TV-tips: IT-supporten

Medlem
TV-tips: IT-supporten

Såg att TV4 kl 22:50 ikväll börjar visa första säsongen av den brittiska komediserien The IT Crowd under namnet IT-supporten (av han som skapade Father Ted) i sex delar. Första avsnittet är inte det bästa men några är helt klockrena. Rekommenderas!

Medlem

Måste också passa på att slå ett slag för House som TV4 började visa igår, och som går även ikväll. Inget typisk sjukhusserie. Cityakuten blandat med CSI är en rätt bra beskrivning, med en fullkomligt lysande Hugh Laurie (han som bl.a. spelat Bertie Wooster i Jeeves & Wooster) i huvudrollen som en synnerligen bitter läkare. Blir bättre och bättre ju längre in på säsongen man kommer.

Medlem

IT Crowd kan ajg också gå i god för, riktigt lustig serie


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Det verkar spännande, alltid kul med humor som träffar en själv. House verkar inte helt fel heller, men det är svårt att säga när man bara sett ett avsnitt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

It crowd har jag inte sett men hört att house skall vara bra som fan så jag unviker serien som pesten för att inte fastna då två avsnitt kan räcka för att jag skall bli beroende...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

It crowd är riktigt bra

Se min signatur för ett underbart citat från serien (inte damn seagulls).


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nån mer än jag som tyckte ljussättningen såg konstig ut på House igår?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag reagerade också på det. Konstiga färger. Minns inte om det var för att det var pilotavsnittet, eller om TV4 strulat till nåt.. vi får se ikväll Synd också att de tagit bort den sköna introsekvensen med Massive Attacks Teardrop.

Medlem

Det är inte så att det var den musiken i första avsnittet då? Saknade den också iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av andman:

Måste också passa på att slå ett slag för House som TV4 började visa igår, och som går även ikväll. Inget typisk sjukhusserie. Cityakuten blandat med CSI är en rätt bra beskrivning, med en fullkomligt lysande Hugh Laurie (han som bl.a. spelat Bertie Wooster i Jeeves & Wooster) i huvudrollen som en synnerligen bitter läkare. Blir bättre och bättre ju längre in på säsongen man kommer.

Tycker han bryr sig för mycket :/ trode han skulle vara ett riktigt 100% as men han är ju bara en liten smyg krambjörn *sniff*


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

tråkigt att regeln i house verkar vara att felbehandla fem gånger innan det blir rätt, om det fortsätter så blir det ju lite enformigt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Än så länge är dock House väldigt bra tycker jag. Gillar hans karaktär men hatar honom ibland när han inte är så godhjärtat som jag skulle varit i situationen.

Medlem
Skrivet av Famest:

Än så länge är dock House väldigt bra tycker jag. Gillar hans karaktär men hatar honom ibland när han inte är så godhjärtat som jag skulle varit i situationen.

Hugh Laurie är fantastisk. Han fick alltid stå i skymundan för Rowan Atkinson.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

tråkigt att regeln i house verkar vara att felbehandla fem gånger innan det blir rätt, om det fortsätter så blir det ju lite enformigt

Deras uppdrag är ju att ha hand om de mer ovanliga fallen ingen annan förstår sig på, så "felbehandlingar" är en del av diagnosticeringen. Men det blir mycket bättre när olika storylines kommer igång och det handlar mer om House och hans gäng som personer och alla spänningar och maktkamper. Ett av de sista avsnitten på första säsongen är bland det bästa jag sett i tv-väg.

Medlem

haha, tur att man inte har nån tv längre så att man slipper fastna

Youtube-proffs

Ingen som ser på Desperate housewifes här? ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

inte längre... men det är en hyffsat skön serie...

Medlem

The house verkar riktigt najs! verkar vara en riktigt skön doktor, som inte har någon medmänsklighet alls.
Men vad ni har skrivit så verkar han ändå vara lite utav en "good guy" ;O
en riktigt bra skådespelare dock


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Polish:

Ingen som ser på Desperate housewifes här? ^^

en självsäker kille som vågar erkänna att han kollar på desperate housewifes, respekt

såg första 10 avsnitten på några dagar, sen konstaterade jag att det inte hände tillräckligt mycket, så jag lade ner. men jag gillar Bree


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

jag ser lite med på det, mest pga flickor som vägrar se nått annat när det är på tv dock men men


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

har aldrig sett den själv men har själv jobbat på en support så jag ska nog unna mig detta .. efter mitt 48-timmars arbetspass är slut..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Sa du till alla att dom skulle pröva med att starta om datorn också MFC?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar