Estoniautredare: Något stämmer inte

Inaktiv
Estoniautredare: Något stämmer inte

Kanske inte kommer som någon nyhet, men endå:

http://www.metro.se/se/article/tt/2006/09/20/estonia/index.xm...

"Utredarna har konstaterat att det finns saker som inte stämmer om man utgår från en del av vittnesmålen. Det handlar bland annat om hur snabbt fartyget kantrade och hur snabbt det gick till botten. Det borde inte gått så fort om vattnet bara strömmat in genom den öppna bilporten, vilket är den officiella versionen."

http://www.nyteknik.se/art/47109

"Delar av den officiella versionen av hur Estonia sjönk stämmer inte. Det anser forskare vid Chalmers i Göteborg. De har bland annat testat hur väl vittnesmål från överlevande stämmer överens med datorsimuleringar av sjunkförloppet."

http://www.nyteknik.se/art/47059

"Enligt miljöpartisten Lars Ångströms JK-anmälan bevisar bilder som en robotkamera tog fyra dygn efter Estonias förlisning den 28 september 1994 att dykare varit inne på lastdäck strax efter olyckan."

Lustigt det där, det jag har läst att svenska försvaret transporterade materiel på Estonia, men enligt Johan Hirschfeldt så transporterades inget den natten. Nån som "vet" något annat?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Youtube-proffs

Hade gärna trott på den konspirationen, men vilka tjänade på att Estonia sjönk?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det finns så många teorier att det är svårt att hänga med, jag väntar på säkra bevis innan jag börjar stå med plakat utanför riksdagen

Johan Hirschfeldt, är det inte han som är chef för valberedningen nu?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Hade gärna trott på den konspirationen, men vilka tjänade på att Estonia sjönk?

Nån som hade något att dölja, antar jag.

Säg att *någon* transporterade *något* till *något* och så sjönk Estonia, *nån* var där och hämtade upp *något*. Eller så sjönk Estonia pga av *något* som inte var "naturligt" och *någon* var återigen där och hämtade upp *något* för att dölja *något*.

Johan Hirschfeldt:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Hirschfeldt

"...ordförande i Valmyndighetens styrelse".


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Wow, konspirationer. Hörde om denna för någon vecka sedan faktiskt, men finner den inte troligare nu heller.

Medlem
Skrivet av Polish:

Hade gärna trott på den konspirationen, men vilka tjänade på att Estonia sjönk?

Hört teorier om att det var nåt viktigt som skeppades över till/via Svenska försvarsmakten och att ryssarna var ganska angelägna att stoppa leveransen. Å andra sidan så finns det säkert folk som har teorier om utomjordingar också...

Time will tell.

Medlem

blir så trött på detta .. kan dom inte bara låta estonia vara och tänka på alla anhöriga som har någon där nere i graven ..

fast alla jävla troll lär väl tjata detta tills oändligheten


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Låter ju troligt att man i försvarsmakten kände att bästa sättet att skeppa något var från en Civil hamn till en Civil hamn... De har nämligen ingen tillgång till transporter själva...

Min teori är att det var USA (!!!) som TVINGADE Sverige att skeppa saker från Area 51 till Area 52 som helt slumpat ligger i det f.d Sovjet kontrollerade området Estland. Ett av kraven var att man skulle riskera massvis med civila liv när det transporterades, för det är inte bara Bush som älskar att döda oskyldiga, stackars civila, utan även Clinton var helt för sådant. Det står att läsa i ett superhemligt dokument, som en kuf som bor i en koja och masstillverkar foliehattar kommit över.
Så är det. Det är jag ganska säker på.

Medlem

Hehe, sarkasm är bra Karma


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Time will tell.

Ja, kennedy mordet är ju uppklarat.
Roswells 51-incidenter finns det ju inga frågetecken kring längre. Vi vet hur man byggde pyramiderna. Jimmy Hoffa är äntligen funnen. Bermudatriangel gäckade oss länge men nu har vi alla svar. Palmes mördare, ryska ubåtar, dagispyromaner och varför Linda Rosing är kändis...

...time will NOT tell.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Ichinin:

Time will tell.

Ja, kennedy mordet är ju uppklarat.
Roswells 51-incidenter finns det ju inga frågetecken kring längre. Vi vet hur man byggde pyramiderna. Jimmy Hoffa är äntligen funnen. Bermudatriangel gäckade oss länge men nu har vi alla svar. Palmes mördare, ryska ubåtar, dagispyromaner och varför Linda Rosing är kändis...

...time will NOT tell.

Fällde en tår när jag läste det. My god silken fin skrift


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag tror inte att Estonia sjönk över huvud taget, utan blev bortfört av aliens som tycker att båtar är fina och att allt detta är en cover-up av säpo för att föklara varför folk saknas. Bilderna kommer från en Viking Line-färja som ingen vet om att den sjunkit för den har raderats från folks medvetande.

Medlem

jag säger bara finska atom-ubåtar


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Area 52

LOL

Skrivet av CastorFiber:

...time will NOT tell.

