Warhammer Online: Age of Reckoning

Robot
Warhammer Online: Age of Reckoning

Inget spel är perfekt vid release. Den regeln gäller alla titlar, och inte minst massiva onlinespel. Därför är det extra viktigt med ett gott första intryck. Den första känslan från denna potentiella World of Warcraft-dödare var något jag inte alls hade väntat.

#age-of-conan-hyborian-adventures, #mythic-entertainment


Inaktiv
FZ recenserar Warhammer Online

Välförkänt betyg!

Medlem

Spelarklasserna delas upp i två gäng, Chaos och Order.

Antar att ni menar Order och Destruction. Inte Chaos som är en ras.

Medlem

Överskattat lir tycker jag. P.S. att kalla WoWs grafik allt annat än bedårande är ju galet, det är ju precis det den är. Även fast WoW kanske inte har lika många polygoner som WAR vill jag påstå att det är snyggare i effekter, animationer och estetik. Det som gör WAR värt att spela skulle WoW kunna slänga in i en patch (lvla av enbart pvp, public quests och achievements. Gillar du fortfarande WoW finns det ingen anledning att byta till WAR.. IMO.. vart lång P.S.... Tju


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Överskattat lir tycker jag. P.S. att kalla WoWs grafik allt annat än bedårande är ju galet, det är ju precis det den är. Även fast WoW kanske inte har lika många polygoner som WAR vill jag påstå att det är snyggare i effekter, animationer och estetik. Det som gör WAR värt att spela skulle WoW kunna slänga in i en patch (lvla av enbart pvp, public quests och achievements. Gillar du fortfarande WoW finns det ingen anledning att byta till WAR.. IMO.. vart lång P.S.... Tju

Fast det beror på vad du gillar med WoW, gillar du PvE så antar jag att det kan vara smart att stanna och vänta till Wotlk. Är du däremot en pvp:are in i själen så prova för guds skull War INNAN ni bildar er en uppfattning om spelet. Hela spelet är byggd kring RvR och det är knappast något man kan säga om WoW...

Medlem

Varför nämner ni inte saker såsom trophys, achievements, Tome Of Knowledge, färga rustningar osv? Eller varför inte att man kan ta över borgar och hänga sina guild standards på dem? Eller hela guildsystemet för den delen?

Tycker denna recension var ganska innehållslös..
Helt värdelös.. Skärpning.

Medlem
Skrivet av Preed:

Överskattat lir tycker jag. P.S. att kalla WoWs grafik allt annat än bedårande är ju galet, det är ju precis det den är. Även fast WoW kanske inte har lika många polygoner som WAR vill jag påstå att det är snyggare i effekter, animationer och estetik. Det som gör WAR värt att spela skulle WoW kunna slänga in i en patch (lvla av enbart pvp, public quests och achievements. Gillar du fortfarande WoW finns det ingen anledning att byta till WAR.. IMO.. vart lång P.S.... Tju

Om du tycker att WoW har snyggare effekter än WAR så bör du verkligen införskaffa dig ett par glasögon snarast. För då har du synfel.

Inaktiv

"Ålderstigen grafik" Jag tycker att grafiken är bra, detta är ju ett fantasy mmo.
Annars skulle det varit omöjligt köra RvR om grafiken skulle varit för snyggt,
Så jag tycker inte dem har rätt att klaga på grafiken. 4.5/5

Medlem

Jo, jag tycker nog att Tome of Knowledge och allt som har med den att göra borde ha nämnts. Den är ju bara så nice.

Annars så var det en rätt bra recension. Har själv lirat sedan pre-start började, och jag tycker fortfarande att det är jäkligt kul. Det är bra jobbat av WAR, då jag tröttnade på WoW fort som f*n.

Inaktiv

Måste få min röst hörd när det kommer till det här spelet. Jag gav 349:- något som jag kan delas upp i tio timmars spelande. 35:- i timman är ganska billigt ändå, om man jämför med en bio eller en öl på krogen.

Men efter tio timmar tröttnade jag på att effekterna liknar Playstation, ljudet Game & Watch och hastigheten på karaktärerna och dess animationer Paralympics. Förutom Shaman då som jag precis orkade spela.

