Duke Nukem Forever-bilder hos FZ

Robot
Medlem
Duke Nukem Forever-bilder hos FZ

Ser ok ut, men har gett upp på det här spelet för länge sedan.

Medlem

DNF Did Not Finish...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är detta ett gammalt spel i nyutgåva eller är det ett helt nytt spel ? Det skulle väl komma någon gammal version till 360 via Live.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Aidslol:

Är detta ett gammalt spel i nyutgåva eller är det ett helt nytt spel ? Det skulle väl komma någon gammal version till 360 via Live.

ja duke nukem 3d finns på live det här är en uppföljare till 3d som fortfarande inte är färdigt efter mer än 10 år


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

DNF Did Not Finish...

Brukar jag också säga. :\


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

MFC
Medlem

oj oj oj.. vad detta spelet kommer att suga.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Spelet släpps.
Spelet toppar nedladdningsantal.
Företaget klagar på piratkopiering.
Företaget går i konkurs.
Företaget skyller på piraterna.
Yarr!

eller

Spelet släpps.
Folk får reda på att de använder ett kopieringsskydd som är värre än DRM.
Ingen köper spelet.
Alla laddar ner spelet.
Företaget klagar på piratkopiering, men säger att de tänker lätta på skyddet.
Företaget går i konkurs.
Yarr!

Edit: Vart fan får 3D Realms sina pengar ifrån? Om jag var distributör skulle jag aldrig i livet låta någon jobba på ett spel i över 11 år. Enormt mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

DNF Did Not Finish...

Så fyndigt, eller inte...

Medlem

Summerar vad jag känner efter att ha sett dessa bilder:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om...med stor "O" spelet nånsin kommer ut så lär det nog bli kul. Personligen tror jag inte på att det finns nåt spel utan det är bara ett PR trick från utvecklarnas sida. De djävlas bara med oss och mer passande namn på "spelet" kunde de nog inte hitta.

Medlem

Suger eller inte, det är duke, lätt köp för mig

Medlem

Han ser ut som en blandning mellan Bruce Willis och Bart Simpson.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Själv har man inte väntat eller gått omkring och tänkt på detta spelet, men dom senaste veckorna har jag läst om DNF. Är det inte väldigt taskigt så som dom håller på, och hur i hela friden kan man hålla på så som dom gör, ljuga för folk och lura dom?

Skulle vara roligt om dom kom ut med ett spel som tar 1månad att klara dock, hehe. Men jag har sett ingame videos så dom har väl ett spel iaf?

Medlem

Åh, det här kommer vara så kontroversiellt i staterna

Medlem

Hur jävla svårt ska det vara att pressa nån av utvecklarna på lite information. Nån måste ju va sugen på att läcka lite info mot en smärre kompensation.

Inaktiv

Är det bara jag som ser stora likheter mellan Duke Nukem och kakan i Portal?


signatur
Inaktiv

känns ändå som att detta reducerats till ett ihopskrynklat tomt A4 under de senaste åren..
det är för mig helt utan känsla/vikt....


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

förutsättningarna för att ett koncept skulle funka -91 var ju helt anorlunda än nu. Tex mycket mindre konkurrens. Nu känns det mest banalt och larvigt. jag tror på en fet flopp.

Inaktiv

har ni föresten funderat på hur mycekt skitspel vi har prackats på på sistone? alla dessa uppföljare, exempelvis... vad är det för fel på marknaden...

man borde sätta fasta gränser för hur mycket data ett spel får innehålla... så folk kan pressa...

själv har jag de senaste dagarna plockat fram mitt gamla sega mega drive.. först tänkte jag mig att jag skulle bli besviken... men ack... jag har inte längre suget efter komplex spelmekanik.. eller grafik...
själen i spelen fångade mig åter...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Detta börjar ju bara bli så pinsamt. Om spelet inte är MINST en revolution så borde dom skämmas!

Medlem

jag tror stenhårt på att det inte finns nåt duke nukem forever. hoax!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av nils45:

Är det inte väldigt taskigt så som dom håller på, och hur i hela friden kan man hålla på så som dom gör, ljuga för folk och lura dom?

Skulle snarare vilja hävda att de är väldigt ärliga som så gott som aldrig sagt något annat än att det är klart när det är klart (till skillnad från #vissa utvecklare/utgivare som närmast tycks sätta i system att ange datum som sedan flyttas fram). Att det spekuleras hejvilt de få gånger DNF-nyheter dyker upp är bra pr; förmodligen vill de inte stoppa gissningarna, men även om de ville skulle de förmodligen inte kunna. Missuppfattningarna, t.ex. att det är försenat/framflyttat (vilket det aldrig varit eftersom det aldrig har haft ett releasedatum) kan de nog inte göra så mycket åt.


signatur
Medlem

Orka detta "spel" Vaporware de luxe.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

hmmm.... aa det här med Duke Nukem Forever har man funderat på en del alltså.

Hur fan har dom råd ekonomiskt att utveckal något så här länge? Om dom nu har råd så måste dom ju vara perfektionister som har byggt/slipat på något i 10år.

Om det nu släpps så kan jag liksom inte förvänta mig något annat än max betyg och ett spel som borde hålla i minst 5 år.

Vilken grafikmotor använder dom sig av? Har dom utvecklat en egen? I så fall när? För 10 år sen? ÄR den inte ganska gammal nu då?

Jaa det är många frågetecken kring DNF.

Ska bli intressant å se vad som kommer hända å är det grymt så tar jag emot det med öppna armar.

Medlem

Jag köper det when it's done.

Medlem

Skiter totalt i ifall det tar 50 år att göra spelet, så länge det är samma humor är det lätt värt väntan!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

3d realms livnär sig på vad jag har hört att "hyra" ut sin personal till andra speltillverkare där dom hjälper till.
sen fick dom väll inte en slant på pray som dom var med på och har för mig att dom hade ett finger med i spelet Max pain med.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Imponerande att ingen har påpekat att spelet faktiskt ser jävligt föråldrat ut... Den där grafiken hör hemma i 2003.

Om de har jobbat så länge med spelet (även om de börjat om x antal gånger) och inte kommit längre än sådär med grafiken så hoppas jag verkligen att det är antingen världens mest interaktiva spel eller 500 timmars gameplay.

En annan teori skulle vara att det är 2-3 personer som jobbar på spelet, vilket skulle förklara varför det tagit sådan tid och ändå kommer ut med sådan ful grafik.

Kommer ihåg när man såg trailern 2001, det var det snyggaste spelet jag hade sett (half-life engine), knappt så man såg skillnad på spel och verkligheten. Nu, ca 7-8 år senare släpper de bilder med unreal engine 2.5 med endast snäppet förbättrad grafik...

Ge mig det gamla spelet!
Om det kommer vara lika livligt, interaktivt, spännande som trailern 2001 var så kommer jag inte bry mig om grafiken på bilderna, eftersom det är fortfarande inte grafiken som är viktigast, så länge de kompenserar det med det viktiga... gameplay.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Ser ni likheten på dom här:

Man ska inte säga bu eller bä förren man provat det.
Några bilder säger inget...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

12
Skriv svar