Duke Nukem Forever-bilder hos FZ

Medlem

MadMartigaN: Öppna bilderna i orginalstorlek så blir texturerna ganska låga och plastiga =/
Men vi får se, kollade teasern igen som kom ut ett tag sedan där de visade lite snuttar från spelet och det såg betydligt bättre ut där än på dessa bilder, dock var det ju youtube så kvalitén är inte så mycket att gå efter.
Vissa spel fungerar helt enkelt inte på bild samtidigt som de är jäkligt snygga när man väl spelar det


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Missuppfattningarna, t.ex. att det är försenat/framflyttat (vilket det aldrig varit eftersom det aldrig har haft ett releasedatum) kan de nog inte göra så mycket åt.

Du har såklart rätt, men de släppte ju faktiskt en trailer 2001. När ett företag släpper en trailer till sitt spel så brukar det ju innebära att spelsläppet sker inom 1-2 år efter trailern, vilket i DNFs fall inte har stämt, så man skulle väl kunna spekulera i att det faktiskt har försenats, fast inte uttryckligen.

Eller är jag helt ute och cyklar i mitt resonemang?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

tänk er deras maskinpark om de ska släppa spelet som "final" på en gång. inte en patch vill jag se

Gen
Medlem

Hawt!

Släpp spelet till jul nu 3DR och toppa försäljningslistorna!

Medlem

Äh, det är ju bara köttat med ljuseffekter. Ser allmänt suddigt och överexponerat ut enligt mig. Inget vidare...

Medlem

Detta kommer jag spela, vare sig jag vill eller inte. Det är ju Duke.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Att utveckla ett shooter-spel under 11 års tid för att sedan klara ut skiten på 5 timmar är ju också ett djävla sätt. Jag hoppas att det är lika långt som ett rollspel, annars kan man ju undra vad de gjort under de här 11 åren.

Medlem
Skrivet av Sergej:

MadMartigaN: Öppna bilderna i orginalstorlek så blir texturerna ganska låga och plastiga =/
Men vi får se, kollade teasern igen som kom ut ett tag sedan där de visade lite snuttar från spelet och det såg betydligt bättre ut där än på dessa bilder, dock var det ju youtube så kvalitén är inte så mycket att gå efter.
Vissa spel fungerar helt enkelt inte på bild samtidigt som de är jäkligt snygga när man väl spelar det

Jag menade att bakgrunden är samma.

Vad är det som har tagit så lång tid?
Kommer speltiden att vara 10år och fritt från buggar?
Dom använder ju samma kartor som dom gjorde för 11år sedan eller när det nu va. *suck*
Man är ju lite rädd för ett nytt #daikatana. :\


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Det kommer säkert att bli bra, måsta tänka positivt. Rättare sagt jag vill så gärna att det ska bli bra.

Medlem
Skrivet av nils45:

Är det inte väldigt taskigt så som dom håller på, och hur i hela friden kan man hålla på så som dom gör, ljuga för folk och lura dom?

Hahahaha, welcome to reality fan. Alla gör det, det är bara att filtrera och inte hoppas så mycket på något spel, eller tro på vad de säger. Speciellt hålla sig borta från dev-videos...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Sergej:

MadMartigaN: Öppna bilderna i orginalstorlek så blir texturerna ganska låga och plastiga =/
Men vi får se, kollade teasern igen som kom ut ett tag sedan där de visade lite snuttar från spelet och det såg betydligt bättre ut där än på dessa bilder, dock var det ju youtube så kvalitén är inte så mycket att gå efter.
Vissa spel fungerar helt enkelt inte på bild samtidigt som de är jäkligt snygga när man väl spelar det

Jag menade att bakgrunden är samma.

Vad är det som har tagit så lång tid?
Kommer speltiden att vara 10år och fritt från buggar?
Dom använder ju samma kartor som dom gjorde för 11år sedan eller när det nu va. *suck*
Man är ju lite rädd för ett nytt #daikatana. :\

Men om gameplayet faktiskt är bra finns det väl ingen anledning att ändra på banorna?
Skarpt öga i.a.f.

Medlem

11 år? Skaffa er ett riktigt jobb för helvete. Bidra till samhället med nåt vetigt istället för ett skjutar spel.

Medlem

Det kallas underhållning, eller kultur kanske. Det är en del av samhället det också.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Kommer speltiden att vara 10år...

haha, goa kommentaren!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Petah:

Spelet släpps.
Spelet toppar nedladdningsantal.
Företaget klagar på piratkopiering.
Företaget går i konkurs.
Företaget skyller på piraterna.
Yarr!

eller

Spelet släpps.
Folk får reda på att de använder ett kopieringsskydd som är värre än DRM.
Ingen köper spelet.
Alla laddar ner spelet.
Företaget klagar på piratkopiering, men säger att de tänker lätta på skyddet.
Företaget går i konkurs.
Yarr!

