Söker en "låt" sida

Medlem
Söker en "låt" sida

Tjenare. jag söker en sida som jag tror/kommer ihåg heter någonting med Panda? Man får göra egna kanaler som spelar upp musik av samma sort. några ideer?

Medlem
Medlem
Medlem

Jo, pandora är ju alltid bra om du vill hitta musik i den stilen du gillar :).

Youtube-proffs

gillar den sidan. Särskilt när dom visar artister som har liknande musik. Riktigt bra om man vill utvidga sin albumlåda lite!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

det är lite buggat verkar det som, jag sökte på Guns N Roses "we'r now searching for bands that are the same like Guns N Roses, spelade en gunner låt då (Guns N Roses) fast, det kanske ska vara så? ;O
Edit: Sökte även på Guns And Roses, kom upp ett hardcore rap band då :S:P


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

nice sida.
får jag kolla in lite mer nogrant

Medlem
Skrivet av Greger:

det är lite buggat verkar det som, jag sökte på Guns N Roses "we'r now searching for bands that are the same like Guns N Roses, spelade en gunner låt då (Guns N Roses) fast, det kanske ska vara så? ;O
Edit: Sökte även på Guns And Roses, kom upp ett hardcore rap band då :S:P

Jag har pandoerart länge och inte märkt några riktigt wacko förslag, man skall ju delta själv för att det skall bli bra dock... I like this, not this osv...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ja alltså, det var första låten som kom upp (både för Guns n Roses , och Guns and roses)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

första låten som kommer upp är väl alltid av den artist man skriver in. sen kommer de andra i samma genre


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

första låten som kommer upp är väl alltid av den artist man skriver in. sen kommer de andra i samma genre

Nej, inte alltid faktisk även om det är så ofta. Hade den låt/artist kommit upp när man skrev in det så hade de inte fått kalla sig radio... men för det mesta är det som du säger.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Helt okej.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Bästa musiksidan att använda på jobbet, man hittar musik som man inte skulle finna annars

Medlem
Skrivet av Robfox:

Bästa musiksidan att använda på jobbet, man hittar musik som man inte skulle finna annars

Om man får nyttja strömmande media ja...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

riktigt bra sida, där kommer många timmar gå åt märker jag nu

Inaktiv
Skrivet av Robfox:

Bästa musiksidan att använda på jobbet, man hittar musik som man inte skulle finna annars

Annars kan man alltid skriva tex "Gorgoroth similar music" på google så kommer man till music.yahoo.com som visar liknande artister (similar music). Svåarare blir det ju att lyssna på dom dock. så här :$

edit: similar artists var det visst


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

gillar Pandora, mycket bra musik jag aldrig hört talas om


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

PaZ
Medlem

Kul idé, men det funkade bedrövligt för mig.. jag tycker inte att alabama thunderpussy och my dying bride har så mycket gemensamt..

Medlem
Skrivet av PaZ:

Kul idé, men det funkade bedrövligt för mig.. jag tycker inte att alabama thunderpussy och my dying bride har så mycket gemensamt..

Om du undrar vad dessa band har gemensamt så kan du få veta det genom att klicka på "Why did you play this song?" Stirra dig inte blind på gruppen, då många grupper gjort låtar som inte alls är representativa för dem i övrigt. Fick tex upp en grupp i en sökning som hade en jävligt bra "grungie" ballad och när jag utforskade gruppen vidare var det inte alls vad jag trodde... smutsig, snabb och mörk metall.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

PaZ
Medlem

My dying bride spelar doom-metall med inslag av gothlmetall och dödsmetall och jag har fått upp tre, distinkt olika my dying bride-låtar, tiamat (som är en ok länk), francisco (latinopop) och sen dök alabama upp.. och beskrivningarna säger mig inte så jättemycket, är jag rädd. vad är vamping, key tonality och repetitive melodic phrasing?

edit: ok, minor key tonality är alltså mollackord. men det verkar krävas en hel del musiklingo för att förstå detta..

1
Skriv svar