Kompaktkamera köpt!

Flakmonkey
Kompaktkamera köpt!

För en vecka sedan bad jag om tips på kompaktkameror här på bloggen. Jag fick en hel del tips, men jag var ändå tveksam in i det längsta om vilken jag skulle köpa. Därför lät jag Forsvik välja åt mig precis innan jag skulle gå från jobbet, han har betydligt mer koll på det här med kameror så han fick mitt fulla förtroende. Valet föll fort på en Nikon Coolpix S220 och som tur var så fanns den på Webhallen så det var ju bara att ta sig dit och köpa sig en.

Hittills har jag inte ångrat hans val, men då jag bara tagit en handfull bilder så kommer det riktiga testet i helgen. Tanken med att köpa en kompaktkamera var ju trots allt att jag skulle ha med mig den mest hela tiden och ta bilder på lite allt möjligt och imorgon och på lördag kommer det definitivt finnas gott om "Kodak-moments". Imorgon är det nämligen spel och bastukväll ute hos Forsvik. Tror vi blir en 6-7 st i alla fall och känner jag det gänget rätt så kommer det bli riktigt kul och värt att dokumentera. Gäller bara att komma ihåg att fota lite också

Sen på lördag är Järnström utslängd ur lägenheten då sambon ska ha tjejkväll. Så då ska vi dra till Ballbreaker som verkligen är det perfekta stället om man vill ha en kväll med polarna. Restaurang, sportbar, bowling, biljard, dart, bilbaneracing, lan, fotbolls/golf/lerduveskytte-simulator med mera på ett och samma ställe... och som om det inte vore nog så har de servitriser som åker runt på rullskridskor. Helt enkelt genialt...

Så ja, förhoppningsvis kommer man få nytta av kameran de närmsta dagarna och förmodligen kommer ni få se en del av resultaten här. Det är iaf lite av poängen, att göra det hela lite roligare. Vet nu inte hur kul bilden nedan är, men det var iaf den första jag tog med nya kameran så känns passande att lägga in den här.

Lite myspysigt hemma

#blogg

Medlem
Kompaktkamera köpt!

Forsvik?

Kom gärna med uppdatering om hur det går med kameran, är själv på jakt efter något liknande.

Medlem

Ballbreaker är ett riktigt bra ställe! Var där för inte sålänge och körde bilbana. Awesome!

1
Skriv svar