Ser man till andra aspekter så kan grafiken, vilken verkar vara huvudämnet i denna recension, bekrivas som okej. Dock saknar jag något som gör den egen, omnämnda WoW har i alla fall en väldigt egen stil. Sen ska sägas, att om grafiken styr spelet så är ju poängen med "spelet" borta. Se en bra film från Pixar studios istället.

Efter att ha testat sju-åtta olika MMOs så var jag tvungen att lägga vantarna på även detta. Tyvärr så hamnar det i hyllan jämte de andra. Inget höll en kvar och karaktärerna får fortsätta att springa i sin sirap helt utan min involvering.

Som slutkläm så kan jag bara säga att om du fortfarande gillar ditt nuvarande mmo, om ens lite, vare sig det är WoW, AoC eller EVE så spar dina pengar och lägg dem på månadsbetalningar tills något annat dyker upp.


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem
Medlem

Undrar när Fz:s recensioner ska bli konstruktiva o givande.....

Medlem

Tycker det är ett kalasspel, som andra sa så är tyärr recensionen rätt trist.

Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av Preed:

Överskattat lir tycker jag. P.S. att kalla WoWs grafik allt annat än bedårande är ju galet, det är ju precis det den är. Även fast WoW kanske inte har lika många polygoner som WAR vill jag påstå att det är snyggare i effekter, animationer och estetik. Det som gör WAR värt att spela skulle WoW kunna slänga in i en patch (lvla av enbart pvp, public quests och achievements. Gillar du fortfarande WoW finns det ingen anledning att byta till WAR.. IMO.. vart lång P.S.... Tju

Om du tycker att WoW har snyggare effekter än WAR så bör du verkligen införskaffa dig ett par glasögon snarast. För då har du synfel.

Undra vem som ska skaffa glasögon, har du ens sett spellserna i war? Jag har då inte sett sämre effekter på många år, och jag som tyckte wow hade dåliga, men ändrade mig ganska snabbt efter inköpet av war. Sen att man kan kasta spellserna när dom är på cd osv är en annan sak, det har ju trots allt nyss kommit så.

Redaktör
Skrivet av softis:

Undrar när Fz:s recensioner ska bli konstruktiva o givande.....

Samma dag som kritiken du ger blir det...?


signatur
Medlem

Lite innehållslös recension tycker jag, den kunde med lätthet varit ett par sidor längre. Som ovanstående talare har sagt så borde tome of knowledge ha nämnts.

Även fokuserat mer på guilds. Att man kan levla som guild och därmed låsa upp nya tactics, standards med mera. Sen grejen att man ska ta över keeps och kan sätta upp sin guilds standard där och på så sätt visa (skryta) för alla om sitt guild.

Finns mycket rewards i det här spelet. Jag kommer fortsätta spela så länge jag tycker det är skoj o jag kan knappt vänta på att få åka hem från jobbet o lira. Lvl 22 marauder just nu.

Däremot är ju kötiderna skapligt jobbiga, 721 före mig i kö igår. Det va iofs efter en server restart.

Redaktör

Tome of Knowledge-infon föll bort vid korrningen (skyll på mig) - jag har lagt till det nu.


signatur
Medlem

Sen när motiverade "låga systemkrav" ett högt betyg..?

känns lite fel ute då många gamers sitter på allt annat än dåliga grejer. Visst spel för den stora massan med halvtaskiga burkar.

Plastig recension för övrigt. Hur vore det med en rejäl genomgång av vad som finns i spelet?

Medlem
Medlem
Skrivet av flippp:

Sen när motiverade "låga systemkrav" ett högt betyg..?

känns lite fel ute då många gamers sitter på allt annat än dåliga grejer. Visst spel för den stora massan med halvtaskiga burkar.

Plastig recension för övrigt. Hur vore det med en rejäl genomgång av vad som finns i spelet?

Håller med, vanligtvis brukar ju uråldrad grafik vara ett minus i betyget (även i FZs betyg i tidigare spel), konstigt att man just i detta spelet ser det som ett plus, de flesta spel med uråldrad grafik har nämligen låga systemkrav.

