Ps3 spel=5kr?

Inaktiv
Ps3 spel=5kr?

Ja så kom den dagen där pengarna tog slut o man kände suget efter ett "nytt" spel. Samlade ihop några ps3 spel o det nya the beatles rockband.
När man väll var framme hos Gamestop så gick jag fram o fråga hur mycket jag skulle få för dom.

Domen blev 250kr,jag blev chockad när jag såg vilket pris jag skulle få för mina ps3 spel 5kr för varje spel,jag kände hur frusterad man blev o ville bara smälla till han. Men som tur så gjorde jag inte det, sluta med man tog sina spel o "tacka" för hjälpen.

Jag kände mig förolämpand både som kund o gamer.
Vilken människa bytar in sina ps3/xbox 360 spel för 5 kr?
O man är dom på gamestop helt stöda som tror att nån vill byta in sina spel för 5kr.

Hade jag haft pengarna så hade jag starta en egen spelbutiken för nu är det på tiden att nån visar hur en spelbutik ska gå till.

#blogg


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Ps3 spel=5kr?

Det värsta är att de är så dåliga att sänka priserna på begagnade spel, men vi kan säga såhär.
15kr är vad de egentligen ger minimum för ett spel. Ger de mindre än det så är det i 19 fall av 20 pga att de har för många av spelet.

Kollar du mindre spelbutiker är det samma sak där. Du får 15-20kr för ett spel. Begagnade spel är vad många stora och små affärer tjänar sina pengar på, då det inte är många kronors förtjänst i varje nytt sålt spel.

Skägg.
10 Chambers

Nu var det iof några månaders sedan jag bytte in några spel, men då fick jag 100-250 för dem, beroende på färskhet. Har det sänkts så pass mycket? 5 är ju skamligt, det hamnar ju inte i hyllan för mindre än 99 och minus moms blir det ju en förtjänst 69 spänn för butiken.


signatur
Medlem

Hade du med dig 50 spel och får 5kr per spel?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag hade en Gamecube som jag ville bli av med som jag gick dit med, jag skulle få 15 kronor för den. Gav bort den till en polare istället som blev glad.

Jag brukar byta in mina spel när det är inbyteserbjudanden. Brukar ha en hel del "Byt in 2 spel få ett nytt gratis", så då byter jag in massa budgettitlar man köpt för 100 kronor styck.


signatur

Videomupp

KoP
Medlem

Ännu bättre: Byt aldrig in gamla spel. Man vet aldrig när suget kan komma igen.

Inaktiv

TysN nä jag hade med mig 3 ps3 spel ett 360 the beatles rockband o mikrofon(felstavat?)


signatur

Psn name:Demodemo222

1
Skriv svar