Så, vi har alltså ingen framtid och tiden kommer stå stilla från och med nu?

Medlem
Citat:

Så, vi har alltså ingen framtid och tiden kommer stå stilla från och med nu?

japp, tiden har stannat nu, det är bara du som drömmer allt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så, vi har alltså ingen framtid och tiden kommer stå stilla från och med nu?

1 - Vi har ingen framtid.
2 - Tiden kommer from nu stå still.

Och dessa två antaganden fick du ur mitt påstående "Time will NOT tell"?
Antingen ramlade du som barn och slog i den del av hjärnan som hanterar logiskt tänkade (hårt) eller också kan du inte engelska men vill gärna vara med och prata ändå, som ett barn som vandrat in i de vuxnas konversation.

Låt mig bena ut det åt dig så du kan vara med igen:

1 - en konspirationsteori, eller snarare flera presenteras.
2 - Du skriver att med tiden kommer svaren.
3 - Jag ger en handfull exempel på problem som tiden inte givit oss svar på och menar att du har fel.
4 - Du tror att jag har sagt att framtiden är borta samt att tiden står still
5 - Jag skriver ett överarbetat och smått drygt svar men hoppas att du förstår att jag skojar med dig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ah, konspirationsteorier. Underbart, helt enkelt underbart.

Inaktiv

Vad hände egentligen under VM-58?

[http://www.konspiration58.com/]

Konspirationer <3


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Läste nånstans att sverige inte finns, det är en konpsiration för att vi inte ska veta att vi lever i Iraq igentligen, och luften finns inte heller, allt är konspiration!!!111


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

3 - Jag ger en handfull exempel på problem som tiden inte givit oss svar på och menar att du har fel.

Jag har för närvarande inte rätt och för närvarande har du har inte fel, men du gör ett ENORMT antagande om att dessa inte kommer att klaras upp.

Sanningen har en tendens att läcka ut efter att personer dör då de inte kan bli dömda till straff längre.

Medlem

IceMan: du har fått det helt om bakfoten, det är USA som inte finns! hur många gånger har vi inte hört om något som händer på andra sidan atlanten, skakat på huvudet och tänkt; det där kan ju inte vara på riktigt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

ah vare så det var, förlåt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

"I pardon you"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av CastorFiber:

3 - Jag ger en handfull exempel på problem som tiden inte givit oss svar på och menar att du har fel.

Jag har för närvarande inte rätt och för närvarande har du har inte fel, men du gör ett ENORMT antagande om att dessa inte kommer att klaras upp.

Sanningen har en tendens att läcka ut efter att personer dör då de inte kan bli dömda till straff längre.

Som när Christer Pettersson dog?
Som när filerna kring kennedy rättegången blev deklassificerade för ett par år sedan?

Sanningen har snarare en tendens att sjunka undan ur ljuset ännu djupare när en nyckelfigur dör. Nåonting blir inte sant bara för att "huvudrollen" är död och inte kan säga emot längre...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Tänk om försvaret sänkte Estonia med gömda sprängladdningar för att mörka sina hemliga plutonium-affärer med Baltikum?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Som när Christer Pettersson dog?
Som när filerna kring kennedy rättegången blev deklassificerade för ett par år sedan?

Ok, då vet vi det, Castorfiber kan se in i framtiden och garanterar att ingen ny information kommer att tillkomma gällande Palmemordet samt Kennedymordet.

Skrivet av CastorFiber:

Sanningen har snarare en tendens att sjunka undan ur ljuset ännu djupare när en nyckelfigur dör. Nåonting blir inte sant bara för att "huvudrollen" är död och inte kan säga emot längre...

Sa aldrig att någonting blir sant eller falskt bara för att någon dör, absolut ingenting förändras förutom att det inte går att få förstahands information ifrån den personen.

Jag säger att framtida generationer kan dra egna slutsatser om vad som hände med all information i handen då inga människor (med intressen att skydda) finns kvar. Typ sånt som gjorts med faraoner och sånt på discovery.

Jag väljer i alla fall att inte tro någonting så länge som det finns ovisshet om någonting vilket en skeptikers gör. Eller om jag helt enkelt inte bryr mig, vilket oftast är fallet.

Medlem

Jag undrar mest om någon konspirationsteori, av det större slaget, har visat sig vara sann?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Nu är det ju så att försvaret transporterade materiel på Estonia. Det är sanning och ingen konspirationsteori. Frågan är vad som hände efteråt och varför, då kommer konspirationerna..


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Men vad för superhemliga saker som absolut inte fick komma till Estland, så man sänkte båten, var det isf? Att de transporterade något, visst. Något så fruktansvärt att det inte fick komma fram att man sänkte ett helt skepp, tveksamt.

Medlem

Försvaret transporterade något - båtjävel sjönk - dykare hämtade något -tisseltassel. Kan vara troligt, men att de sänkte en båt med en massa människor på, njaaaa kom igen nu gubbar Och om de transporterade något hemligt så är det väl inte så konstigt, försvaret brukar ha massa hemlisar för sig.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

12
Skriv svar