Medlem
Skrivet av Preed:

Överskattat lir tycker jag. P.S. att kalla WoWs grafik allt annat än bedårande är ju galet, det är ju precis det den är. Även fast WoW kanske inte har lika många polygoner som WAR vill jag påstå att det är snyggare i effekter, animationer och estetik. Det som gör WAR värt att spela skulle WoW kunna slänga in i en patch (lvla av enbart pvp, public quests och achievements. Gillar du fortfarande WoW finns det ingen anledning att byta till WAR.. IMO.. vart lång P.S.... Tju

Så att RvR systemet där hela världen är uppbygd runt just RvR med Endgame RvR skulle "enkelt" kunna slängas in i en patch? Jag är ingen datorfantast, men jag tvivlar på att det är så enkelt. Då hade det förmodligen redan skett.

EVE Online är vad jag vet det enda spelet som slängt in RvR i spelet, men de skapade en helt ny region för just RvR.

Medlem

Förstår inte hur Warhammer Online kan få 3/5. När det otroligt kassa spelet Age Of Conan fick 4/5.

...

Medlem

Recensionen var vad man kan förvänta sig av blott 2 sidor, så på så sätt är det synd att folk klagar.

Enda jag skulle vilja peta på är att bara den om att grafiken är föråldrad. Artikeln vill utpeka stilen som kass. I WoW har de jobbat mer med stilistik. Min uppfattningen är att WAR går lite samma linje, om än att de börjar med lite fler polygoner från början, dels för att det släppts typ tre år senare. Där Warcraft sakta men säkert jobbar upp detaljnivån.

Bildinformation måste inte bestå av tre desaturerade färger för att anses vara current gen. FZ vet bättre än så, och kan sitt medium bättre genom att se hur man använder tekniken man har tillhanda och gör det bästa utav det.
Nu har jag inte spelat WAR, så jag kan inte säga mycket i saken, men återigen är min uppfattning inte den att spelet skulle vara alltför mycket sämre än WoW på den fronten, och WoW är stundvis väldigt behagligt för ögat med dess effekter.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av unoR:

Förstår inte hur Warhammer Online kan få 3/5. När det otroligt kassa spelet Age Of Conan fick 4/5.

...

Warhammer fick väl 4/5?

Medlem

En ytterst rättvis recension, bra skrivet!

Måste även slänga in min femma angående grafiken. Systemkraven är inte alls så låga egentligen som recensionen kanske får en att tro. 2GB minne är nästan ett måste, och en dubbelkärna under huven också, då det är rätt mycket att tänka på när det är stora slag vi pratar om. Kan också ha med GPU:n att göra i detta fall dock, detta är jag inte helt säker på.

Men i överlag är det bara positivt att spelet ser ut och fungerar som det gör!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Förstår inte hur Age Of Conan kan få 4/5. När det otroligt kassa spelet Warhammer Online fick 4/5...


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Skribent
Skrivet av RAGE77:

Förstår inte hur Age Of Conan kan få 4/5. När det otroligt kassa spelet Warhammer Online fick 4/5...

Läs min uppföljningsrecension av Age of Conan.

Medlem

"betydligt mer komplett och genomtänkt fast mindre unikt än sina största konkurrenter."

Så vitt jag vet så har warhammer online alla saker som konkurrenterna har, plus massa som konkurrrenterna inte har, vilket borde göra det till mycket mer unikt.

Public quests exempelvis, en fullständigt unik företeelse som man blir smått förvånad att ingen kommit på tidigare. fantastiskt.

Medlem

Helt klart en rättvis recension. Om än lite kort, vad hände med de gamla goda 3-5 sidors recensionerna?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av bastard:
Skrivet av RAGE77:

Förstår inte hur Age Of Conan kan få 4/5. När det otroligt kassa spelet Warhammer Online fick 4/5...

Läs min uppfölningsrecension av Age of Conan.

Nä, jag hade glömt att jag slutat läsa recensioner på FZ. Jag tyckte (och tycker) att de är onyanserade, och känns omogna.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Skriv svar