Spelet lär ju släppas till HD-konsolerna också så det är nog ingen fara.

Medlem

Djuoke Njouukem

Medlem

Vad jag vet är det väl ett mindre team som jobbar på DNF och genom åren har projectet bedrivits på fritiden och ett antal spelmotorer har bytts... utgivarna som var Take two (har jag för mig) tröttnade väl för sådär 5 år sedan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

wow 2 fräcka bilder på nästan 10år sen dom senaste kom ut typ..

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Djuoke Njouukem

Eller DuckeNucke som jag/vi/folk sa i mellanstadiet


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av skribb:
Skrivet av Tompa:

Missuppfattningarna, t.ex. att det är försenat/framflyttat (vilket det aldrig varit eftersom det aldrig har haft ett releasedatum) kan de nog inte göra så mycket åt.

Du har såklart rätt, men de släppte ju faktiskt en trailer 2001. När ett företag släpper en trailer till sitt spel så brukar det ju innebära att spelsläppet sker inom 1-2 år efter trailern, vilket i DNFs fall inte har stämt, så man skulle väl kunna spekulera i att det faktiskt har försenats, fast inte uttryckligen.

Eller är jag helt ute och cyklar i mitt resonemang?

Nej du är inte ute och cyklar och utvecklarna har erkänt att de fuckat till det 2 gånger innan de insåg att för att göra allt de ville i spelet var de tvugna att göra en egen motor samt ha ett större team med fler ledare.

Lite svårt att sätta en tid på hur mycket spelet blivit försenat men försenat är det ju definitift.

Med andra ord kan man se det som att det spel som släpps är det tredje DNF efter två bort kastade versioner. Ungefär på samma sätt som HL1, TF2, timeshift eller Prey startats om. Denna version startades 2002-2003 efter att de insåg att unreal motorn inte var tillräckligt flexibel för vad de ville åstakomma (Min gissining är de interaktiva miljöerna som de även hintat på att det var).

Är även på grund av de 2 första misslyckanden som de varit så tysta sen dess. De ville helt enkelt inte visa spelet för tidigt en gång till.

De har dock nämt att det inte är omöjligt att det släpps en riktigt trailer i år. De råkade även försäga sig till en reporter i början av året att de intärnt siktade på slutat av detta år början på nästa. Verkar ju dock som att det blir åtminståne några månader utöver det med tanke på att det inte visat mer än dessa screenshots (Räknar inte de små bilder eller gameplay materialet från Jace Hall show).

Det var min förtydligande "rant" från en Duke fan som följt spelet (så lågt det gått att följa) sen 97-98.

Finns en hel del missuppfattningar om DNF på grund av att de varit så hemligthetsfulla och det altid spekularas så mycket så fort spelet nämns.

Medlem

När detta spel väl kommer ut kommer jag sitta som ett litet barn på julafton, vid datorn och vara hyperaktivt glad. Man skall inte bryr sig om hur lång tid kakan tar.. bara den smakar när den är färdig.

Medlem


Måste älska trailern från 2001. Men 2001 var ju riktigt länge sen(kanske inte känns så, men det var det).
Vi snackar ju om Max Payne, RTCW och GTA3 som kom 2001

Sedan.. Varför vill alla ha så sjukt lång gameplay? Räcker väl med 10timmar eller något.
Finns ju inga värre spel *host* GTA4 *host* som varar i 100timmar, men endast första 5timmarna är riktigt roliga.

Medlem

Det här måste vara värdens dyraste spel


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kanske inte, vem vet om de utvecklat det under sin fritid eller något sånt? Man kan ju börja misstänka i alla fall.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

3drealms gör välgjorda spel utan mycket buggar och det är värt att vänta på
är lite trött på att man måste patcha spelet för att det ska överhuhut taget starta när man köpt det

SÅG BRA UT REDAN 1998 http://www.youtube.com/watch?v=omOPjBoClw0&feature=related


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Medlem

Sergej, aa det blir nog helt sämst. För grafik är faktiskt det ända som räknas.

Medlem

Hoppas de har gjort något extraordinärt med spelet... Typ, så att man faktiskt kan klämma på tjejernas virtuella tuttar! Det borde ju tillfredsställa 90% av alla fansen!

Medlem

boobies?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Sergej, aa det blir nog helt sämst. För grafik är faktiskt det ända som räknas.

Lär dig läsa hela inlägg istället för två rader, tack!


signatur

Life is too short to remove USB safely.

12
Skriv svar