Kraften ur en liten motor.

Youtube-proffs
Kraften ur en liten motor.

Jag tänkte nu mina damer och herrar, med denna tråd presentera, kraften ur en liten motor.
Kalla det en liten dokumentär om en liten motor som har en enorm kraft. Eller ja, om man mäter i dB..

Jag har en bil, en Rover 214 Si. Denna bil har en 1.4 liters motor som klämmer ut 110 hästar ungefär. Det är ganska mycket för en sådan liten motor, men det har inget med saken att göra.

Jag har fått ett litet problem med min sötnos, min pärla, min lillputte.
Avgasproblem, alltså, avgasröret har ett problem. Efter mycket svensk vinter och regn, så har den bestämt sig för att gå sönder. Nu är den sönder och den gick sönder på ett tråkigt sätt. I stan, på en lördagkväll.

Jag ska nu visa lite filmer och bilder, vad det har blivit av min lilla putte. I bilens motor (hjärtat) så har det alltid vart mysigt. Fast när avgasröret gick sönder.. då mina vänner, då kom monstret fram.

Först kan jag visa en bild på min vackra Pärla
Visst ser den liten och oskyldig ut, snäll och söt. Glöm det.

Här har ni puttes problem dock, rostiga Fisröret

Fisöret har gått av i början av själva systemet, så mina ladies and gents, inga katalysatorer inga ljuddämpare eller något sådant, utan ren pure kraft, och musik direkt från Monstermotorn på 1.4 liter.

Jag har lite mobilklipp som jag nu lägger upp för er att kolla och uppleva monstret , det krävs quicktime men jag antar att de flesta har det, annars. SKAFFA DET! FFS!

Första klippet är INNAN fisröret gick av och det endast va ett litet hål (hålen blir större och till slut så går dom sönder som sagt)

Ni kan inte se något och det är inte meningen heller, min kära vän hann inte fokusera innan jag drog iväg.
Men som sagt, before the monster comes out.
Putte #1

Sedan samma kväll, så bestämde sig puttes fisrör för att ge sig. Som sagt. Detta är inne i bilen dagen efter. Jag sparar det värsta till sist.

Dagen efter - Observera att jag inte varvar extremt med motorn utan ligger på stadiga 1-2200 varv. Inga fönster eller dörrar öppna för den delen heller

Detta är samma kväll, när fisröret gick isönder. Och här kommer jag till slutet av denna dokumentärtråd. Monstret har släppts lös och jag skall fixa det nu i veckan, och jag är rädd. Jag har inte kört något med bilen, och verkligen inte kört på 70vägar, vilket kommer vara ett måste, då kan jag dö. Av dB styrkan.

MONSTER

PS. Jag har lite tråkigt DS.

PS2. Jag har fullstädning aning om vilka risker det är att köra med trasigt avgasrör, så alla som vill skälla BACK OFF! DS2.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Medlem

Heh, nu kan jag inte se bilderna, men hål i röret kan leda till dåliga avgasvärden och sämre effekt. Kan låta gott men bör åtgärdas


signatur
Medlem

sweet, har det gått av eller är det klämmor som trillat av? ser ju väldigt jämnt och fint ut för att bara ha gått av hur som helst, fast det kanske har släppt runt en svetsfog?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Släppte runt en svettsning typ, och hela skiten åkte ur. alltså den ramla ur.. dvs honan släppte hanan tex.

Och Gullefjun, det låter gött, men för HÖGT. Har lite mer filmer på G, va tvgungen att handla mat nu. Så jag var ju tvungen att filma också


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

My gosh, ett av klippen. Mina öron.

MONSTER


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs
Skrivet av Gullefjun:

Heh, nu kan jag inte se bilderna, men hål i röret kan leda till dåliga avgasvärden och sämre effekt. Kan låta gott men bör åtgärdas

Det är inget HÅL. Jag önskar det vore det. Och avgasvärdena kan INTE bli sämre än vad dom är, dom är SÄMST nu verkligen ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Inaktiv

Haha!
En polare till mig körde länge med halvt avgassystem. Det fick den att åtminstone låta som en rallybil men tyvärr gick den inte som en...

Youtube-proffs

Jo, ett halvt är helt okey att köra med, men INGET, det går INTE. Jag lovar er mina gents, ni kanske inte hör det men det är extrema saker vi pratar om här.

Om jag motorbromsar så exploderar det i grenröret, kan dra upp en film när det gör det. Ganska obehagligt faktiskt

Here it is Explosioner


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

Ladies and Gents..

Monstret blev lös ikväll när jag skulle åka och fixa avgassystemet (vilket failades, pga jävla ROSTMUTTRAR JÄVLAR)

MONSTER #2


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Polish, du måste köpa en bil av kvalitet, skapad av ståtliga männ i stora fabriker! ett stycke fin bil
Kostar väl en cirka 100000 rubel (typ, 1500 svenska kronor) går att köpa i 10 pack för 12000, skitlätt att reparera bara att använda silvertejp! (eller andra saker man kan hitta i välsorterade kök)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Å andra sidan kommer kostnaden för den mängd silvertejp som behövs uppgå till ett par tusen, så det är alltså inte så billigt som man först kan tro.

Medlem

jo det må vara sant, men med tanke på att man köper detta från clas ohlson så främjar man den svenska ekonomin så det är en all win
Edit: Man behöver aldrig lacka om bilen heller, kommer alltid vara sådär härligt silvergrå


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Och bara texturen är sagd att den minskar luftmotståndet, vilket innebär lägre bensinkostnad och högre maxhastighet, så med det kommer man upp i 50 och får alltså köra på svenska motorvägar med den.

Youtube-proffs

Har fixat det nu, wunderbar, låter som det ska nu. inget. Som en riktigt finbil. i love it!

http://online.caup.washington.edu/courses/UDPSP00/UDP508B/jkp... kul att det står Lada när det är en Fiat. Looosers ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

aha, åh lol
<- inget bilproffs direkt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar