Haha, riktigt kul video.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

kom ihåg bara, alla liv förutom irl är bra
hehe gillar när han säger "im whereing runaway boots" eller nått sånt

"Boots of escaping" tror jag och jag håller med, så jävla kul

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Kanske borde skrivit att det stod att de spelade upp sån't de varit med om i wow... Håller lajvare på att skrika "fireball" och så där?

Visa finns det folk som skriker Fireball och sånt, men det är inte så vanligt, beror ju på vilket universum dom spelar efter. Typ tecken med händerna och sånt är vanligt i bland annat vampire lajv. För att markera om man är osynlig och liknande

Medlem

Måste ju dock ge grabbarna en eloge, för jag antar att man måste ha jääkligt livlig fantasi för att skutta runt i skogen på det där viset.

Medlem

Snubbarna i första videon är riiktiga B-lajvare.. Ser ju tydligt att dom spelar utanför någon snubbes hus, garage osv.
Rolig film f.ö


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Undrar dock vad dom kör efter, killen slänger typ 5 lightnings bolts och 2 st "deaths" Verkar vara en lvl 90 mage i D&D eller nåt lol

Medlem

Hoppas ni förstår att filmen med poliser är uppgjord
och jag hoppas också innerligt att ni inte tror att lajv ser ut eller går till som "lightning bolt" filmen

// Stolt lajvare.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Hoppas ni förstår att filmen med poliser är uppgjord
och jag hoppas också innerligt att ni inte tror att lajv ser ut eller går till som "lightning bolt" filmen

// Stolt lajvare.

well, visa gör det, samma med folk i vampire som går runt och gör tecken med händerna. Alla lajvar ju inte på sammasätt och det borde en stolt lajvare veta

Medlem

Självklart går det till på olika sätt var inte så jag menade, ville bara uppmärksamma er om att allt lajvande inte ser ut som den filmen. Vilket jag mött allt för många som tror...

Det där är en hemsk film som späder på fördommar Jag har själv aldrig stött på något liknande innom lajv ^^

Hoppas jag inte gjorde mig ännu mera otydlig


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Haha, ni är ju likadan som de på filmen! Ni kritisterar typ "Njae, man får inte kasta fem lightningbolts på en lvl 32 mage..."


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det finns ingenting som någon lajvare skulle kunna säga för att få mig att tycka att det är något annat än skrattretande trams. Men så länge ni själva har roligt och trivs så, visst, lycka till. Kör hårt.
Den där filmern bekräftade mina redan upplevda erfarenheter.

Tack för skratten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det finns ingenting som någon lajvare skulle kunna säga för att få mig att tycka att det är något annat än skrattretande trams. Men så länge ni själva har roligt och trivs så, visst, lycka till. Kör hårt.
Den där filmern bekräftade mina redan upplevda erfarenheter.

Tack för skratten.

Thank you! det har jag 8)
Får man fråga vad det är för erfarenheter du har av lajv som har varit som på filmen? Vore väldigt kul att veta


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

är själv inte i närheten av lajvare, men jag måste ändå ställa mig i försvarsställning. tror att många här upplever lajvare på samma sätt som "vanligt folk" upplever oss datorintresserade. av någon anledning är det nördigare att vara datormänniska än att vara tex fanatiskt tennisintresserad? en annan vanföreställning är att lajv/datorintresse utesluter alla andra aktiviteter. vet inte hur det är med er andra, men jag har faktiskt ett helt normalt liv vid sidan av mitt forum-missbruk


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Får man fråga vad det är för erfarenheter du har av lajv som har varit som på filmen? Vore väldigt kul att veta

Mina erfarenheter är andrahandsinformation ifrån personer som deltagit i såna tillställningar. Det vill säga "redan frälsta" lajvare som försökt förklara för mig i så positiva ordalag som möjligt hur det är. Det förvånar föga, men jag blev inte imponerad.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fast vore inte världen bra tråkig om alla gillade samma saker såsom lajv?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast vore inte världen bra tråkig om alla gillade samma saker såsom lajv?

Jo, vad skulle vi skratta åt om inte jorden var fylld av töntar?
Själv är jag just nu väldigt insatt i s.k Actual Reality, det är som Virtual Reality fast på riktigt. Funkar i de flesta lägen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar